Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Centrale vergrendeling werkt niet aan bijrijderskant (Hyundai Coupé 2.0 - 2002) 21 juli 2020 21:36 #41544

• QJustus
  • QJustus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo, ik ben nieuw op dit forum! Ik ben Quinten en ben sinds kort trotse bezitter van een Hyundai Coupé 2.0i FX uit 2002 (zie profielfoto). Het chassis nummer moet ik nog even opzoeken en invullen op mijn profiel, dus dat komt er zsm aan.

Nu ben ik wat dingen aan het repareren en ben nu bezig aan de centrale vergendeling, deze doet het in alle opzichten goed, op één ding na namelijjk het daadwerkelijk vergrendelen. Dit doet hij wel aan de bestuurderskant maar niet aan de bijrijderskant. Er komt wel stroom aan bij de aansluiting op het cv mechaniek maar het mechaniek doet hier niks mee verder en werkt dus niet op afstand (wel met sleutel en handmatige vergrendeling aan binnenkant). Nu was mijn conclusie dat het waarschijnlijk het mechaniek zelf was dat kapot is (dit had ik ook al op andere plekken gelezen), dus ik heb een nieuwe gevonden die op werking getest was, gemonteerd, maar deze werkt ook niet. Ik heb voor de rest alles (voor zover ik weet) gecheckt maar ik kom er niet verder uit, dus vandaar mijn oproep voor meer informatie! Alle hulp/tips zijn zeer welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door QJustus.

Re:Centrale vergrendeling werkt niet aan bijrijderskant (Hyundai Coupé 2.0 - 2002) 21 juli 2020 22:30 #41547

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 723
Welkom. Gefeliciteerd met je aanwinst.

Begrijp ik het goed dat je de motor al vervangen hebt?

Wanneer je via de bestuurderskant de deur met de sleutel op.slot doet gaat de bijrijderskant wel mee op slot?

Verstuurd vanaf mijn telefoon. Excuses voor eventuele typo's.
Nice and smooth.

Re:Centrale vergrendeling werkt niet aan bijrijderskant (Hyundai Coupé 2.0 - 2002) 21 juli 2020 22:34 #41548

• QJustus
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0
Dankjewel! Ja de motor is vervangen, maar nee de bijrijderskant gaat niet op slot wanneer ik vanaf de bestuurderskant de deur op slot draai. Wat wel opmerkelijk is, de bestuurderskant ging voordat ik de motor had vervangen wel mee op slot als ik vanaf binnen de deur op slot deed vanaf de bijrijderskant.

Re:Centrale vergrendeling werkt niet aan bijrijderskant (Hyundai Coupé 2.0 - 2002) 22 juli 2020 08:32 #41550

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 723
Een quote vanaf een ander forum:

In that case it's really starting to sound one of the relays in the BCM are not passing current, the diagram is below if it helps at all. (the shop manuals are available on this forum by the way)

Basically, there's two relays inside the BCM that lock and unlock the doors, their natural state is to send ground to the motors. When one is activated it'll switch the output from ground to 12v, running power through the motor and back through the other relay to ground. If the unlock relay isn't giving the motor a good ground or the lock relay isn't switching or giving a good 12v it'll stop the lock circuit from working.

We can rule out any power / ground feed issues because both relays use the same power and ground feeds. That said, there's also one other possibility: somewhere between the lock relay and motor the wire could be cut / shorted to ground, effectively keeping the unlock part of the circuit functional but creating an open in the lock circuit.

The checks necessary to test this just require a $5 multi meter or a test light (which I prefer). If you're willing to pull off the driver kick panel and back probe a few wires, I could get the connectors and wires you need to check to verify if the BCM is at fault. Luckily the connectors you need to get to are on the bottom of the BCM, so all you need to remove is the kick panel to get to them.

This could also be the result of a crappy car alarm install, so aftermarket wiring would be highly suspect here.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Nice and smooth.

Re:Centrale vergrendeling werkt niet aan bijrijderskant (Hyundai Coupé 2.0 - 2002) 23 juli 2020 00:03 #41553

• QJustus
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

Arnold schreef : Een quote vanaf een ander forum:

In that case it's really starting to sound one of the relays in the BCM are not passing current, the diagram is below if it helps at all. (the shop manuals are available on this forum by the way)

Basically, there's two relays inside the BCM that lock and unlock the doors, their natural state is to send ground to the motors. When one is activated it'll switch the output from ground to 12v, running power through the motor and back through the other relay to ground. If the unlock relay isn't giving the motor a good ground or the lock relay isn't switching or giving a good 12v it'll stop the lock circuit from working.

We can rule out any power / ground feed issues because both relays use the same power and ground feeds. That said, there's also one other possibility: somewhere between the lock relay and motor the wire could be cut / shorted to ground, effectively keeping the unlock part of the circuit functional but creating an open in the lock circuit.

The checks necessary to test this just require a $5 multi meter or a test light (which I prefer). If you're willing to pull off the driver kick panel and back probe a few wires, I could get the connectors and wires you need to check to verify if the BCM is at fault. Luckily the connectors you need to get to are on the bottom of the BCM, so all you need to remove is the kick panel to get to them.

This could also be the result of a crappy car alarm install, so aftermarket wiring would be highly suspect here.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Bedankt! Ik ga ermee aan de slag, je hoort het wel als ik succes heb :)

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.343 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.