Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

Laatste Hyundai 27 apr 2021 11:36 #44091

• Warmentuuter
  • Warmentuuter's Profielfoto
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • i 10 premium MY2019
  • Ontvangen bedankjes 339
Dit gevoel kan ik wel maar dan bij een overijverige Kia dealer. Die hield zich aan de voorschriften van de importeur.
20000 km of per jaar een (kleine) beurt en bij 40000 km of per twee jaar een grote beurt.
Nu moet ik aardig mijn best doen om 8000 km te halen.
De eerste beurt ging nog wel qua prijs maar 16000km kreeg deze al een grote beurt en die was 495 euro.
Toen ik er om ging vragen of deze grote beurt nu wel echt nog was gaf men aan dat dit de voorschriften waren.
Bij 24000km een beurt en de airco verversen en weer richting de 500 euro.
Hier werd ik ook een beetje flauw van want dit was ik bij mijn oude vertrouwde Hyundai dealer in Heerhugowaard niet gewend.
Die kijkt naar de kilometerstand en vandaar uit kijken ze wat er moet gebeuren.
Op deze manier betaal je niet onnodig te veel.
Het is nu net hoe je dealer naar de regels kijkt blijkt dus.

Ik ben ook jaren bij een plaatselijke Bovag garage geweest en hier kon je prima voor olie verversen heen gaan.
Was ook goedkoper maar bij wat groter onderhoud zoals een distributiesnaar vervangen lag dat toch iets anders.
Hier ging men in een boek kijken wat voor tijd hier stond dat was twee uur meer dan de dealer er in werkelijkheid er over deed.
Dat kan je de monteur misschien niet eens kwalijk nemen omdat hij niet de ervaring heeft als een dealer heeft.
Dus was het prijsverschil gering tussen de dealer en Bovag garage en vandaar mijn keuze naar deze Hyundaidealer is gegaan.
Ik zou zeggen zoek een dealer die met je meedenkt en kijkt naar de kilometerstand zodat er niet onnodig veel gedaan wordt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, KonaHybrid-1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laatste Hyundai 28 apr 2021 16:22 #44099

• curacao
  • curacao's Profielfoto
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • ix35
  • Ontvangen bedankjes 22
Aircoreiniging hoeft niet elke keer, dat kan om de 2 of 3 jaar.

Laatste Hyundai 28 apr 2021 17:20 #44100

• curacao
  • curacao's Profielfoto
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • ix35
  • Ontvangen bedankjes 22
Cluistra Nieuwegein of Veenendaal is goed en ook niet echt duur.
Maar een universele garage kan net zo goed wezen heb zelf ervaring met verschillende Bosch car service garages en hun hebben veel kennis in huis ook voor EV's en andere elektrische auto's.
Bij mijn emigratie naar Curaçao heb ik mijn Hyundai mee genomen en hier wordt hij bij een universele garage onderhouden bij een Nederlandse Carteam garage die ook vestigingen in Nederland heeft zitten.
Hier op Curaçao heb je ook een Hyundai dealer maar die doen niet graag Europese modellen in onderhoud of reparaties.
De onderhoud prijzen zijn hier op Curaçao veel goedkoper dan in Nederland, bij een grote beurt met Aircoreiniging betaal ik omgerekend €250 en er wordt gebruikt gemaakt van officiële onderdelen van Hyundai/KIA en de motorolie is ook van een A merk.

Laatste Hyundai 30 apr 2021 23:11 #44111

• M_25
  • M_25's Profielfoto
  • Senior lid
  • Senior lid
  • i20 1.0 T-GDI GO
  • Ontvangen bedankjes 44

Dit gevoel kan ik wel maar dan bij een overijverige Kia dealer. Die hield zich aan de voorschriften van de importeur.
20000 km of per jaar een (kleine) beurt en bij 40000 km of per twee jaar een grote beurt.
Nu moet ik aardig mijn best doen om 8000 km te halen.
De eerste beurt ging nog wel qua prijs maar 16000km kreeg deze al een grote beurt en die was 495 euro.
Toen ik er om ging vragen of deze grote beurt nu wel echt nog was gaf men aan dat dit de voorschriften waren.
Bij 24000km een beurt en de airco verversen en weer richting de 500 euro.

Hallo,

De i10 heeft eenvoudige maar mooie techniek en onderhoud ervan is simpel.

Het enige wat je hoort te doen is om de 15.000km de olie en oliefilter te wisselen, en de interieurfilter ivm je gezondheid. Bij 30.00km pak je de luchtfilter mee. Ik denk dat elke 10.000km oliewissel beter voor je motor is, maar ja dat is dan mijn persoonlijke visie.

Vervolgens vervang je bij 90.000km de bougies en de Multiriem.

1 keer per 4 jaar de remvloeistof. Advies is elke 2 jaar, maar na 2 jaar is de remvloeistof nog gewoon goed. Zelfs na 4 jaar is het eigenlijk nog in orde. bij 120.000km je koelvloeistof.

Aan de airco hoef je niets te doen. 1 keer per 4 of 5 jaar ga je naar een aircoboer en laat je de hoeveelheid koudemiddel checken en evt bijvullen. We hebben hier een Golf 4 TDI waarbij de afgelopen 10 jaar niets aan de airco is gedaan, werkt nog steeds probleemloos. Is vaak bij veel auto's zo, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

En je remblokken en je schijven doe je ook pas na 50.000km of zelfs na 100.000km. Dit is afhankelijk van je rijsituatie.

Misschien vergeet ik iets maar voor de rest hoef je niets aan een nieuwe auto te doen. Al het andere dat ze je bij de dealer wijsmaken is allemaal geldklopperij.

Dit alles wat ik boven beschreven heb hoeft in feite niet veel te kosten. Als je de onderhoud zelf zou doen, dan zou je min of meer voor 500 euro onderhoud haast 100.000km kunnen rijden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Laast bewerkt: door M_25.

Laatste Hyundai 01 mei 2021 09:15 #44112

• Warmentuuter
  • Warmentuuter's Profielfoto
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • i 10 premium MY2019
  • Ontvangen bedankjes 339

Al het andere dat ze je bij de dealer wijsmaken is allemaal geldklopperij.

Daar heb je helemaal gelijk in.
Dat was ook de reden om de Kia Venga in te ruilen omdat na meerdere pogingen die dealer niet wilde luisteren. (is trouwens ook geen dealer meer.)
Dit gold in mijn geval ook voor de bovag garage die goedkoop was met de beurt maar alle andere reparaties te duur.
De Hyundai dealer in Heerhugowaard waar ik sinds de jaren 90 kom heb ik niet het gevoel dat daar meer op de rekening staat dan hoort te staan.
Maar ook bij deze dealer hoor je dat het per vestiging kan verschillen.
Ik zou het inderdaad ook zelf kunnen doen. (wat ik ook in de jaren 80 gedaan hebt)
Ik heb de opleiding gehad, heb het gereedschap liggen alleen als ik nu een paar uur onder een auto ga liggen zoals toen kan ik een week niet meer lopen van de pijn in mijn rug.
Dan kom je met 500 euro een heel eind.

In het bovenstaande zie je dus dat Grumpy de hoofdprijs betaald omdat de dealer zich waarschijnlijk zich letterlijk aan de regels houd en mijn dealer er anders mee om gaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Laatste Hyundai 12 mei 2021 09:21 #44244

• Morgoth
  • Morgoth's Profielfoto
  • Special member ++
  • Special member ++
  • Kona electric
  • Ontvangen bedankjes 153

Aan het eind van de middag de auto weer opgehaald.
Ruitensproeier vloeistof ondanks vooraf tot de deksel gevuld toch op factuur, stevige discussie waarbij men aangaf dit wel vaker te horen maar dat de monteur er echt wat bij heeft kunnen gieten "misschien na mijn bijvullen een luchtbel?" Ja, natuurlijk, een luchtbel ;) Als je dat vaker te horen krijgt ben je toch stom bezig om daar gewoon mee door te gaan lijkt me.
Klein materiaal op factuur, maar carterplug ring en smeermiddel voor remklauwen/blokken apart berekenen. Wat valt dan wel onder klein materiaal??
Muggenziften misschien, maar die kleine dingetjes vergroten de ergernis behoorlijk en kosten ze nu ook een klant.

Dit zijn dingen waar ik mij ook mateloos aan irriteer. Maar sterker nog, het is gewoon oplichting. Ze factureren iets wat ze niet hebben geleverd. Dat klopt niet.
Ik weet wel hoe dit ontstaat trouwens. Ze hebben voor een x-km beurt gewoon 1 artikelnummer in de computer staan. Dat typen ze in en je krijgt alles gespecificeerd op de factuur. Inclusief kleinmateriaal en sproeiervloeistof. Dingen die ze extra uit het magazijn moeten halen zoals wellicht een karterplugring en vet, dat moet op een order worden afgeboekt en komt apart op de factuur.

Ik heb vroeger bij een tracktordealer gewerkt. Als werkplaatspersoneel moet je al je uren verantwoorden. Je zit helaas alleen vaak met gaten die je niet kwijt kunt. Die worden dan op een andere klantorder bijgeschreven. Een andere klant betaald dus jouw gaten in de tijd. Erg oneerlijk maar zo gaat het wel.
Kona electric 2019
Mercedes C 220 CDI Estate Automaat 2014

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.323 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.