• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

Krassen LCD scherm, Vogelpoep, Lenzen

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #52677 door Tucson V60
De aanleiding voor mijn bericht is een topic met krasjes op het lcd scherm.

Een tip voor iedereen die kunststof schermen heeft (geld ook thuis met een dome(bol) camera). NOOIT schoonmaken met een papiertje, keukenrol, (vieze) katoenen doek o.i.d. en ook niet met glasreiniger, glassex of andere alcohol houdende middelen of Dasty!
Gebruik alleen een licht vochtige zeer fijne vezeldoek met een speciaal lcd schoonmaak middel of heel zacht sopje. Nooit duwend wrijven hiermee verpest je meteen het scherm. Voor deze schermen geldt hetzelfde als de lcd tv thuis.
De gemaakte krasjes in het scherm zullen blijvend zijn.

Vogelpoep op de auto z.s.m. verwijderen en nooit met keukenrol, wc papier of ander papier verwijderen omdat dit krasjes geeft in de blanke lak en in de vogelpoep kan zand zitten :woohoo: . Met veel water meeste afspoelen of spuiten en gebruik alleen een zeer zachte vezeldoek, niet wrijven.

Mocht je een bol camera hebben thuis is het effect zelfs nog erger omdat door de fijne krasjes een prisma effect ontstaat en het beeld waziger wordt en mogelijk aanwezige IR licht terug gaat kaatsen in de camera waardoor deze dicht gestuurd wordt. Plantenspuit met zacht sopje besproeien in laten trekken en met schoon water sproeien en natuurlijk laten drogen of met zeer zachte vezel doek droog maken. Ook hier geldt niet wrijven!

2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005) (geexporteerd)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marvelde

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
1 jaar 11 maanden geleden - 1 jaar 11 maanden geleden #52706 door fanbayon
Ik koop een kunststof screenprotector voor op een scherm van b.v. een tablet.
Knip dat zo nodig op maat en 'plak' het op het scherm.
Dan is het beschermd tegen veelvuldig gebruik, vieze vingers, krassen etc.

Ik bedoel iets als: www.123bestdeal.nl/universele-screenprot...S3Cw5-saAgDNEALw_wcB

gtsss

Nu een VW T-Roc DSG Sport ; na 30 jaar Volvo's.17 jaar Skoda's ; 7 maanden Bayon Premium aut.
Laatst bewerkt 1 jaar 11 maanden geleden door fanbayon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Forre

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #52755 door galaxis
Ik gebruik een langharige micro doek met detail spray voor het interieur op de schermen, gaat al jaren goed.

Wat betreft vogelpoep, zorg voor een zachte lang vezelige micro doek, haal Bird sh*t remover van Poorboys. Spuit een ruimte hoeveelheid op de doek, leg die 2 minuten op de poep, en het komt er zo af. In de bird sh*t remover zit een glijmiddel, dus krasjes zijn uitgesloten of minimaal.

Ik heb hier meerder dome camera's hangen , Pro-tip ; behandel de lenzen met rain-x.

Verbruik Ioniq
[IMG

Mijn Hyundai's
De volgende gebruiker (s) zei dank u: fanbayon

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #52765 door Tucson V60

Ik gebruik een langharige micro doek met detail spray voor het interieur op de schermen, gaat al jaren goed.

Wat betreft vogelpoep, zorg voor een zachte lang vezelige micro doek, haal Bird sh*t remover van Poorboys. Spuit een ruimte hoeveelheid op de doek, leg die 2 minuten op de poep, en het komt er zo af. In de bird sh*t remover zit een glijmiddel, dus krasjes zijn uitgesloten of minimaal.

Ik heb hier meerder dome camera's hangen , Pro-tip ; behandel de lenzen met rain-x.

Zolang dit niet schadelijk is voor kunststof bollen prima maar elke wrijving is er één teveel.

2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #52780 door galaxis
Welnee, tenzij je goedkope camera's heb met een hele zachte kunstof dome. De domes van mijn camera's zijn kneiter hard, zit geen krasje op, ook al poets ik ze regelmatig om goed zicht te houden. Ik installeer ook camerasystemen als werk. Nog nooit "bekraste lenzen"gehad. Als je dat wel heb dan ( sorry ) heb je gewoon een inferieur chinees model opgehangen.

Verbruik Ioniq
[IMG

Mijn Hyundai's

Meer
1 jaar 11 maanden geleden #52792 door Tucson V60
Ik kom uit de security wereld +30jr en heb ze echt verknald meegemaakt (alsof gezandstraald) van gerenommeerde merken van kunststof en glas. Voorkomen is beter(goedkoper) dan genezen en jouw ervaring is anders, prima toch.