• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png

Rons Kia Carens + Mitsubishi Colt

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden - 6 jaren 7 maanden geleden #3569 door Wack Demon
Het is niet echt een Project. Maar ik ben gewend om zaken omtrent de auto bij te houden in een Topic.

Ik vind het altijd leuk om van mensen te lezen wat ze allemaal met en aan hun auto doen en ik wil ook laten zien hoe ik mijn auto behandel, dus bij deze het topic van onze Atos.

Zoals in mijn voorstel-topic te zien is hebben we de Atos zo gekocht op 17 april 2012:

[IMG


Wij zijn nu de tweede eigenaar van de auto (Eigenlijk de derde, want de dealer heeft hem ook "op naam" gehad) en hebben er tot op heden toch al 19.000km mee gereden.

De plannen die ik er mee heb (op de lange termijn):
- Inlaat
- Uitlaat
- Wielen
- Veren/Dempers
- Interieur
- Audio aanpakken

Afgelopen APK (23-03-2013) is hij met een kapot lampje en versleten ruitenwissers doorgekomen, dus daar hoeven we tot 2015 niet meer naar te kijken.

Compensatiedrang? Ja, daar heb ik ook last van.... ik rijd een hele kleine auto...
Laatst bewerkt 6 jaren 7 maanden geleden door Wack Demon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #3573 door I20 rijder
Beantwoord door I20 rijder in topic Rons Hyundai Atos
Dat ziet er lelijk uit, zo'n schade. Balen is dat altijd. Ik heb bij mijn vorige auto ook zoiets gehad, maar dan een graadje erger. We waren met vakantie in Limburg. Bij een supermarkt reed ik achteruit uit de parkeerhaven en knalde zo tegen een ijzeren paal met een verkeersbord. Die paal stond er een kwartier daarvoor natuurlijk nog niet. Ik had een fikse deuk in de achterbumper en in de achterklep van mijn Nissan Almera. Schade € 1600,00. Ik was WA plus casco verzekerd met no-claimbescherming. Dat betekende dat de verzekering de volledige schade dekte, zonder premieverhoging. Je kunt in zo'n geval wel problemen krijgen als je binnen een aantal jaar overstapt op een andere verzekeringsmaatschappij. Dan kom je op grond van de eerder ingediende schade in een lagere trede.
Als jij ook no-claimbescherming hebt, zou ik er niet over nadenken en gewoon claimen. Alleen als je binnen een jaar opnieuw schade rijdt, moet je die wel zelf betalen of je korting gaat omlaag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #3622 door Wack Demon
Beantwoord door Wack Demon in topic Rons Hyundai Atos
Nou, afgelopen zaterdag hebben we een geschikte opvolger voor de Primera gevonden, dus in de loop van de week zal de Atos daadwerkelijk mijn auto worden

Compensatiedrang? Ja, daar heb ik ook last van.... ik rijd een hele kleine auto...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #3625 door Quentin
Beantwoord door Quentin in topic Rons Hyundai Atos
Zonde zeg die schade :S . Balen!!! Heb je al iets vernomen van een van de schadeherstellers.....?

Mooi dat er opvolger gevonden is voor de Primera. Wat is het geworden.....??

Carpe Diem
__________________

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden - 10 jaren 6 maanden geleden #3630 door Wack Demon
Beantwoord door Wack Demon in topic Rons Hyundai Atos
een van de herstellers die ik benaderd heb kwam op 275-350 uit aan de hand van de foto's, maar hij nodigde mij wel even uit om langs te komen voor een gerichte schatting.

Uiteindelijk is het ook te doen met een lakstift en een goede poljistbeurt...

Verder heb ik eigenlijk door diverse oorzaken geen tijd gehad er verder werk van te maken.

Het is een Opel Vectra geworden. Totaal niet waar we op doelden, maar we liepen er tegenaan en hij beviel.

Compensatiedrang? Ja, daar heb ik ook last van.... ik rijd een hele kleine auto...
Laatst bewerkt 10 jaren 6 maanden geleden door Wack Demon.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 9 maanden geleden #3680 door Wack Demon
Beantwoord door Wack Demon in topic Rons Hyundai Atos
even een kleine update: afgelopen donderdag hebben we de Vectra opgehaald en daarmee is het dus officieel: ik (met mijn 1,87m en 120kg) ben officieel Atos rijder!

aanstaande maandag ga ik bij een schadehersteller langs om te kijken en te praten over het spatbord.

Daarna binnen afzienbare tijd andere veren en de audio aanpakken (want dit is echt om te huilen naar mijn mening)

Compensatiedrang? Ja, daar heb ik ook last van.... ik rijd een hele kleine auto...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.