Vandaag zal ik jullie het treurige nieuws moeten mededelen dat ik afscheid (moet) nemen van mijn geliefde Coupe v6 welke ik over 2 maanden 9 jaar in bezit zou hebben.
Sinds het model in 2001 uit kwam zei ik tegen mijn toenmalige collega "ooit zal ik zo'n auto hebben" een aantal jaren later kocht ik de 72-LG-ST. Een 2.7 v6 uit 2003 met automaat met 52000 op de teller. De huidige stand is 139233.
Voor zijn 18 jaar nog steeds een fijne auto om te rijden en zeker vanaf de zijkant een plaatje om te zien.
Het begon in 2005 met een rode Coupe RD 2.0, toen bestond Hyundai club Nederland waar Robert eigenaar van was waar ik mij bij aansloot. Een tijd dat tuning op veel grotere schaal speelde dan nu.
De website crashte en ik bouwde in enkele weken een nieuwe site. Vanaf toen zat een soort van in het bestuur.
2012 kocht ik de Coupe als opvolger van mijn rode 2.0 en door omstandigheden is Hyundai club Nederland gestopt.
Binnen no-time ben ik alleen verder gegaan onder de naam Hyundai club Holland, dat is wat het nu nog steeds is. Door de geboorte van mijn zoontje moet ik wel heel eerlijk bekennen dat de club de laatste 2,5 jaar wat minder tijd heeft gekregen. De bezoekersaantallen zijn nog steeds flink te noemen.
Maar nu, waarom de Coupe weg en wat komt er voor terug.
Door het Corona virus verloor mijn vriendin haar baan en ze had geen recht op WW, dat werden een paar maanden spaarcentjes opeten. Daardoor slinkt je uitgave budget.
Ondertussen heeft zij per 4 januari een nieuwe baan, 3 dagen in de week waarvoor ze meerdere locaties in het land dient te bezoeken.Ze werkt te weinig uren voor een lease auto.
Onze familie auto, een Toyota Avensis wilden we daar niet aan kapot rijden en de Coupe is in verhouding met de kilometer vergoeding niet rendabel.
Mini, Fiat 500, KIA Rio, Suzuki Swift, Hyundai i30, Hyundai i20, en nog wat modellen kwamen voorbij.
Gezien het aantal te maken km's moest hij redelijk zuinig zijn en ook niet te veel km's gemaakt hebben om wat langer bij ons te kunnen zijn.
Dan de betrouwbaarheid....... als je kijkt wat voor mini je krijgt voor ons budget en hoeveel a4tjes met aandachtspunten daar bij hoort is het schrikken. Ik dacht dat het de optie lijst was, maar het waren veel voorkomende problemen.
Andere auto's en types waren ook opties, maar te duur, te karig, te veel km's, etc etc
Een Hyundai club "oprichter" zonder Hyundai kan natuurlijk ook niet.
We hebben een blauwe i20 uit 2009 gekocht. Niet de mooiste wel de verstandigste. En zo blijf ik toch nog een beetje merkentrouw. Volledig dealer onderhouden, van binnen en onder de kap echt als nieuw met net een paar kilometer boven de 100.000.
Buitenkant bevat wat parkeerdeukjes maar die worden hersteld. Verder ooit nog een van de standaard stalen velgen af (waar 4 nieuwe banden op zitten) en allu er onder maar dan is het een geinig auto'tje.
Zo dwing ik mezelf dit forum ook nog levend te houden

en hopelijk weer eens een gezellige meeting te kunnen organiseren en jullie weer te spreken