Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

Events

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: DIY: CDV afstandsbediening achteraf inbouwen.

DIY: CDV afstandsbediening achteraf inbouwen. 10 mei 2017 12:11 #28571

  • MAS
  • MAS's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Berichten: 2220
  • Ontvangen bedankjes 760
Via een chinese site een setje gekocht met twee afstandsbedieningen. Deze heb ik al eens in een Atos ingebouwd (met een extra deurmotor erbij)

Voorbeeld deurmotor:


Maar hier het setje en de info die ik nodig ga hebben:


Eerst de bedrading maar eens op lengte maken en netjes afwerken:




Oke, dit begint al ergens op te lijken....
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

DIY: CDV afstandsbediening achteraf inbouwen. 10 mei 2017 12:23 #28572

  • MAS
  • MAS's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Berichten: 2220
  • Ontvangen bedankjes 760


De draden heb ik aangesloten volgens het schema voor 1 motortje.

Dus de oranje en oranje/zwart moeten op massa. Kan dus op de draad die je toch al voor massa gaat gebruiken.
De gele en geel/zwart moeten dus een plus hebben. Ook hier kan je deze achter de zekering op de rode draad aansluiten.
De witte en wit/zwarte draad gebruik ik straks voor de aansturing van de motor(s).

De bruine draden moeten straks de knipperlichten aansturen, dus hiervoor het schema erbij gepakt om te kijken waar ik deze het makkelijkste kan aansluiten.

Hier sluit ik de draden aan (rode cirkel). Makkelijk bij de schakelaar op de stuurkolom. Omdat ik hier meteen links en rechts kan aansluiten die naar ALLE knipperlichten gaan.
Waarom bij de stuurkolom en niet ergens anders?
Omdat ik ook nog een constante plus nodig heb. En die wil ik bij het contactslot pakken op de stuurkolom. Voordeel is dat deze al door de auto zelf is gezekerd en ik de draden dus vlak bij elkaar kan monteren en zo de bedrading mooi 'centraal' kan houden.

Dus op de zwarte draden... (iedereen zou denken dat dit massa draden zouden zijn). Voordeel van een schema :)
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

DIY: CDV afstandsbediening achteraf inbouwen. 10 mei 2017 12:38 #28573

  • MAS
  • MAS's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Berichten: 2220
  • Ontvangen bedankjes 760
Nu komt het lastigste gedeelte.... en misschien had ik eerst toch het schema moeten lezen, voordat ik alles uit mijn hoofd ging doen.
Jaren bij Mazda gewerkt en toch vergeten dat de cilinderslotschakelaars een weerstand nodig hebben.... tja, ook ik vergeet weleens iets.... :(


Maar ik was toch van plan om de boel op de motoren en niet op de aansturing aan te sluiten.
Echter heeft de originele CDV voor 5 motoren een 30ampere zekering. De nieuwe stuurunit heeft een maximum van 10ampere.
Dit soort dingen kunnen dus straks voor problemen gaan zorgen. 1 motortje is dus geen probleem, maar 5 motoren is iets teveel van het goede.

Dus even een oplossing bedenken:
Als ik bij de linker A-stijl de 2 draden die de deur in gaan voor de motor doorknip. Op de draden die dan de deur in gaan de witte en wit/zwarte draad aansluit, dan zal bij bedienen de linker-voordeur motor werken. Omdat dan de schakelaar in het originele slot wordt bediend, zullen de andere sloten door de originele cdv-unit worden bediend.

Enige nadeel is dan dat bij openen via achterklep of rechtervoordeur met de sleutel, alle deuren open of dicht gaan behalve de linkervoordeur. Maar ach... waarom bouw ik anders CDV met afstand in.... en openen doe ik met de sleutel eigenlijk toch alleen maar links. En dat blijft origineel.



Nu alleen nog een massapunt zoeken en hier de zwarte draad op aansluiten.

En het systeem is aangesloten..... klaar
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

DIY: CDV afstandsbediening achteraf inbouwen. 10 mei 2017 12:58 #28574

  • MAS
  • MAS's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Berichten: 2220
  • Ontvangen bedankjes 760
Maar dit set heb ik vandaag toch niet in mijn Mazda626 aangesloten. Toen ik de auto kocht, werkte de inleerprocedure voor de handzenders (origineel) niet. Probleem bleek achteraf in een haperende deurschakelaar te zitten (soms werkte binnenverlichting en zoemer verlichting niet). Toen ik deze goed had hersteld, kon ik wel in de inleerprocedure komen. Net even langs de sloop gereden en voor 5 euro een originele handzender gehaald. Deze ingeleerd op de originele cdv en alles werkt weer.

Wat had ik anders of beter kunnen doen?
Even een 1kilo-Ohm weerstand moeten gaan halen.
Deze via de stuurunit aan moeten sluiten.

open puls is rechtstreeks aan massa
sluit puls is aan massa via een weerstand van 1 kilo-ohm

dus het verhaal van de gele, oranje, witte draden in het begin gaat niet meer op....

Moet dan dus zijn:

En dan was ik klaar geweest.... Had ik alles helemaal origineel gehouden.....
Tja... daarom schrijf ik ook zo vaak: Meten is weten en met schema's weet je waar je over praat.

Gele en witte draden had ik ook andersom kunnen aansluiten. Had ik nu in het begin de gele draden op de massa gezet ipv de plus dan had ik heel simpel alles zo kunnen houden en alleen een extra weerstand hoeven plaatsen. Maar ja..... ik dacht: maak even snel een DIY en soldeer de boel snel in elkaar. Had namelijk nog meer te doen vandaan (en aankomende weken)
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door MAS.

DIY: CDV afstandsbediening achteraf inbouwen. 10 mei 2017 13:01 #28575

  • MAS
  • MAS's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Berichten: 2220
  • Ontvangen bedankjes 760
PS: ik heb nu dus een CDV-stuurunit met 2 ab's op voorraad en 2 stuurmotortjes...

Dus mocht iemand het willen inbouwen of ingebouwd willen hebben? Stuur een PB.

Misschien dat ik alsnog dit set inbouw, want de originele AB is een beetje gaar en de knipperlichten doen origineel niet mee.
Maar voor nu werkt het zo ook....
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

DIY: CDV afstandsbediening achteraf inbouwen. 30 dec 2018 20:51 #36577

  • MAS
  • MAS's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Berichten: 2220
  • Ontvangen bedankjes 760
Uiteindelijk toch de CDV uit China ingebouwd en de weerstand ertussen gezet... Werkt ondertussen alweer een hele lange tijd zo....

Aangepast na vraag over SantaFe CDV.....
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.502 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online


Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2019. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.