• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

Vertel hier je autogeschiedenis

Meer
12 jaren 10 maanden geleden - 12 jaren 10 maanden geleden #202 door WalterTucson
Hallo allen,

Misschien leuk om je autogeschiedenis te vertellen, aangezien ik wat langer doorrijdt met mijn auto omdat ik partiuclier rij is de geschiedenis niet heel lang. omdat ik met de meeste auto's 4 jaar doorrijdt.


Mini 850 geel met zwarte sportstrepen, onderkant roestbruin verkleurd, hoezo scholierenauto. (11 jaar oud bij aanschaf)

Datsun 100A blauw. Deze geweldige auto heb ik een jaar gereden en heeft mij eigenlijk nooit wat gekost aan onderhoud etc..

Datsun 120A f2 Coupe met spoilers, magnesium velgen etc. wit met vinyldak, hij lag echter te laag op de weg voor de in opmars zijnde verkeersdrempels. (7 jaar oud bij aanschaf)

Renault 5 Parissienne blauw, nieuw gekocht.

Peugeot 205 rood

Peugeot 205 Eenmalige Jubileum uitvoering van dealer (helaas na 14 maanden Total losse en 1 meter korter vanwege iemand die spontaan met de auto vanaf het fietspad op de weg keerde zonder te kijken) De auto was gespoten in lichtgrijs/donkergrijs metallic. Een aantal dagen laten toen hij telefonisch excuus aanbood, vertelde hij dat hij op dat moment de weg kwijt was.

Peugeot 205 Xs antraciet metallic. (de auto stond 3 maanden voor de deur, voordat ik hersteld was van het vorige ongeluk en ik mijn knie weer kon buigen)

Peugeot 306 1,4liter, deze bleek toen wij de 1e caravan kochten, niet genoeg power te hebben. Lichtgrijs metallic

Peugeot 306 1,6liter, hier heb ik lang met veel plezier in gereden, de ouderwetse laagtoerige 1,6 presteerde beter dan de hoogtoerige 1,8 liter 16 klepper uit de Picasso maar dezelfde motor lag ook in de Peugeot 306 en later 307. Luciferrood metallic

Citroen Xsara Picasso 1,8 liter Plaisir (het type deed zijn naam geen eer aan, want ik heb de auto nooit fijn gevonden, en heb hier na 2 jaar afscheid van genomen) Grijspaars metallic

Peugeot 307 SW 2 liter Benzine Roland Garros met alle opties Champagne metallic. (reeds 1 jaar op kenteken bij aanschaf, met 8000 km. Op teller), deze auto heb ik een heel brokje van Europa gezien, want ik ben er 6 keer mee op zomervakantie geweest (NL,Bel,Lux,Fr,Sp,D,Zw,It,Oost,Slov,Kroatie)

Hyundai ix35 Style 2 liter Benzine 2wd handgeschakeld Coolbrown metallic.

Oh ja mijn droomauto Volkswagen Touareg, omdat deze gebombardeerd is tot caravantrekker van de eeuw.

met vriendelijke groet,

Walter

van ix35 2l. naar Tucson T-GDI naar Tucson N-Line HEV
Laatst bewerkt 12 jaren 10 maanden geleden door WalterTucson.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 jaren 10 maanden geleden #203 door I20 rijder
Beantwoord door I20 rijder in topic Vertel hier je autogeschiedenis
Ik haalde mijn rijbewijs in 1975. Ja ja, alweer lang geleden. Ik was toen
18. Nu alweer 56.

De eerste twee auto's waren Citroen 2 CV4. Tweedehandsjes van een jaar of
vijf oud. Wat hebben we hiermee een plezier gehad. Beide auto's heb ik
opgereden.
Daarna een paar jaar zonder auto, omdat we weinig kilometers maakten en
een autoverhuurbedrijf om de hoek. Met huren rijd je ook weer eens
verschillende auto's.

In 1989 kocht ik van een kennis een Opel kadett City automaat van 1978 met
88000 km voor f.1500,00. Na een half jaar reed er een auto bij het
verkeerslicht achterop en we kregen f 1000,00 van de verzekering voor een
kleine deuk die ik heb laten zitten. Toen we de auto 2 jaar hadden ruilde
ik in en kreeg nog f. 1000,00 terug. Dat was dus rijden met winst.

We kochten in juli 1991 een Opel Kadett 12S van okt. 1983. Een leuke auto.
Ik deed de wagen in onderhoud bij een monteur die bij een universele
garage werkte. Hij was gek op VW Golf. Sterkere auto dan Opel, zo wist hij
me te vertellen. Toen hij een heel mooie Golf 1300 van 1984 met 66000 km
te koop had, was de koop snel beslist. We hadden de Opel toen net een
jaar. De Opel werd verkocht aan een collega die op zoek was naar zo'n
auto.

We hebben ruim 4 jaar met plezier gereden in de Golf.
We ruilden de Golf in voor een Golf passadena van 1991 met 65000 km.
Daarmee reden we 2,5 jaar. Ook een fijne auto.
Onze oudste zoon had zijn rijbewijs gehaald en we besloten samen met de
auto te gaan doen. Hij nam de auto mee naar zijn werk en voor 's avonds en
in het weekend maakten we goede afspraken. Het betekende wel dat we 30000
km per jaar gingen rijden.

De monteur waar de Golf in onderhoud was, had een Peugeot 106 diesel 1400
te koop. Een week later stond deze bij ons voor de deur. Een hele trage
diesel, maar wat een leuk ding om in te rijden. Alleen mijn vrouw vond het
maar niets, want hij was eigenlijk te klein voor ons gezin. na een half
jaar werd deze 106 total loss gereden. Onze zoon had een kop-staartbotsing
buiten zijn schuld. We kregen een leuk bedrag van de verzekering. Ik had
de auto laten taxeren bij de Peugeot dealer. Bij die dealer kocht ik in
september 1999 een Peugeot 306 XRD van februari 1994. 118000 km op de
teller. na een jaar kocht mijn zoon een eigen auto en hadden we de Peus
voor onszelf. Een heerlijke auto. Alleen de onderhoudskosten vielen vies
tegen. Bij 155000 km moest er een nieuwe koppeling in. Bij 173000 km
naderde het groot onderhoud en ik had last van een raar geluid als ik een
bocht omging. Het bleek dat er nogal wat aan gebeuren moest. Een defecte
stuurkogel, een versleten aandrijfas, de distributieriem moest vervangen
worden en nog wat kleinere dingen. Eruit met de Peugeot dus.

Zo ruilden we in mei 2002 de Peugeot in voor een Toyota Corolla van
januari 1995 met 139000 km. Japanse techniek, dus dat zou wel goed zitten.
En dat was ook wel zo. Toen we de auto 10 maanden hadden was er een lek in
de radiator en de onderhoudsbeurt naderde. Ik kreeg in die tijd een
mailing van de Toyota dealer waarin een hoge inruilprijs in het
vooruitzicht werd gesteld als ik een occasion zou kopen. Ik uit
nieuwsgierigheid naar de dealer. Daar zag ik een Nissan Almera 1400 GX 4
deurs in de kleur donkerrood metallic van juni 1998 met 68000 km op de
teller. Ik was gelijk weg van deze auto. Proefrit gemaakt en mijn vrouw
overgehaald. Tja, dat hoort er ook bij. We kregen zoveel terug voor de
Toyota dat we in 11 maanden een afschrijving van € 1500,00 hadden. Niet
verkeerd. Dat was in april 2003.

In 2004 kregen we een royale erfenis, waardoor we financieel gezien een
nieuwe auto zouden kunnen kopen. Dat werd shoppen langs verschillende
dealers en verschillende proefritten. Ik wilde uiteindelijk Japans blijven
rijden omdat Japanse auto's bekend staan om hun beproefde techniek. Na de
speurtochten bleven er drie auto's op mijn lijstje over. Toyota Corolla,
Mazda 3 en Nissan Almera.
Uiteindelijk vond ik de zitpositie achter het stuur bij de Toyota niet
helemaal top. Bij Mazda kregen we veel te weinig voor de Nissan terug. En
de Almera liep op z'n laatste benen, dat was financieel gezien niet
interessant. Ik kwam er niet uit en we besloten nog wat door te rijden met
de Almera. In april 2006 ging ik uit nieuwsgierigheid bij de Nissan dealer
kijken naar de nieuwe Note. Nee, dat was mijn auto niet. Maar er stond bij
die dealer ook een Almera 1800 Tekna 5 deurs in de kleur donkerrood
metallic, van september 2004 met 17540 km op de teller voor € 16950. Ik
was gelijk weg van die auto. Proefrit gemaakt en de inruilprijs voor de
oude Almera was heel positief. Met deze Almera hebben we ruim 4 jaar
gereden. Het laatste jaar verbruikte de auto veel olie. De garage heeft er
e.e.a. aan gedaan, maar het hoge verbruik kwam terug. 1 op 2300 km vond ik
veel voor een auto die 90000 km op de teller had. Het laatste jaar hadden
we ook hoge onderhoudskosten. Vier remschijven en blokken en nog wat meer.
De Japanse techniek bleek toch niet zo geweldig te zijn. Dit model Almera
werd in Engeland geassembleerd. Ik was de Almera zat door het hoge
olieverbruik.

Een jaar voor we de Almera inruilden, kreeg ik een mailing van de Hyundai
dealer. Als ik een nieuwe I30 zou kopen, kreeg ik een vaste relatief hoge
inruilprijs voor de Almera. Ik toog naar de dealer. Welke adder zou er
onder het gras zitten? Ik kwam bij de dealer en keek even bij de I30, maar
ik zag ook de I20 staan. En daar had ik gelijk meer belangstelling voor.
Proefrit gemaakt in de 1400 Dynamic version. Wat een heerlijke auto was
dat. Ik was verkocht. Maar als ik de I20 zou kopen, kreeg ik € 900,00
minder aan inruil terug. En daarmee was inruilen te duur in verhouding. De
Almera deed het nog prima.
Maar toen ik besloot in te ruilen vanwege het hoge olieverbruik, vroeg ik
direct per mail een offerte bij de Hyundai dealer voor een nieuwe I20 met
1400 motor. Ik kreeg een scherpe offerte voor een I20 met 1200 motor.
Afspraak gemaakt voor een proefrit voor de week erna. Maar op internet zag
ik bij Van Herk auto's in Goirle een I20 1400 Dynamic 5 deurs met lm
velgen in de kleur donkergrijs. De auto was 10 maanden oud en had 7600 km
gelopen. Voor de prijs van € 11950. Wij daarheen op een vrijdagmiddag. We
kregen een leuke inruilprijs voor onze Almera. Het bleek een I20 te zijn
die uit België geïmporteerd was en daar door de bank was teruggenomen. We
hebben die auto gekocht en we rijden er nu alweer twee jaar met heel veel
plezier in. De teller staat inmiddels op 38750 km.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 jaren 10 maanden geleden #204 door Arnold
Beantwoord door Arnold in topic Vertel hier je autogeschiedenis
Mijn auto history:

In 1999 mijn rijbewijs gehaald.

- Renealt 5 1985 1.0 te gekke kar, alleen kwam niet meer door de keureing die 3 kwart jaar later was :) trilde alleen uit elkaar door de audio die er in zat ;)
-Nissan sunny 1991 1.6 gt (vierkante dashboard) stoere bak, velgjes er onder en ik voelde me het mannetje.
Later verkocht aan het bedrijf waar ik hem ook van gekocht had voor meer dan dat ik hem gekocht had.

-Mazda 626 1993 1.8 16v ruime auto, en superbetrouwbaar , helaas vond iemand het nodig zijn golf in mijn zijkant te zetten. Auto was helemaal krom.

- Mazda 323F 1995 1.8 16v blits karretje 115 pk was redelijk vlot, spoilertje, velgjes , audio installatie you name it.

NU komt het!!!!!!

-Hyundai Coupe FX 1997 2.0 16v (gekocht in 2005 en pas in 2012 verkocht) altijd met een lach in en uitgestapt. Die auto heeft mij NOOIT laten staan. Hier en daar een kraakje maar meesterlijk ding.

-Hyundai Coupe GK 2.7 V6 24v (2003) Heerlijke v6 motor , voor een v6 niet super veel power (kan lekker vlot meekomen) maar heerlijke soepele motor.

Nice and smooth.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 jaren 10 maanden geleden #205 door I20 rijder
Beantwoord door I20 rijder in topic Vertel hier je autogeschiedenis
Hoeveel kilometer had de Coupé uit 1997 gelopen, Arnold? Ik ben altijd nieuwsgierig naar kilometerstanden. Vreemd misschien, maar ik weet van al mijn gereden auto's de kilometerstanden bij aanschaf en bij inruil uit mijn hoofd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 jaren 10 maanden geleden #207 door Arnold
Beantwoord door Arnold in topic Vertel hier je autogeschiedenis
Hmmmz even denken hoor, ik zal bovenaan het lijstje beginnen.

- Renealt 5 KM onbekend
- Nissan sunny km: weet ik echt niet meer
- mazda 626 KM: gekocht met 188.000 , weg bij 215.000
- Mazda 323f KM: Gekocht met 125.000 weg bij 178.000
- Hyundai coupe gen 1 KM: Gekocht met 72.000 , weg met 167.000
-Hyundai coupe GK KM: gekocht met 58.000 .......... (wordt vervolgd) ;)

Nice and smooth.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 jaren 9 maanden geleden #272 door NuFuRiuS
Beantwoord door NuFuRiuS in topic Vertel hier je autogeschiedenis
Niet zo'n lang lijstje aangezien ik nog maar 2,5 jaar me rijbewijs heb.

Maart 2012: Lincoln Towncar Stretch Signature Edition uit 1988, samen met paar vrienden gekocht om mee naar spanje te gaan op vakantie.(is een 7,30 meter lange limo)
31Augustus 2012: Hyundai Coupe 1999

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.