• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

Hyundai Tucson HEV eerste ervaringen

Meer
7 maanden 2 weken geleden #59462 door nielshout
Goedemiddag,

Wij hebben een hyundai tucson hybride kenteken uit 2021.
Kilometerstand 122.000
Wij zijn dit jaar naar Italie op vakantie geweest met de caravan.
Met de reis hebben wij veel files gehad met klimmen.
Waarbij een periode na een file wij niet harder dan 60kilometer konden rijden en de auto veel toeren maakte.
Auto/caravan aan de kant gezet en laten afkoelen.
Hierna ging het rijden wel weer, maar het vertrouwen is weg om nog een keer zo een reis naar Italie te maken met de huidige auto.
Ik ben hiervoor al bij jullie geweest, waar de auto is gecontroleerd maar niks gevonden is.

Wij voor de reis gezien wij de auto net nieuw hadden niet wisten welke opties en rij mogelijkheden er zijn gecombineerd met een caravan.

Heb ik een paar vragen.

Wij reden in eco stand, gebruikte veel de cruise control.
Gebruikte niet de optie  handmatig schakelen/flipperen.

Nu heb ik een paar vragen.

- vernam dat het rijden op sport stand met caravan gecombineerd beter is?
- Ik heb nu geprobeerd te rijden met handmatig schakelen, dit lukte maar de auto ging snel weer in de D/drive  stand.
Is hier een aparte stand voor?
- Is het start/stop systeem uit te schakelen?
- De oververhitting van de koppeling/omvormer die wij ervaren hebben, kan dat een incident zijn waarbij de auto geen schade heb opgelopen?

De auto heeft 122.000 kilometer gereden wij weten niet wat hoe de vorige eigenaar er wel of niet met caravan of anders mee heeft gereden/slijtage.

Hoor graag.

BVD.

Met vriendelijke groet,

Niels Hout

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 2 weken geleden #59463 door MiDe
Beantwoord door MiDe in topic Hyundai Tucson HEV eerste ervaringen
Als het goed is gaat hij alleen zelf weer terug naar de D als je de flipper lang 'vast' houdt.
Om handmatig te schakelen moet je dus maar kort die flippers naar je toe trekken, niet lang vast houden op die stand dus, dan gaat ie terug naar de automatische stand D.
Gebruik van de handmatige stand gaat het best volgens mij in combinatie met de sport stand.

Graag Inloggen deelnemen aan het gesprek.