• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

Hyundai Pechhulp

• carel
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
1 jaar 1 maand geleden #55939 door carel
Hyundai Pechhulp werd gestart door carel
Als nieuw lid en nieuwe Hyundai rijder maak ik jullie graag deelgenoot van mijn zeer slechte ervaringen met Hyundai Pechhulp (HPH).Bij de aankoop van mijn gloednieuwe Hyundai Tuscon hoort een jaar pechhulp van Hyundai. Deze werd aangeprezen als een prima hulpverlening waardoor ik mijn ANWB lidmaatschap kon opzeggen.Drie weken na aankoop van deze nieuwe auto kwamen wij op een vrijdag in april jl. om 13:00 uur met pech te staan, 20 km vóór Troyes, Frankrijk. Meteen is contact met HPH gezocht. Het duurde vele uren voordat er een takelwagen kwam; HPH gaf aan dat met de auto niet verder gereden kon worden. Wij gaven aan HPH en aan de takelwagen aan dat er een Hyundai dealer in Troyes is (wat HPH zelf natuurlijk ook weet) en wij daar dus graag naartoe wilden. Dat is ook wat de melding in de auto aangaf: naar een Hyundai dealer. Maar nee, er moest 40 km de verkeerde kant op gereden worden naar een depot in een klein dorpje langs de A26, Sommesous. Daar zouden wij vervangend vervoer van HPH krijgen. De kosten van het takelvervoer moeten wij voorschieten.

Maar HPH kon vervangend vervoer niet dezelfde dag regelen: HPH deelde mee dat er ter plaatse niets in de buurt was. Maar wanneer HPH ons niet naar een klein dorpje ergens ver weg van de bewoonde wereld had gebracht maar veel dichterbij waar wij waren, naar Troyes, een grote stad met wel 15 autoverhuurbedrijven, naar een van de eigen Hyundaidealers, had dit probleem niet gespeeld. Wat moesten wij anders doen dan dan maar zelf iets regelen? Of moesten wij (3 personen, twee honden) dan maar de nacht op straat in dat dorpje (waar verder niets was) doorbrengen in de hoop dat HPH de volgende dag wel wat kon regelen? Of met een taxi naar een hotel in Troyes waardoor de kosten waarschijnlijk nog veel hoger zouden uitvallen? Wij zijn met een taxi naar ons vakantieadres gereden; kosten EUR 400, waar wij 's avonds laat aankwamen.HPH meldde ons de volgende dag (zaterdag) om 11:20 uur dat wij vóór 12:00 uur in Auxerre een auto konden ophalen, gemakshalve maar even vergetende hoe wij dat, zonder auto, vanaf een plaats 40 km verder zouden kunnen doen. Wij hebben niettemin iemand bereid gevonden ons (op hun kosten) naar Auxerre te rijden, maar hadden HPH vooraf gemeld dat wij 12:00 naar verwachting niet zouden halen. HPH stelde ons gerust: zij zouden regelen dat de verhuur tot 12:15 open bleef. Het adres waarheen HPH ons stuurde bleek onjuist. Het juiste adres lag 10 minuten verderop. Wij kwamen daar stipt om 12:15 aan, maar het bedrijf was gesloten en zou pas maandagochtend weer open gaan. HPH meldde dat zij verder niets konden doen en we moesten het dus zelf maar uitzoeken. Wij hebben toen inderdaad zelf een verhuurbedrijf in Auxerre gevonden dat wel nog open was en daar de auto gehuurd die beschikbaar was. Wij meldden dat, en het enige wat ons werd gezegd dat niet meer dan EUR 75 per dag zou worden vergoed.Vervolgens berichtte HPH ons dat, wanneer onze auto binnen 5 werkdagen zou kunnen worden gerepareerd (dus voor de volgende vrijdag 13:00 uur), deze niet door HPH naar Nederland gebracht zou worden, maar wij dat zelf zouden moeten doen. Wanneer de auto naar een dealer zou worden gebracht kon HPH niet zeggen. Dus ook niet of de auto voor vrijdag om 13:00 uur naar verwachting klaar zou zijn. Ik heb nog gesuggereerd de auto dan maar pas later naar een dealer te sturen zodat de 5 dagen zouden worden gepasseerd, maar dat wilde HPH niet. Moesten wij dan maar die week op eigen kosten in Frankrijk blijven om af te wachten of er al dan niet duidelijkheid zou zijn? Of dan op enig moment maar terugkomen om de auto op te halen? En hoe dan wanneer wij geen vervoer hebben? En dat alles voor eigen rekening?Maandag had HPH wel een auto voor ons: in Avalon (50 km van ons adres). Die zijn wij met de door ons gehuurde auto gaan halen en wij hebben daarna die door ons gehuurde auto in Auxerre (weer 50 km de andere kant op) ingeleverd, waarna wij weer naar ons adres 50 km zuidelijker konden gaan. De door HPH gehuurde auto moest binnen 48 uur in Nederland worden ingeleverd, hetgeen wij hebben gedaan.Wij hadden gelukkig de ANWB niet opgezegd. Wij hebben die maandag contact met de ANWB opgenomen, die de behandeling heeft overgenomen. Bij de ANWB wordt een termijn van reparatie binnen 48 uur gehanteerd in plaats van 5 werkdagen. Wij konden dus terug naar Nederland, en onze auto werd een paar dagen later al bij onze dealer in Rotterdam afgeleverd.

HPH vergoedt de taxikosten maar tot EUR 100, en vergoed niet de gehele huursom van de door ons gehuurde auto. Dus zitten wij met ruim EUR 350 eigen kosten.

HPH heeft ons deels van de regen in de drup geholpen. Zij had ons niet naar Sommesous moeten brengen maar naar de dealer in Troyes; dan had veel eerder kunnen worden vastgesteld wat het probleem is, en had eenvoudig op dezelfde dag vervangend vervoer geregeld kunnen worden en was een taxi niet nodig geweest. HPH heeft ons zaterdag naar een verkeerd adres gestuurd en slechts een mail gestuurd aan het door haar gekozen bedrijf zonder te checken of deze was ontvangen en men langer open kon blijven. HPH kon geen ander vervoer regelen. Wij moesten dat dus zelf doen. HPH wilde niet meewerken aan een oplossing die in ons belang is.De les die wij hebben geleerd: zeg je ANWB niet op, en schakel die in wanneer je een probleem hebt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• PV
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
1 jaar 1 maand geleden #55940 door PV
Beantwoord door PV in topic Hyundai Pechhulp
dat is wel heel slecht dit, ik mag er vanuit gaan dat je hier niet mee akkoord gaat.
Klacht indienen bij Hyundai zelf, desnoods het verhaal op facebook (dat heeft bij mij al enkele keren geholpen, iets opgelost te krijgen)
Negatieve reclame zien ze niet graag.

Ikzelf heb ook mijn jarenlange lidmaatschap bij de ANWB daarom opgezegd.

succes

Meer
3 maanden 1 week geleden #58227 door Gewoon_Peter
Beantwoord door Gewoon_Peter in topic Hyundai Pechhulp
Ik was in de veronderstelling dat Hyundai de ANWB gebruikt bij pechhulp. Wat is er anders bij Hyundai pechhulp dan rechtstreeks bij de ANWB een pechhulp abonnement af te sluiten?

Meer
3 maanden 1 week geleden #58229 door joop1981
Beantwoord door joop1981 in topic Hyundai Pechhulp
Wat er anders is:
Pechhulp op het thuis adres moet bij de ANWB extra betaald worden!

Meer
3 maanden 6 dagen geleden #58231 door cloggy
Beantwoord door cloggy in topic Hyundai Pechhulp
Ik ben toch wel een beetje geschrokken van uw ervaringen met HPH. Ik ben ook wel benieuwd naar de reacties en eventuele verbeterpunten van Hyundai NL. 

Ik rij elke herfst richting zuid Spanje en in het voorjaar weer terug naar Nederland en gezien uw ervaringen overweeg ik om me toch 1 week voor het volgende vertrek naar zuid Spanje aan te melden voor ANWB Wegenwacht Europa Compleet.  

Hyundai Kona HEV Comfort-Smart Mirage Green 05-2024