• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

Montage afneembare trekhaak met tyraps op Tucson PHEV door H-Point

• marcob
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lees meer
10 maanden 5 dagen geleden #53510 door marcob

Wow, heftig, marcob.
Zijn die tyraps makkelijk te spotten?
Ga ik ook eventjes kijken aangezien er bij mij tot twee maal toe een trekhaak gemonteerd is (en dus met de verkeerde wettelijke afstand) door H-Point.
In welke situaties hoorde je dat krakende geluid met name?
heb geprobeerd filmpje te maken. En daar kan ik niets zien. Heb niet de moeite genomen om onder de auto te kruipen. Wil ik nog wel heel even doen of wellicht bij bevriendd garagebedrijf even op de brug zetten.

geluid hoor je bij een hobbelige weg of wanneer je een vluchtheuvel overgaat. In Nederland dus bijna continue 

Ex Hyundai Tucson N-Line Sky PHEV, nu
Hyundai Tucson N-Line PHEV

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• marcob
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lees meer
10 maanden 2 dagen geleden - 10 maanden 2 dagen geleden #53538 door marcob
Bij de leasemaatschappij is het stil. Moest vandaag bij een bevriend garagebedrijf wezen en gevraagd of auto even op de brug mocht. De aanrijdingsbeugel zit vlak achter de bumper en inderdaad met 2 tyraps vastgezet. Bij garage in 10 minuten 2 bouten erin gezet. Dat de gaten van de auto niet in lijn lagen met de gaten van de aanrijdingsbeugel klopt. Tenzij je er met 2 man naar kijkt. 1 tilt de balk op en de ander draait de bouten erin.

op de foto is met rode lijnen de aanrijdingsbalk aangegeven en bij de cirkel zie je dat het gat van de aanrijdingsbalk niet in 1 lijn ligt.

Gepiep is weg en de balk zit weer vast. Geen kosten gemaakt. De Hyundai dealer zou zich moeten schamen.

Laatst bewerkt 10 maanden 2 dagen geleden door marcob.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jeemig

Lees meer
10 maanden 2 dagen geleden #53540 door JPiek
Schamen ? Die mag imho op z'n blote knietjes een dankgebed uitspreken dat 'ie niet vervolgd wordt voor nalatigheid met fysiek letsel tot gevolg. De naam 'aanrijdbalk' doet toch vermoeden dat dat ding er niet voor de sier zit. Hoe haal je het dan in je hoofd om zoiets met tyraps vast te zetten...

Overigens ooit een akkefietje meegemaakt waarbij men mij met 'met de hand vast' gedraaide wielbouten m'n auto mee heeft gegeven.  Vond het best een raar geluid maken de volgende dag, en niet zo lekker sturen.... Dat was een zondag dus maar ff ANWB gebeld, die na mijn verhaal ('APK en nieuwe schijfremmen' ) meteen gereedschap pakte en op beide voorwielen de bouten elk 7 a 8 (!) slaagden aandraaide.

Paar dagen later een stamelende monteur met een hoofd als een biet die zijn excuses aanbood.  Hij was tussendoor ff weggeroepen en dacht dat hij de bouten al aangedraaid had.

Johan
---
Tucson PHEV NLine
Sunset Red Two-Tone Phantom Black

Lees meer
10 maanden 2 dagen geleden #53541 door WilliamL
Hallo Marco,

Bij mij is ook een afneembare trekhaak gemonteerd.
Bij mijn zijn beide gaten "leeg" en zit er niets direct achter de gaten.
Wel zit er iets hoger wel een stalen "balk" (zie foto 2) met bouten vast aan het chassis, is dit de aanrijdingsbalk?

Ik hoop dat je mij antwoord kan geven.

mvg William

• marcob
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Lees meer
9 maanden 2 weken geleden #53607 door marcob
Durf niet te zeggen of dat de aanrijdingsbalk is. Wellicht dat de balk inderdaad hoger moet komen. Hyundai Apeldoor heeft contact opgenomen en goedkeuring gekregen van de leasemaatschappij om de balk op de juiste manier te monteren. De oplossing die nu was uitgevoerd wordt dan op de juiste manier gecorrigeerd. Dus bumper eraf en de juiste montagegaten gebruiken.

ik wil vragen of ze wat foto’s maken hoe het was en hoe het hoort.

Lees meer
9 maanden 2 weken geleden #53612 door WilliamL
Hoi Marco,

Een paar van die foto's van hoe het was/hoort zou mooi zijn.

Mvg William