Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

android radio 01 feb 2021 22:49 #43281

• arjanvl
  • arjanvl's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • ix35
  • Ontvangen bedankjes 9
Hey Allemaal,

Gezien de beperkte funties en matig geluid van de atandaard rasio, ben ik aan het kijken naar een andere.
Je ziet nu veel Android multimedia systemen langskomen. Iemand hier ervaring mee?

Na enig zoeken kwam ik deze tegen:
Isudar PX6 2 Din Android 10 Auto Multimedia Speler Gps Voor Hyundai/IX35/Tucson 2009-2015
a.aliexpress.com/_mN6w4w5

Dan wil ik voor de meest uitgebreide versie gaan. Prijs is vele malen aantrekkelijker als bv een Pioneer...

Thnx
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

android radio 03 feb 2021 07:36 #43301

• aai
  • aai's Profielfoto
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
ik heb er 1 in de i10 gezet die ik via bol gekocht heb bevalt me prima goed geluid tel werkt er goed op en navigatie ook
waarom via bol mischien iets duurder maar met garantie geen probleem en bij ali komt er invoer rechten bij
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, arjanvl

android radio 03 feb 2021 16:32 #43311

• arjanvl
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • ix35
  • Ontvangen bedankjes 9

aai schreef : ik heb er 1 in de i10 gezet die ik via bol gekocht heb bevalt me prima goed geluid tel werkt er goed op en navigatie ook
waarom via bol mischien iets duurder maar met garantie geen probleem en bij ali komt er invoer rechten bij

Garantie, true waarachijnlijk sneller... maar incl evt invoer rechten scheelt het nog veel geld... en alles bij Ali kun je goed reclameren hoor.
Specs bij Ali zijn ook beter, en er zijn NL gebruikers die besteld hebben. (en youtube filmpje gemaakt hebben). Maar was even benieuwd wie er hier een Android versie in zijn (of haar) auto heeft :)

android radio 05 feb 2021 18:40 #43345

Ik vraag mij inderdaad af of hier ervaringen mee zijn. Ik kijk bijvoorbeeld naar es.aliexpress.com/item/32963641860.html?spm=a...eb201602_10,searchweb201603_53 maar lees ook moeilijkheden zoals CANbus ja/nee, versterker ja/nee, 6 volt/12 volt achteruitrijcamera, 16 of 24 pins aansluiting. Ben vooral benieuwd of iemand weet welk model je het beste kunt nemen en welke eventuele extra's nodig zijn om alles weer goed aan de praat te krijgen.

Gr.
Martijn

Laast bewerkt: door thyestes.

android radio 06 feb 2021 12:53 #43349

Ik heb vaak mee gekeken bij de Pimpmasters van het Kiaforum als deze navigatie systemen inbouwde. (Organiseerde ook regelmatig de Kia-Hyundai meeting).
Deze mannen waren van hun vak automonteur en hebben hier speciaal gereedschap voor. (dus niet lopen wrikken met een schroevendraaier in je dashboard)
En als je het die mannen zie doen lijkt het ook heel makkelijk maar soms kloppen bij de Chinese varianten niet altijd de aansluitingen en moet je draden wisselen enz, enz.
Ook een antenne voor de navigatie moet er worden aangesloten.
Zij zien dat in één oogopslag op de tekening.
Ook het inbouwen van een achteruit rijcamera werd de halve binnenbekleding weggehaald om alles zo mogelijk in te bouwen.
Die mannen hadden dit tussen de twee en vier uur voor elkaar.
Dus het lijkt zo makkelijk om de ene er uit te halen en de andere er weer in te doen.
Je moet dit echt vaker hebben gedaan.
Zelf zou ik mijn handen er niet aan branden en deze bijv. bij Bol bestellen waar je ook de mogelijkheid hebt om het in te laten bouwen.
Ik noem Bol maar er zijn uiteraard meerdere waar het bij jou in de buurt kan.

Hierbij een link naar wat inbouw foto's
www.kiaclub.nl/topic/17292-android-witson-voo...?do=findComment&comment=168596
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, thyestes

Laast bewerkt: door Warmentuuter.

android radio 20 feb 2021 19:49 #43495

• arjanvl
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • ix35
  • Ontvangen bedankjes 9
Hey Allemaal,

Na wikken en wegen, veel reviews kijken, heb ik besloten een Isudar android radio aan te schaffen. Besteld bij Ali maar komt uit Duitsland. Inclusief een adapter waarmee je je android telefoon kan koppelen.

Zodra de radio er is, zal ik kijken of ik een review kan maken met voor en nadelen.
Ik heb in het verleden vele radio's ingebouwd en dashboards open getrokken, dusndat zal met het juiste gereedschap,wat ik heb gelukkig geen issue mogen wezen. Even zien hoe we de review gaan down. Zal beginnen met de unbox uiteraard.

More to come. Kijk er al naar uit :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, thyestes

Laast bewerkt: door arjanvl.

android radio 24 feb 2021 20:07 #43515

• arjanvl
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • ix35
  • Ontvangen bedankjes 9
Hij is binnen! Zoet er goed uit. Stevig gebouwd.
Kijken of we er morgen tijd voor kunnen maken... tusswn het werken door

android radio 25 feb 2021 08:27 #43516

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 677
Zou je daar een bericht over willen maken met foto's als het niet teveel moeite is? Als je stap voor stap uitlegt en ook aan kan geven welke tools je nodig hebt en waar je op moet letten dan maak je anderen daar ook blij mee die het zelf willen doen. Rubriek DIY.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.

android radio 25 feb 2021 09:32 #43519

• arjanvl
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • ix35
  • Ontvangen bedankjes 9
Ik zal proberen een uitgebreid verslag te doen. Er zitten zoveel kabels bij, dat ik het vermoeden heb dat dit ook de vervanger is voor een evt bestaand navi systeem.
Moet alleen ff tijd vinden... het is niet in een half uurtje gepiept zoals "vroegah" met je kadett... ;)

android radio 25 feb 2021 12:04 #43520

• arjanvl
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • ix35
  • Ontvangen bedankjes 9
Een afbeelding van wat ik ontvangen heb. Helaas dus vandaag geen tijd om te installeren... ga er echt even goed de tijd voor nemen, in 1x netjes.
Alles zit er bij, een Wifi antenne, een externe GPS antenne, en (volgens mij) alle benodigde bekabeling, ook om evt. externe camera's aan te sluiten.

Het voelt ook allemaal solide aan, geen plastic behuizing. Kabels zijn altijd wat teer :)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, bert.ba2

Laast bewerkt: door arjanvl.
  • Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.442 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.