- Ontvangen bedankjes 55
E5-98 benzine i.p.v. E10-95
- Sigma
-
- Premium lid
-
Grumpy schreef : Sinds Corona ben ik E5 gaan tanken, meestal V-Power. Dit omdat we nu sowieso minder rijden en dat zou bij een eventuele lockdown nog veel minder kunnen worden, dan heb ik liever brandstof in de tank die wat langer meegaat.
Ik vindt dat de motor rustiger loopt, beter doortrekt zonder "hikjes" en in de Spritmonitor zie ik toch een 10% zuiniger beeld ontstaan. Ik denk niet dat dat zuiniger beeld komt omdat we minder rijden, het zijn nu juist de lange afstanden (geen vakantie en minder uitstapjes) die er af zijn.
Dus ik blijf er lekker mee doorgaan
Hey Grumpy,
Hier zeg jij iets heel interessants, namelijk dat je geen nare hikjes ervaart in je Kona met E5 als brandstof. er is namelijk een topic over dit euvel elders op deze site zie kopje Kona.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Forre
-
- Senior lid
-
- Ontvangen bedankjes 44
Dus ik blijf heilig met de E5 , zowel auto als motor ...de E10 komt er bij mij niet in .
- Tucson V60
-
Onderwerp Auteur
- Moderator
-
- Ontvangen bedankjes 946
Forre schreef : Met de wagen van de vrouw een paar jaar geleden 2000 euro kosten gehad door de E10 .. de Ethanol die erin zit doet meer kwaad dan goed .
Dus ik blijf heilig met de E5 , zowel auto als motor ...de E10 komt er bij mij niet in .
Dat is minder en €2000 onkosten :woohoo: wauw wat een bedrag. Ik wordt nieuwsgierig welk merk en wat ze allemaal gedaan hebben voor dit bedrag. Het zal misschien niet zo zijn dat dit bij elke wagen zo is maar ik houd dit graag in gedachten als een reminder en mochten er dingen gebeuren zijn/is die hetzelfde of vergelijkbaar zijn. Ik heb geen directe afkeer van E10 maar wil toch graag bewijs dat het mogelijk slecht is voor de wagen.
2013~2021 Tucson V6 2.7 - 2005 (geexporteerd)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico+K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
- Forre
-
- Senior lid
-
- Ontvangen bedankjes 44
TucsonV6 schreef :
Forre schreef : Met de wagen van de vrouw een paar jaar geleden 2000 euro kosten gehad door de E10 .. de Ethanol die erin zit doet meer kwaad dan goed .
Dat is minder en €2000 onkosten :woohoo: wauw wat een bedrag. Ik wordt nieuwsgierig welk merk en wat ze allemaal gedaan hebben voor dit bedrag. Het zal misschien niet zo zijn dat dit bij elke wagen zo is maar ik houd dit graag in gedachten als een reminder en mochten er dingen gebeuren zijn/is die hetzelfde of vergelijkbaar zijn. Ik heb geen directe afkeer van E10 maar wil toch graag bewijs dat het mogelijk slecht is voor de wagen.
Het gaat over een simpele Peugeot 207 , 1.4 benzine . Bij het voorval was hij 7 jaar oud .
Van het begin we deze wagen hadden steeds 95 getankt tot op een dag dat hij stotterde/stilviel een 20 km na het tanken . ( Steeds bij dezedlfde pomp getankt)
In de garage kwam de vraag welke benzine getankt , want de oude benzine 95 was toen pas veranderd . De Lambasondes waren verbrand , bougies naar de knoppen , diezelfde moment blijkt ook de culasse stuk te zijn desondanks dat hij nooit een druppel water verbruikt heeft .Hierbij nen hoop storingen qua electronica door dit alles .
Ook heb ik de verbrande lambasondes gezien die eruit gekomen zijn ...
Kostenplaatje om en bij de 2000 euro bij een officiele peugeot garage .
Zelfs in diezelfde garage hebben ze mij een filmpje laten zien wat ethanol in de motor doet , is niet normaal wat vuurwerk er bij te pas komt in de verbrandingskamer .
Het vrouwtje rijdt nog steeds met dezefde wagen maar er komt geen druppel E10 meer in .
- Tucson V60
-
Onderwerp Auteur
- Moderator
-
- Ontvangen bedankjes 946
2013~2021 Tucson V6 2.7 - 2005 (geexporteerd)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico+K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
- Birma
-
- Junior lid
-
- Ontvangen bedankjes 9
Veel snelweg km. 28000 p.j.