Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

Events

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: H300 deurvergrendeling

H300 deurvergrendeling 02 dec 2018 15:20 #36362

• Kamh
  • Kamh's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Hallo,
Heb een H300 met afstandbesturing voor de deuren . Nu kan ik deze ook met sleutel sluiten dus kan wel afsluiten met beide mogelijkheden. Maar de beide schuifdeuren willen niet elektrisch sluiten. Er zit in de deurpost wel contacten voor. Een strip van vier contactjes. Deze maken zo te zien wel contact met de roldeur maar sluiten niet af. Wie weet wat voor signaal en wanneer dit op deze contacten komt?? Zal een 12 volt spanning zijn maar op welke en wanneer.?? Moet nu steeds via de achterklep de deuren sluiten en dat is lastig.

Heeft iemand toevallig hier een schema oid van ??

Vr.grtz
Kees

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Kamh.

H300 deurvergrendeling 02 dec 2018 18:52 #36365

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Ontvangen bedankjes 575
Ik weet dat.... :) Ik heb ook schema's :) Ik doe ook goede diagnoses :)

Hyundai maakt niet altijd de beste schema's, soms wat copy-paste-werk.... hierdoor kan ik wel wat info geven, maar het blijft: meten is weten.

Voor de juiste positie van de contacten even het stripje uit de carrosserie (dus niet de deur) schroeven.
Waarschijnlijk de bovenste en onderste punten nodig (grijze en een groene draad). Deze gaan naar de motor, dus geven op moment van openen/sluiten een 12v en een massa (om en om). In rust zijn beide draden een massa.
De testen met een lampje op deze 2 draden. Gaat lampje branden tijdens bedienen van afstandsbediening, dan is dit gedeelte goed.
Probleem zit dan in de deur. Dan testen aan andere draden in de deur (dezelfde kleur). Gaat lampje dan branden, dan is drukcontact goed en zit probleem in de motor. Natuurlijk wel testen met de deur dicht, om de contacten op elkaar te hebben.

Mocht dit niet je 'normale' werk zijn, dan kan ik ook de diagnose voor je uitvoeren.
Een goede diagnose is goedkoper dan zelf prutsen en dan 'verkeerde' onderdelen vervangen.

Meerdere forumleden gingen je al voor, met allen een positieve ervaring.

H300 deurvergrendeling 02 dec 2018 18:55 #36366

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
Dat Hyundai niet altijd de juiste schema's geeft, lees je in dit topic:
www.hyundaiclubholland.nl/index.php?option=co...temid=3076&limitstart=10#36193

H300 deurvergrendeling 03 dec 2018 15:44 #36372

• Kamh
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Hallo, hou je even in mijn lijstje ;-) , altijd handig. Mijn vorige H300 is vorige week total loss gereden, stak er eentje 5 mtr voor mij over de snelweg op. Remmen was onmogelijk. bij 447000 km op de klok en bijna 10 jaar oud was het dus einde verhaal. Moet een verkoopwagen van 2200kg trekken dus gezocht naar sterke trekauto. Dus weer een H300 gevonden die er netjes uitziet. Bij een 60km per dag is nieuwe niet economisch. Deze heeft echter een deur probleem met de schuifdeuren. Achteruit rij beveiliging ( pieper) die erin zat deed niets, vandaag de unit gevonden en er bleek simpel een stekkertje uit gevallen. Werkt weer dus! Nu de deuren bekijken.
Ga even doen zoals je schreef, helpt het is het een eenvoudig klusje. Zo niet is het dieper zoeken, lukt dat niet meld ik me wel even.
Soms het je ook weinig aan de dealer, tenminste die hier in de buurt zit. Vorige H300 wilde niet meer starten, ANWB kon er niet uitkomen dus naar de dealer gesleept. Heeft daar bijna 3 weken gestaan, niets te vinden maar starten ook niet. Heeft toen via telematica-verbinding met de Hyundai in Korea heeeeel diep in het systeem laten kijken. Ook niets gevonden. Toen ging er een lichtje bij iemand branden, EGR ???? Ja hoor EGR in verkeerde stand vastgelopen, en dan start hij nooit !!! Rekening van bijna 1300 euro maar hij reed weer als een trein. Hier in de buurt van Soest is helaas weinig goede kennis van deze auto aanwezig :-(
Zag dat je in Lelystad zit dus ook niet naast de deur helaas.
Ga proberen of het lukt en laat het je weten, vast bedank voor de tip.

Vr.grtz
Kees

H300 deurvergrendeling 03 dec 2018 16:32 #36373

• Kamh
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Hallo , daar ben ik al heel snel weer :-) Gedaan wat je schreef de 12volt poolt keurig om dus bij de deur gezocht. Nu vond ik de contacten niet fris eruit zien dus maar even gekrabt met schroevendraaier. En ja hoor deur werkt weer !! toch andere kant ook maar even opgeschuurd . En ook daar succes !! Gewoon stomme oxide ( roest dus) op de contacten.
Deuren sluiten weer perfect !!!

Bedankt voor je tip !!! Was precies wat er nodig was !!!

Meteen maar een nieuwe vraag. Bij ca 1800 toeren houdt hij wat in, stottert dus wat. Wat kan dat zijn ? Bij gas geven gaat het probleemloos net als bij lager/hoger toerental.
Motor is normaal sterk dus geen problemen daarmee. Hij is veel sterker dan de oude H300, maar dat is normaal wat die had natuurlijk slijtage door de hoge km-stand.

Vr.groetend
Kees

H300 deurvergrendeling 03 dec 2018 19:54 #36375

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
Egr, luchtmassameter of injectoren...
Deze zijn met de Hyundai-tester bijna allemaal te testen of uit te lezen.

Maar daar zou ik hem eigenlijk even zelf voor moeten zien.

En ja.... mijn diagnoses en werkvolgordes kloppen wel, daarom rijden veel mensen toch even naar Lelystad :)

H300 deurvergrendeling 03 dec 2018 21:48 #36377

• Kamh
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Moet even kijken of dit in te plannen is want de auto is elke di,wo, vr en za in gebruik voor de verkoopwagen en do voor bevoorrading te halen.
Zal even kijken of de luchtfilter wel ooit vervangen is, nog niet bekeken. Olie moet over 1500 km vervangen worden maar is vrij zwart dus wil ik ook vervangen incl filter.
Weet ik ten miste dat daar geen problemen mee zijn.
Hou je op de hoogte van mijn vondsten :-)
Zodra ik meer weet neem ik even kontakt op voor een datum af te spreken.

Vast bedankt voor je advies,
Vr.grtz
kees
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MAS

Re:H300 deurvergrendeling 04 dec 2018 00:02 #36378

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 666
Hoi Kees, mooi dat de deurvergrendeling weer werkt. Je ging zeker naar smeeing? Mijn ervaring daar is niet best.

Geloof ons ga naar Hein (mas Lelystad) is qua reistijd wat meer maar dat haal je er met uurloon qua kosten en door vakmanschap in tijd dik uit.

Verstuurd vanaf mijn telefoon. Excuses voor eventuele typo's.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MAS

Re:H300 deurvergrendeling 04 dec 2018 20:15 #36383

• Kamh
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Hallo Arnold,
Nee daar kom ik al jaaaren niet meer. Ooit een Ducato geleased en tijdens winter na 2 jaar barstte de buitenspiegel. Had ik stuk gereden kreeg ik te horen, nu moet dus de kap dan ook schade hebben. Niet dus onbeschadigd !!! In de papieren stond dat TSU de leverancier was dus naar TSU Utrecht. Na wat gesleutel bleek dat de "veer" binnen in de spiegel totaal verroest was en zo de spiegel onder spanning had gezet. Dus ruitje barstte. Kwam onder garantie een nieuwe op en TSU had er een klant bij. ook Amersfoort slechte ervaring. Vorige H300 met pech langs de autoweg bij Leusden met veel rook wolken. Slang onder de inlaatpijpen was stuk. Afgesleept en ANWB heeft 2 uur gesleuteld om een nood verbinding te maken met een buisje en klemmen. Dus naar de Dealer voor dit rubber slangetje. Ze hoorden het in Keulen donderen want daar zat geen slang. Nou ECHT WEL !!!! Op de onderdelen plaatjes kwam die ook niet voor. konden dus niet bestellen. In Zeist heeft hij ook een H300 dus gekeken een aangewezen welke ik bedoelde. ging bestellen......... ruim 6 maanden later nog niet in huis want kreeg geen belletje dat het binnen was. Bij langs rijden reactie is nog in bestelling. Via online onderdelenboer besteld en was binnen 3 dagen in huis. Tja wist door Zeist het artikel nummer :-) slechte ervaringen dus met de dealers hier. Wel goede ervaring met Nieuwegein. Onderdeel was heel snel in huis.
Remschijven voorkant kostten een klein vermogen, besteld in Duitsland voor minder dan een kwart van de prijs. Wel even wachten maar goedkoop en origineel. Zoeken loont echt.

Ga zeker kijken bij Hein maar eerst even kijken of het wat eenvoudigers is wat zelf te doen is. Sleutelen is wel leuk maar moet alleen aan dingen die je kan begrijpen ;-)
Vr.grtz
kees

Laast bewerkt: door Kamh.

Re:H300 deurvergrendeling 06 dec 2018 19:15 #36393

Leerzaam verhaal over dealer ervaringen
Gelukkig zijn er ook nog goede dealers maar die zijn met een lampje te zoeken

Soesterberg lelystad rit is ook niet de wereld dus daar kun je terecht voor het nodige wat je niet zelf kunt
Succes enne............maak eens wat fotos als je eea zelf sleutelt ........voor ons op het Forum

Dank :ear:

• Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.513 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online