• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

H300 deurvergrendeling

  • Kamh
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden - 5 jaren 4 maanden geleden #36362 door Kamh
H300 deurvergrendeling werd gestart door Kamh
Hallo,
Heb een H300 met afstandbesturing voor de deuren . Nu kan ik deze ook met sleutel sluiten dus kan wel afsluiten met beide mogelijkheden. Maar de beide schuifdeuren willen niet elektrisch sluiten. Er zit in de deurpost wel contacten voor. Een strip van vier contactjes. Deze maken zo te zien wel contact met de roldeur maar sluiten niet af. Wie weet wat voor signaal en wanneer dit op deze contacten komt?? Zal een 12 volt spanning zijn maar op welke en wanneer.?? Moet nu steeds via de achterklep de deuren sluiten en dat is lastig.

Heeft iemand toevallig hier een schema oid van ??

Vr.grtz
Kees
Laatst bewerkt 5 jaren 4 maanden geleden door Kamh.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #36365 door MAS
Beantwoord door MAS in topic H300 deurvergrendeling
Ik weet dat.... :) Ik heb ook schema's :) Ik doe ook goede diagnoses :)

Hyundai maakt niet altijd de beste schema's, soms wat copy-paste-werk.... hierdoor kan ik wel wat info geven, maar het blijft: meten is weten.

Voor de juiste positie van de contacten even het stripje uit de carrosserie (dus niet de deur) schroeven.
Waarschijnlijk de bovenste en onderste punten nodig (grijze en een groene draad). Deze gaan naar de motor, dus geven op moment van openen/sluiten een 12v en een massa (om en om). In rust zijn beide draden een massa.
De testen met een lampje op deze 2 draden. Gaat lampje branden tijdens bedienen van afstandsbediening, dan is dit gedeelte goed.
Probleem zit dan in de deur. Dan testen aan andere draden in de deur (dezelfde kleur). Gaat lampje dan branden, dan is drukcontact goed en zit probleem in de motor. Natuurlijk wel testen met de deur dicht, om de contacten op elkaar te hebben.

Mocht dit niet je 'normale' werk zijn, dan kan ik ook de diagnose voor je uitvoeren.
Een goede diagnose is goedkoper dan zelf prutsen en dan 'verkeerde' onderdelen vervangen.

Meerdere forumleden gingen je al voor, met allen een positieve ervaring.

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #36366 door MAS
Beantwoord door MAS in topic H300 deurvergrendeling
Dat Hyundai niet altijd de juiste schema's geeft, lees je in dit topic:
www.hyundaiclubholland.nl/index.php?opti...&limitstart=10#36193

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kamh
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #36372 door Kamh
Beantwoord door Kamh in topic H300 deurvergrendeling
Hallo, hou je even in mijn lijstje ;-) , altijd handig. Mijn vorige H300 is vorige week total loss gereden, stak er eentje 5 mtr voor mij over de snelweg op. Remmen was onmogelijk. bij 447000 km op de klok en bijna 10 jaar oud was het dus einde verhaal. Moet een verkoopwagen van 2200kg trekken dus gezocht naar sterke trekauto. Dus weer een H300 gevonden die er netjes uitziet. Bij een 60km per dag is nieuwe niet economisch. Deze heeft echter een deur probleem met de schuifdeuren. Achteruit rij beveiliging ( pieper) die erin zat deed niets, vandaag de unit gevonden en er bleek simpel een stekkertje uit gevallen. Werkt weer dus! Nu de deuren bekijken.
Ga even doen zoals je schreef, helpt het is het een eenvoudig klusje. Zo niet is het dieper zoeken, lukt dat niet meld ik me wel even.
Soms het je ook weinig aan de dealer, tenminste die hier in de buurt zit. Vorige H300 wilde niet meer starten, ANWB kon er niet uitkomen dus naar de dealer gesleept. Heeft daar bijna 3 weken gestaan, niets te vinden maar starten ook niet. Heeft toen via telematica-verbinding met de Hyundai in Korea heeeeel diep in het systeem laten kijken. Ook niets gevonden. Toen ging er een lichtje bij iemand branden, EGR ???? Ja hoor EGR in verkeerde stand vastgelopen, en dan start hij nooit !!! Rekening van bijna 1300 euro maar hij reed weer als een trein. Hier in de buurt van Soest is helaas weinig goede kennis van deze auto aanwezig :-(
Zag dat je in Lelystad zit dus ook niet naast de deur helaas.
Ga proberen of het lukt en laat het je weten, vast bedank voor de tip.

Vr.grtz
Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kamh
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #36373 door Kamh
Beantwoord door Kamh in topic H300 deurvergrendeling
Hallo , daar ben ik al heel snel weer :-) Gedaan wat je schreef de 12volt poolt keurig om dus bij de deur gezocht. Nu vond ik de contacten niet fris eruit zien dus maar even gekrabt met schroevendraaier. En ja hoor deur werkt weer !! toch andere kant ook maar even opgeschuurd . En ook daar succes !! Gewoon stomme oxide ( roest dus) op de contacten.
Deuren sluiten weer perfect !!!

Bedankt voor je tip !!! Was precies wat er nodig was !!!

Meteen maar een nieuwe vraag. Bij ca 1800 toeren houdt hij wat in, stottert dus wat. Wat kan dat zijn ? Bij gas geven gaat het probleemloos net als bij lager/hoger toerental.
Motor is normaal sterk dus geen problemen daarmee. Hij is veel sterker dan de oude H300, maar dat is normaal wat die had natuurlijk slijtage door de hoge km-stand.

Vr.groetend
Kees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 4 maanden geleden #36375 door MAS
Beantwoord door MAS in topic H300 deurvergrendeling
Egr, luchtmassameter of injectoren...
Deze zijn met de Hyundai-tester bijna allemaal te testen of uit te lezen.

Maar daar zou ik hem eigenlijk even zelf voor moeten zien.


En ja.... mijn diagnoses en werkvolgordes kloppen wel, daarom rijden veel mensen toch even naar Lelystad :)

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.