Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

• Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Afscheid 04 feb 2021 20:51 #43327

Gefeliciteerd met je nieuwe i20.
Mooie kleur ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Afscheid 05 feb 2021 08:21 #43331

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 677
Ziet er keurig uit. DAB+ Ben zeer benieuwd. Wel toevallig, gisteren een Netwerk tuner + DAB, FM, BT en andere aangesloten thuis. Scande zo even 895 zenders in NL. Ben benieuwd wat dit in de auto doet. DAB is niet iedereen erg blij mee kwalitatief dat komt meer door de beperkte bandbreedte.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.

Afscheid 13 feb 2021 10:54 #43434

• Henk1959
  • Henk1959's Profielfoto
  • aanwezig
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • Coupe 2.7 V6, My Slice of Heaven
  • Ontvangen bedankjes 107
Veel plezier ermee Arnold, aan alles komt een einde ook aan een coupe. En een i20 is ook helemaal niet verkeerd. Wat ik na de coupe pak weet ik ok nog niet, maar wel iets met een gemakkelijkere instap ;-)

Laast bewerkt: door Henk1959.

Afscheid 14 feb 2021 10:40 #43442

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 828

TucsonV6 schreef : Ziet er keurig uit. DAB+ Ben zeer benieuwd. Wel toevallig, gisteren een Netwerk tuner + DAB, FM, BT en andere aangesloten thuis. Scande zo even 895 zenders in NL. Ben benieuwd wat dit in de auto doet. DAB is niet iedereen erg blij mee kwalitatief dat komt meer door de beperkte bandbreedte.

Hier voor de deur 85 zenders digitaal.

Zal later vandaag even foto's plaatsen en meer info typen
Nice and smooth.

Afscheid 15 feb 2021 13:55 #43458

• Arnold
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
DAB+ ontvanger in de auto.

Mijn vriendin gaat voornamelijk in de i20 rijden. Er zit geen navigatie of carkit in.
De navigatie is opgelost door een TomTom te kopen met Lifetime kaartupdates

Voor de carkit is parrot natuurlijk een bekend merk, maar het is natuurlijk ook leuk om muziek vanaf je mobiel (spotify oid) te stream en naar je radio.
In de i20 zit een aux poort.

Na wat rondgekeken te hebben kwam ik een Kenwood systeem tegen welke DAB+ combineert met carkit.
De Kenwood KTC-500DAB.

De hoofdunit is een klein kastje welke rechtsboven de ruit geplaatst wordt, daar aan vast te maken is een plak antenne.
Er loopt een kabel vanaf dat kastje naar de microfoon voor de carkit en er loopt een kabel naar de sigaretten aansteker.

Uiteraard alle draden weggewerkt langs de A stijl, onder het dashboard door en uit laten komen bij de middenconsole.

De bediening gebeurd middels een draadloos kastje met knoppen welke voorzien is van 2 batterijen (levensduur batterijen is naar verwachting 6 maanden). Omdat dit bedieningspaneel draadloos is, kan deze overal geplaatst worden.

De aux zit naast de sigarettenaansteker, dus korte kabels in het zicht.

Kwaliteit van het geluid van het DAB+ signaal is echt heel goed. Carkit geluid is ook fantastisch, zowel voor ontvanger als zender. Omgevingsgeluiden worden mooi weggefilterd met telefoneren.
Bediening van alle audio functies is prima. Puntje wat beterf had gekunt is het opzoeken van een telefoonnummer in het telefoonboek. MAAR audio control wordt ook ondersteund, dat ben ik niet echt gewend maar zal dat binnenkort eens doen.

Wat ook handig is, de flitmeister app kan je laten activeren wanneer er bluetooth connectie gemaakt is met een te selecteren apparaat (in dit geval de kenwood) Flitsmeister start dan automatisch op en er wordt via de radio een geluidsignaal gemeld wanneer er op je route (in de buurt) een controle is. Nu is de 1.25 geen strepentrekker maar ook met dit gebakje rij je snel te hard. Dus dit gaat geld besparen :P
Nice and smooth.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: door Arnold.

Afscheid 23 feb 2021 09:51 #43503

• kpaulu
  • kpaulu's Profielfoto
  • Bestuur
  • Bestuur
  • zo af en toe een Tucson
  • Ontvangen bedankjes 216
Ziet er netjes uit, alles mooi in de stijl. Ik hoor veel wisselende geluiden over de DAB+, wel lekker dat de carkit gelijk gecombineerd is in het geheel.
met het schaamrood op de kaken vertellen dat de Hyundai weg is...

Hyundai coupe 2.0 fx 1999 (2011-2013)

Hyundai coupe 2.7 V6 2003 (2013-2016)

Hyudai Tucson 2.0 2005 (2012-heden)

Afscheid 24 feb 2021 11:41 #43513

• Gerrit I30
  • Gerrit I30's Profielfoto
  • aanwezig
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • Tucson 1.7 crdi
  • Ontvangen bedankjes 426
Ik heb in de Tucson standaard ook DAB+ maar het valt me tegen misschien als ik in het buitenland ben dat het beter is.
Maar hier in Nederland krijg ik niet wat ik verwacht van de radio daar gewoon fm.
Hoop dat jij andere ervaringen zult hebben Arnold.

Re:Afscheid 24 feb 2021 17:28 #43514

• Arnold
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
Ik heb tot nu toe nog geen klachten. Nu zijn de rondjes nog beperkt geweest. 1 keer in een tunnel signaal uitgevallen. Dat zou bij fm een heleboel ruis geweest zijn.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Nice and smooth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gerrit I30

Afscheid 25 feb 2021 08:40 #43517

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 677
Netjes gemaakt en functioneel ;)))) mooie unit iets om over na te denken. DAB+ is niet verkeerd maar je blijft afhankelijk van het signaal en de uitgezonden bandbreedte.

Ik heb thuis inmiddels overgegaan naar internet radio en daar zit ook DAB+ op (en meer). Het kan beter als ik het vergelijk met internet radio maar betere kwaliteit in het geluid is ook meer bandbreedte en ik hoop dat dit in de toekomst beter wordt.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.309 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.