• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

Internetradio app luisteren via autoradio

  • Rumoer
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
8 jaren 3 weken geleden #21051 door Rumoer
Ik wil graag pinguin radio(hebben een app) luisteren in de auto. Nu las ik dat dat via verbinding van smartphone met autoradio mogelijk moet zijn. Ik heb vervolgens geprobeerd via usb verbinding te maken maar dat lukt niet.
Via bluetooth krijg ik wel verbinding -telefoon en media geeft dit weer- maar media is dan via specifieke folder van mobiel, waar muziek moet staan. Iig geen radioverbinding of de app van de smartphone. Ik heb een Samsung Galaxy A3(2016).
Is het mogelijk om op de autoradio te luisteren, met behulp van, heb geen DAB+, naar internetradio?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 3 weken geleden - 8 jaren 3 weken geleden #21055 door Thomas
Een interessant probleem. Heb je al geprobeerd om de AUX aansluiting te gebruiken? Daar kun je audio-apparatuur op aansluiten. Dan gebruik je je smartphone als ontvanger van internetradio en het audio-systeem in je auto voor de geluidsweergave. Je zal wel (even) een geschikt kabeltje moeten zoeken om je smartphone met de AUX-aansluiting te verbinden. Succes.
Laatst bewerkt 8 jaren 3 weken geleden door Thomas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 3 weken geleden #21061 door Tucson V60
kabeltje wat zou moeten werken mits AUX auto ook deze mogelijkheid heeft. kabeltje met 2 dezelfde male stekkers 3,5mm stereo met 2 zwarte ringen - 3 gescheiden vlakjes. Voorbeeld is de stekker die vb aan je pc speakerset zit dan dus een kabeltje waar beide kanten dezelfde stekker aan zit.

ring = min
ring = L
ring = R

Bij een headset/oortjes met microfoon zitten 4 ringen in de stekker waarvan 1 voor het microfoon signaal en de rest voor speaker en gezamelijke min

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 3 weken geleden - 8 jaren 3 weken geleden #21068 door Thomas
Een geschikte kabel is de Belkin 3,5 mm platte mini-stereokabel met hoekse of rechte stekker (1 m). Deze wordt speciaal aangeboden voor aansluiting van een Apple iPhone of Samsung Smartphone op een autoradio met AUX-ingang. Apple vraagt er € 19,95 (Beats) voor maar op de Belkin website worden ze ook aangeboden voor € 15,- (Mixit metallic AUX) of € 10,- (Mixit AUX).
Laatst bewerkt 8 jaren 3 weken geleden door Thomas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 3 weken geleden #21070 door snarfvz
Wat voor een autoradio heb je?

Ik heb slechte ervaring met GSM-Bluetooth verbinding maken met (goedkope serie) JVC radio's, heb zelf een Pioneer, deze is eenvoudig via Bluetooth gekoppeld met de telefoon, gebruik Spotify, via bluetooth op de autoradio.

probeer eens de app tunein radio, deze heeft ook volgens mij pinguin radio, ondersteund je radio wel streaming via Bluetooth, of kan die alleen mp3 en andere media bestanden afspelen. vaak als er een handsfree functie op de radio zit, dan is streamen ook wel mogelijk

könig mp3 fmtransmitter
is dit misschien een oplossing:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 3 weken geleden #21080 door Tucson V60
Beste Thomas,

Dit kan ook met een kabeltje dat bij de Action vandaan komt en die kost een fractie van de dure Belkin of Apple! De koppeling tussen de telefoon en AUX is geen Hi-End aansluiting.

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.