Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Hyundai H300 binnemverlichting werkt niet 31 jan 2021 15:56 #43250

• Spieter
  • Spieter's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I40 & H300
  • Ontvangen bedankjes 16
Hallo,

Ik heb binnenverlichting die niet werkt. Laatste paar dagen wel en dan een paar dagen niet. Nu helemaal niet meer.
Het gaat om de verlichting in het laad gedeelte.
Deze springt niet aan op beide schuifdeuren, wel gaan ze branden op de achterklep.
De verlichting in het pasagiergedeelte werkt wel op de voorportieren, maar in de laadruimte gaan ze ook niet meer hier op branden.

De schakelaar op de schuideuren hebben elk 3 draden ( lijkt wel op een hotelschakeling )
Op middelste draad van de linkerschuifdeur staat wel stroom, als ik met de spanningszoeker op de middelste en 1 van de andere 2 zit dan geeft hij aan dat er stroom is, maar gaat de verlichting niet aan.

Bij de rechterschuifdeur staat er geen stroom op de middelste draad.

Ik zie dat deze draden onder de instaptrede gaan. Deze wilde ik weghalen , maar dit gaat 1 2 3 niet. Houten bodemplaat ligt hierop en deze heeft een mooi stukje tapijt erop verlijmd zitten. Voordat ik ga slopen, wat ik niet wil!

Heeft iemand hier een schema van? Of beter nog, kennis van zaken die mij een aantal tips kan geven.

Ik heb wel over een h200 gelezen dat er diodes ergens in het systeem zitten.

Maar goed, links wel stroom en rechts niet. Hoe zit dit systeem met elkaar in verbinding en waar zitten de stekkers verstopt die deze draden met elkaar in verbinding zetten.

Ik hoor graag de gouden tip dan wel oplossing :-)

Dus nogmaals , de verlichting werkt als de keuze schakelaar op aan wordt gezet, zowel in de cabine als in de laatruimte.
De verlichting in de cabine gaat gewoon branden als een voorportier opgedaan wordt, niet in de laadruimte gaat deze branden
De verlichting in de laad ruimte gaat ook branden als de achterklep geopend wordt.

Als 1 van beide schuifdeuren wordt geopend gaat er geen binnenverlichting branden.
Wel staat er op de middelste draad van de linker schuifdeur stroom.
Rechterschuifdeur heeft geen stroom op de middelste draad.

Alvast bedankt, groeten Pieter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Spieter.

Hyundai H300 binnemverlichting werkt niet 05 feb 2021 08:48 #43336

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 678
Bij mijn Tucson zit bij het achterklep mechanisme ook een schakelaar die naar min schakelt. Ik heb het vermoeden dat je het daar moet zoeken. Klep open afdekking eraf en haal slot er uit, controle visueel of er geen onderbreking, slecht contact aanwezig is. Maak dit goed schoon (NIET de doorsnee contactspray) maar ontvet voorzichtig dit met remmen reiniger en hier na smeren met siliconen spray. Ik heb hetzelfde met mijn Tucson op dit moment maar nu ff buiten sleutelen is er niet bij.
Alle verlichting schakelt naar min.
Stroomloop =

+12v >>>> Lampje >>>> schakelaar deur/klep >>>> Min/chassis

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Hyundai H300 binnemverlichting werkt niet 06 feb 2021 09:24 #43346

• Spieter
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I40 & H300
  • Ontvangen bedankjes 16
Goede tip, is niet zo veel werk om bij het mechanisme te komen, maar wat je zegd, even buiten sleutelen is wat lastig op het moment.
De bedrading zal ik hier ook eens doormeten.

Enige wat ik voor nu nog een vraag blijft met het naar min schakelen is, dat er geen plus stroom is op de schakelaar van de rechterschuifdeur

Hyundai H300 binnemverlichting werkt niet 06 feb 2021 12:35 #43348

• Spieter
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I40 & H300
  • Ontvangen bedankjes 16
Ik kon het niet laten. Toch maar in de kou gestaan.

Dat achterpaneelis zo los namelijk.

Deurslot eruit en ik heb maar 1 kabeltje er naar toe lopen. Stekker eraf geen licht, massa heeft hij via de boutjes van het slot.
Kabel gevolgd en kom uit bij een stekker, hier heeft 1 draad plus. Met de spanningszoeker heb ik op alle ander kabeltjes in deze stekker een steoomkring, dus ik denk geen kabelbreuk.

In het slot wordt dan alleen de achterklep gegeschakeld en niet de zijdeuren.

Goede tip, nu nog verder zoeken! Geen stroom op de rechter schuifdeur!
Wat wel is, is dat het lampje ip het dashboard gaat branden dat er een deur open staat als een van de beide schuideuren open is.

Hyundai H300 binnemverlichting werkt niet 18 feb 2021 15:26 #43489

• Spieter
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I40 & H300
  • Ontvangen bedankjes 16
Ik kreeg vanochtend een ingeving.
Afgelopen weekend deed de verlichting het weer naar behoren.

Maar zo af en toe gebruik je het rechter voor portier. En ineens was het licht weer uit.
Ik zal eens kijken, als het weer beter is, of in dit slot het probleem zich bevind. Als hier de plus doorgechakeld / paralel staat, wordt naar de scahkelaar van de rechter schuifdeur ( waar dan geen plus is ). Dan zit wellicht hier het probleem.

Komt vervolg

• Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.215 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.