• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

Montage afneembare trekhaak met tyraps op Tucson PHEV door H-Point

• marcob
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lees meer
10 maanden 1 week geleden #53484 door marcob
Vandaag de Hyundai voor zijn eerste beurt naar de Hyundai-dealer in Apeldoorn gebracht (Herwers). Prima geholpen en had graag gewild dat de auto daar door de leasemaatschappij besteld was.

Naar nu blijkt had dat wat issues kunnen voorkomen. 

Bij de beurt had ik aangegeven dat de auto een hinderlijk “krakend” geluid rechtsachter had. Of ze daar ook naar wilden kijken.

En dat hebben ze gedaan, eerlijk gezegd schrok ik van de uitkomst! Het blijkt dat ze bij H-Point in Dordrecht bij het monteren van de trekhaak de aanrijdingsbalk hebben moeten demonteren en later weer hebben terug gezet. Bij H-Point hebben ze gedacht dat een aanrijdingsbalk veel beter met tyraps vastgezet kan worden dan met de bouten die hiervoor bedoeld zijn. Ik heb niet veel verstand van de techniek van auto’s maar volgens mij moet een deugdelijk onderdeel van de kreukelzone niet met tyraps vastzitten. Ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn wanneer er iemand achterop gereden was… Balk op de achterbank of in mijn nek?

Nu krijg ik dus het geleuter dat H-Point waarschijnlijk de kans moet krijgen om te herstellen. En wanneer een monteur een aanrijdingsbalk met tyraps vastzet en de eindverantwoordelijke dit ook zonder meer heeft goedgekeurd hou ik mijn hart vast!

Heb even overwogen om dit zonder naam en toenaam hier neer te zetten en ook heb ik de gedachte gehad om het helemaal niet te plaatsen. Maar vond het een dusdanig kwalijke zaak dat ik het toch gedaan heb.

H-point: je zou je moeten schamen!

Ex Hyundai Tucson N-Line Sky PHEV, nu
Hyundai Tucson N-Line PHEV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 maanden 1 week geleden #53489 door JPiek
Heb je een rechtsbijstandsverzekering ? die inschakelen en vragen naar de kansen om dit vergoed te krijgen als je het door een 3de partij laat doen.  Lijkt me best groot. Daarnaast, als de auto een leasewagen is is hij van de leasemaatschappij, wat vinden die hiervan  ? 

Nu krijg ik dus het geleuter dat H-Point waarschijnlijk de kans moet krijgen om te herstellen.

Dat zal H-Point vast vinden, gezien het veiligheidsaspect en hun ernstige nalatigheid denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen. Je kunt ze ook vragen of ze het minnelijk willen schikken of liever met een hoop kabaal

Grootste vraag die het bij mij oproept is 'waarom' ?  gemakzucht ? Of zijn het zulke prutsers dat ze iets wat ze demonteren niet eens meer terug kunnen plaatsen ? 

Johan
---
Tucson PHEV NLine
Sunset Red Two-Tone Phantom Black

• marcob
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lees meer
10 maanden 1 week geleden #53491 door marcob
Omdat ik in dit geval “slechts” gebruiker ben zal alles via de leasemaatschappij moeten lopen. Een rechtsbijstand zal dan ook niet meewerken.

De leasemaatschappij heb ik gisteren bericht gestuurd met verzoek om de trekhaak in Apeldoorn deugdelijk te laten monteren. En dat ze mogen kortsluiten met H-Point dat ze de kosten hiervoor mogen dragen.

Ex Hyundai Tucson N-Line Sky PHEV, nu
Hyundai Tucson N-Line PHEV

Lees meer
10 maanden 1 week geleden #53495 door hyundai_ego
Wow, heftig, marcob.
Zijn die tyraps makkelijk te spotten?
Ga ik ook eventjes kijken aangezien er bij mij tot twee maal toe een trekhaak gemonteerd is (en dus met de verkeerde wettelijke afstand) door H-Point.
In welke situaties hoorde je dat krakende geluid met name?

in bezit van een Tucson N-Line PHEV Two Tone Sunset Red - Phantom Black (besteld op 4 februari 2022 - geleverd op 6 juni 2023)

Lees meer
10 maanden 1 week geleden #53496 door Arnold
ai dat is niet best.......
Schandalig dat ze iets zo afleveren/meegeven aan de klant

Nice and smooth.

Lees meer
10 maanden 1 week geleden #53498 door JPiek
'Misdadig' lijkt me meer van toepassing, ga het maar uitleggen als bedrijf als daardoro iemand gewond, gehandicapt of erger raakt

Johan
---
Tucson PHEV NLine
Sunset Red Two-Tone Phantom Black