- Berichten: 1677
- Ontvangen bedankjes 433
Kia en Hyundai hybrids 12 volts geintegreerde boordaccu
- Willie Wortel
-
Onderwerp Auteur
- ++ Special member ++
-
Minder
Meer
2 jaren 5 maanden geleden #50391
door Willie Wortel
Kia en Hyundai hybrids 12 volts geintegreerde boordaccu werd gestart door Willie Wortel
Kona en Niro boordaccu, 12 volt lion geintegreerd in het accu pakket kan opzwellen zie you tube filmpje
Heeft iemand hier als eens mee te maken gehad, mijn 1,5 jaar vorige week gekochte Kia Niro alias Hyundai Kona
heeft zo n accu en de Kia dealer garantie blijkt nu beperkt tot medio 2023 voor dit item
Heeft iemand hier als eens mee te maken gehad, mijn 1,5 jaar vorige week gekochte Kia Niro alias Hyundai Kona
heeft zo n accu en de Kia dealer garantie blijkt nu beperkt tot medio 2023 voor dit item
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Warmentuuter
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 930
- Ontvangen bedankjes 412
2 jaren 5 maanden geleden - 2 jaren 5 maanden geleden #50414
door Warmentuuter
Beantwoord door Warmentuuter in topic Kia en Hyundai hybrids 12 volts geintegreerde boordaccu
De 12 volt accu in het filmpje zag er niet best uit..
Wat wel opviel dat dit een accu uit 2017 was van de eerste serie Ioniq, kona en niro.
Dus de eerdere hybrids zouden dan nu in problemen komen maar is hier al niet een update voor geweest.
Zo te lezen wel.
link autodoc
Het is natuurlijk raadzaam om dit in de gaten te houden.
Mocht je problemen krijgen met je 12 volts systeem dat je ook even langs de dealer rijdt ipv de reset button in drukt om de 12 volt opnieuw te activeren.
Over de garantie maak ik me nog even niet druk. Hyundai geeft 8 jaar garantie en Kia 7 jaar op de accu.
Wat wel opviel dat dit een accu uit 2017 was van de eerste serie Ioniq, kona en niro.
Dus de eerdere hybrids zouden dan nu in problemen komen maar is hier al niet een update voor geweest.
Zo te lezen wel.
link autodoc
Het is natuurlijk raadzaam om dit in de gaten te houden.
Mocht je problemen krijgen met je 12 volts systeem dat je ook even langs de dealer rijdt ipv de reset button in drukt om de 12 volt opnieuw te activeren.
Over de garantie maak ik me nog even niet druk. Hyundai geeft 8 jaar garantie en Kia 7 jaar op de accu.
Laatst bewerkt 2 jaren 5 maanden geleden door Warmentuuter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willie Wortel
-
Onderwerp Auteur
- ++ Special member ++
-
Minder
Meer
- Berichten: 1677
- Ontvangen bedankjes 433
2 jaren 5 maanden geleden #50442
door Willie Wortel
Beantwoord door Willie Wortel in topic Kia en Hyundai hybrids 12 volts geintegreerde boordaccu
Dankje voor de info en de link, heb me gelijk ge abonneerd
hieronder wat ik op de Kia club te melden heb nadat leden reageerden dat ze nog niets hadden ervaren
quote......
Auto:Kia Niro Hybride
Topic Starter
Geplaatst 13 minuten geleden
Het vreemde aan de Kia garantie is dat ze de 12volt boordaccu expliciet beperken tot 2 jaar, in mijn geval dus tot july 2023
De verkoper van Fase autobedrijven in Woerden verschuilt zich achter de Kia regels die in de onderhouds app staan
Een onafhankelijke meting door een bevriende lokale garage van de 12 volt accu via de zekereingbox gaf aan dat er voorlopig
genoeg spanning is maar ik zal er toch regelmatig zelf ook meten hoe de status is ivm de vele kleine ritjes die ik rij
Ook zal ik de grote 12 volt verbruikers zoals stoel en stuur verwarmning ed pas aandoen als de dynamo bijlaadt dwz de benzine motor draait
Verder zal ik nooit de hoge voltage reset knop zomaar gebruiken, vrees dat de boord accu daar toch een slijtage tik van krijgt
..............unquote
hieronder wat ik op de Kia club te melden heb nadat leden reageerden dat ze nog niets hadden ervaren
quote......
Auto:Kia Niro Hybride
Topic Starter
Geplaatst 13 minuten geleden
Het vreemde aan de Kia garantie is dat ze de 12volt boordaccu expliciet beperken tot 2 jaar, in mijn geval dus tot july 2023
De verkoper van Fase autobedrijven in Woerden verschuilt zich achter de Kia regels die in de onderhouds app staan
Een onafhankelijke meting door een bevriende lokale garage van de 12 volt accu via de zekereingbox gaf aan dat er voorlopig
genoeg spanning is maar ik zal er toch regelmatig zelf ook meten hoe de status is ivm de vele kleine ritjes die ik rij
Ook zal ik de grote 12 volt verbruikers zoals stoel en stuur verwarmning ed pas aandoen als de dynamo bijlaadt dwz de benzine motor draait
Verder zal ik nooit de hoge voltage reset knop zomaar gebruiken, vrees dat de boord accu daar toch een slijtage tik van krijgt
..............unquote
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.