- Ontvangen bedankjes 0
Condensvorming koplampunits
- cvlottes
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
4 jaren 11 maanden geleden #43270
door cvlottes
Condensvorming koplampunits werd gestart door cvlottes
Heb condensvorming in de koplampunits van mijn Tucson 2019. Dit is inmiddels mijn 3e Hyundai maar heb dit bij de vorige auto's nooit gehad. Mijn dealer zegt hiervoor geen zorgen te maken, heeft met temperatuurwisselingen
te maken, zal bij hogere temperaturen verdwijnen. Heeft iemand ook deze condensvorming / ervaring?
Bijlage niet gevonden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Tucson V60
-
- Moderator
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 946
4 jaren 11 maanden geleden - 4 jaren 11 maanden geleden #43271
door Tucson V60
2013~2021 Tucson V6 2.7 - 2005 (geexporteerd)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico+K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Beantwoord door Tucson V60 in topic Condensvorming koplampunits
De dealer heeft gelijk dat het met temperatuurwisseling te maken heeft. Ik zou de unit er toch even uit halen om te kijken of deze wel goed afgedicht is. Sommige koplampen hebben vanaf fabriek een uitloop/ontluchtingstuitje voor vocht. Ik heb er geen last van bij mijn Tucson met Xenon, ook niet bij de mistlampen.
Unit er uit halen lamp er uit en laten drogen binnen, check rubbers en dan er weer in zetten. Niet aan de afstellingen zitten dat spreekt voor zich. Misschien rubber iets invetten met vaseline.
Unit er uit halen lamp er uit en laten drogen binnen, check rubbers en dan er weer in zetten. Niet aan de afstellingen zitten dat spreekt voor zich. Misschien rubber iets invetten met vaseline.
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico+K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Laatst bewerkt 4 jaren 11 maanden geleden door Tucson V60.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: cvlottes
- sanookh
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 30
4 jaren 11 maanden geleden #43274
door sanookh
Beantwoord door sanookh in topic Condensvorming koplampunits
Je gaat toch niet bij een auto van nog geen 2 jaar oud, waar nog garantie op zit, zelf de koplampunits er uit halen ?
- cvlottes
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
4 jaren 11 maanden geleden #43277
door cvlottes
Beantwoord door cvlottes in topic Condensvorming koplampunits
Ben ik ook niet van plan. De condensvorming zit nml niet in het gedeelte waar de lamp zich bevind. Ik wacht het nog ff af
- Tucson V60
-
- Moderator
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 946
4 jaren 11 maanden geleden #43285
door Tucson V60
En waarom niet? Vocht zit door condens in de koplamp en dit zal door verwarming er weer uit moeten maar het moet er wel uit kunnen anders blijf je dit houden. Continue vocht in de koplamp lijkt me niet goed voor de metalen onderdelen. Maar ik geef aan wat ik zou doen als ik niet verder kom bij de dealer.
Beantwoord door Tucson V60 in topic Condensvorming koplampunits
sanookh schreef : Je gaat toch niet bij een auto van nog geen 2 jaar oud, waar nog garantie op zit, zelf de koplampunits er uit halen ?
En waarom niet? Vocht zit door condens in de koplamp en dit zal door verwarming er weer uit moeten maar het moet er wel uit kunnen anders blijf je dit houden. Continue vocht in de koplamp lijkt me niet goed voor de metalen onderdelen. Maar ik geef aan wat ik zou doen als ik niet verder kom bij de dealer.
- KonaHybrid-1
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 89
4 jaren 11 maanden geleden #43288
door KonaHybrid-1
Hierin ga ik wel mee met Sanookh, dit hoort niet met een auto van twee jaar oud en ook nog eens van die prijs. Is toch niet onderaan de ladder.
Ik zou de dealer verzoeken nieuwe unit (s) te plaatsen. Dit mag niet gebeuren bij een nagenoeg nieuwe wagen van zeker 40.000 euro.
Dit kan anders zijn indien deze auto 10 jaar of ouder was. Geen enkele andere wagen in die prijsklasse heeft daar last van volgens mij...:blink:
Beantwoord door KonaHybrid-1 in topic Condensvorming koplampunits
TucsonV6 schreef :
sanookh schreef : Je gaat toch niet bij een auto van nog geen 2 jaar oud, waar nog garantie op zit, zelf de koplampunits er uit halen ?
Hierin ga ik wel mee met Sanookh, dit hoort niet met een auto van twee jaar oud en ook nog eens van die prijs. Is toch niet onderaan de ladder.
Ik zou de dealer verzoeken nieuwe unit (s) te plaatsen. Dit mag niet gebeuren bij een nagenoeg nieuwe wagen van zeker 40.000 euro.
Dit kan anders zijn indien deze auto 10 jaar of ouder was. Geen enkele andere wagen in die prijsklasse heeft daar last van volgens mij...:blink: