• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Re:I40, start stop lampje knippert 6 keer + esp en autohold lampje brand

  • Spieter
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
Lees meer
3 jaren 7 maanden geleden #41745 door Spieter
Helaas nog niet klaar met mijn zoektocht voor de oplossing.

Ik zal eerst vertellen wat er is.
Ik heb 3 lampje branden op mijn dashboard, esp, auto hold, en het start stoo lampje.

Auto uitgelezen en dan komt eruit dat de koppelingsschakeler het probleem geeft. Deze heb ik vervangen en dit ging en 20 km goed.
Hierna kwam er eerst het startstop lampje terug en vervolgens ook esp en autohold.

Met uitlezen nu komt nog steeds naar voren de koppelings schakelaar.

Ik vermoeden gaat nu naar de remlichtschakelaar, daar deze naar mijn idee in hetzelfde systeem zit als de koppelingsschaklaar en de brandende lampjes.

Als ik de auto start en ga rijden, komt het startstop lampje na een 2 tal minuten erbij, voordat deze blijft branden knippert deze eerst 6 keer.

Iemand een idee of dit een code is van het knipperen, en zo ja , ook wat het is?

Auto loopt, rijd goed. Alleen de cruisecontrole doet het niet, op zich wel logisch daar deze moet stoppen als de koppeling of rem wordt bediend.

Groeten Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Spieter
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #41956 door Spieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden - 3 jaren 6 maanden geleden #41959 door Arnold
Ik niet. Een beetje verschillende forums en handleidingen lezen heeft wellicht iets gebracht.

Onderstaande link naar een handleiding leert dat het knipperen volgens mij niet een foutcode is.
Als je de voorwaarden leest waar het start stop systeem aan moet voldoen zijn dat meerdere aspecten, waaronder remvacuum.

www.gebruikershandleiding.com/Hyundai-i4...C1nTnZiXoOgEMJdkVYsX


Dan de andere lampjes die branden:
Bijv dit topic.

www.hyundai-forums.com/threads/auto-hold-and-esp.643071/

Ook een melding van de plaatser over remdruk

Nu had ik nog wat gevonden, echter dat topic kan ik niet meer terugvinden.

Ik zou het dus in de remdruk/remvacuum zoeken. Ik weet niet hoe je dat zou kunnen testen, maar een beetje monteur wel.


Verstuurd vanaf mijn telefoon. Excuses voor eventuele typo's.

Nice and smooth.
Laatst bewerkt 3 jaren 6 maanden geleden door Arnold.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: KonaHybrid-1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Spieter
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #42307 door Spieter
Hoi Arnold,

Dank voor je reactie. Vacuum is te controleren door een handmatige remontluchter er aan te koppelen en vacuum te trekken.
In ieder geval heb ik wel voeldoende vacuum op mijn rembekrachtiger, pendaal wordtnooit hard.

Ik zal in ieder geval de links door lezen.

Ik blijf wel vermoeden dat het iets electrisch is.
Koppelings schakelaar, remschakelaar staan met elkaar in verbinding en al.die lampjes zitten naar mijn idee in dit systeem verbonden.

Maar ga er zsm weer mee aan de gang. Moet toch gevonden worden....

Dank voor je feedback
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Spieter
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
Lees meer
3 jaren 4 maanden geleden #42308 door Spieter
Net de 2e link gelezen, stuurhoek sensor, iets om na te kijken...
Mijn auto geeft in ieder geval hier geen melding hiervan bij uitlezen.

Alleen een storingscode op de koppelings schakelaar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Spieter
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Member
  • Junior Member
Lees meer
3 jaren 2 maanden geleden #43168 door Spieter
Zo, even een update, 23-01-2021

Ik was het knunk gelui zat vanuit het stuur. Idd het rubbertje van de stuurbkrachtigings motor.
Om dit te doen, is best wat demonteer werk van plastic.
Een aantal tips hiervoor, je de kabels bij de zekeringkast loshalen uit het tyraps, er zit ook een kabel in een tyrap hoog boven de stuurkolom ter hoogte van de pendalen. Haal je deze niet los, dan zal de stuurkolom hier op blijven hangen en niet ver genoeg kunnem zakken om bij de motor te komen.
Bij het stuur zit het vast aan het frame met 2 moeren en achter met eenbout met een dop 14 mm.
Bij het terug monteren is deze lastig van wege de remlichtschakelaar die in de weg zit.

Dan waar dit verhaal mee starte. De koppelingsschakelaar.
En jawel, ik had hier oo het forum een opmerking gelezen dat er 2 koppelingsschakelaars zouden zijn.
Deze 2e kon ik niet vinden , maar nu wel. Deze 2e zit bovenop het frame van het pendaal. Hij werdt zichbaar doordat het stuur etc weg was. De scahkelaar zit echt verstopt. Een beetje verstopt net naast de stuurbekrachtigingsmotor!

Ik ben de schakelaar gedemonteerd, en viel meteen op dat de schakelaar niet ver uitkwam, ik kon het pinnentje verder trekken met mijn vingers.
Multimeter erop , en jawel open en gesloten werkte nog prima. Schakelaar open gemaakt en blijkt het veertje gebroken, en uiteraard de winkel al dicht. Omdat ik de andere schakelaar al had vervangen en bewaard, heb ik deze ook open gemaakt en het veertje is hetzelde. Deze overgezet en gelukkig een werkende schakelaar. Alles werkt weer naar behoren.

Dus als je een koppelingsschakaar probleem hebt, er zitten er 2, 1 vlakbij waar de stang van de koppelingscilinder en de 2e zit bovenop het frame van het pendaal. Nu ik dit schrijf, je ziet deze 2e niet. Wel denk ik dat je deze wel zal zien, als je de afwerkingsplaat weghaald waar het lichtje in zit van de vloerverlichting. Deze zit vast met 2 of 3 schroefjes.


Voor de volgende, succes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: i40Fan, Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.