Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

I40, start stop lampje knippert 6 keer + esp en autohold lampje brand 22 aug 2020 13:09 #41745

• Spieter
  • Spieter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I40 & H300
  • Ontvangen bedankjes 3
Helaas nog niet klaar met mijn zoektocht voor de oplossing.

Ik zal eerst vertellen wat er is.
Ik heb 3 lampje branden op mijn dashboard, esp, auto hold, en het start stoo lampje.

Auto uitgelezen en dan komt eruit dat de koppelingsschakeler het probleem geeft. Deze heb ik vervangen en dit ging en 20 km goed.
Hierna kwam er eerst het startstop lampje terug en vervolgens ook esp en autohold.

Met uitlezen nu komt nog steeds naar voren de koppelings schakelaar.

Ik vermoeden gaat nu naar de remlichtschakelaar, daar deze naar mijn idee in hetzelfde systeem zit als de koppelingsschaklaar en de brandende lampjes.

Als ik de auto start en ga rijden, komt het startstop lampje na een 2 tal minuten erbij, voordat deze blijft branden knippert deze eerst 6 keer.

Iemand een idee of dit een code is van het knipperen, en zo ja , ook wat het is?

Auto loopt, rijd goed. Alleen de cruisecontrole doet het niet, op zich wel logisch daar deze moet stoppen als de koppeling of rem wordt bediend.

Groeten Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

I40, start stop lampje knippert 6 keer + esp en autohold lampje brand 19 sept 2020 15:58 #41956

• Spieter
  • Spieter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I40 & H300
  • Ontvangen bedankjes 3
Niemand een idee?

Re:I40, start stop lampje knippert 6 keer + esp en autohold lampje brand 19 sept 2020 22:21 #41959

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 752
Ik niet. Een beetje verschillende forums en handleidingen lezen heeft wellicht iets gebracht.

Onderstaande link naar een handleiding leert dat het knipperen volgens mij niet een foutcode is.
Als je de voorwaarden leest waar het start stop systeem aan moet voldoen zijn dat meerdere aspecten, waaronder remvacuum.

www.gebruikershandleiding.com/Hyundai-i40/pre...g=AOvVaw2kC1nTnZiXoOgEMJdkVYsX

Dan de andere lampjes die branden:
Bijv dit topic.

www.hyundai-forums.com/threads/auto-hold-and-esp.643071/

Ook een melding van de plaatser over remdruk

Nu had ik nog wat gevonden, echter dat topic kan ik niet meer terugvinden.

Ik zou het dus in de remdruk/remvacuum zoeken. Ik weet niet hoe je dat zou kunnen testen, maar een beetje monteur wel.

Verstuurd vanaf mijn telefoon. Excuses voor eventuele typo's.
Nice and smooth.

Laast bewerkt: door Arnold.
  • Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.