Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Tucson 1, Kentekenplaat verlichting en camera vervangen 08 mei 2020 23:30 #41016

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 679
Eerder had ik in de wagen een camera geplaatst en de kentekenplaat verlichting vervangen voor led. De camera deed het goed maar het lichtbeeld op de kentekenplaat was erg recht naar beneden geen spreiding zodat middelste letters niet goed zichtbaar waren.
Dan gaan we zoeken naar wat anders en via Ali-E de perfect passende verlichting gevonden voor de Tucson 1 en separaat de camera er naast. De bedrading had ik destijds al gemaakt en nu was het afkoppelen en weer aansluiten. Uiteraard eerst de camera eerst even getest op goede werking.
De camera geeft nu beeld +/-2,5-3mtr achter de auto, wel dichterbij dan de oude +4mtr. De camera is voorzien van eigen verlichting en dat voor €2,37 :whistle: Levertijd camera 5weken(Corona?). De led verlichting is inmiddels iets duurder geworden maar ik mocht €9,37 afrekenen. Geslaagde wisseling voor een koopje. Foto's zijn toegevoegd.

Wat heb ik moeten doen:
Achterraam geopend en kap ruitenwisser er af gehaald, achterklep open, 4 schroeven verwijderd en afdekplaat verwijderd - zit met diverse clips dus met beleid los trekken. De invoer van de kabelboom naar de verlichting loopt door een doorvoerrubber. Via het verre oosten heb ik gelukkig een aantal drukclips voorradig mochten deze breken.
Om de stekkers te kunnen doorvoeren had ik eerder een opening gemaakt in het doorvoerrubber naar de kenteken verlichting loopt. De nieuwe plaats van de camera bepaald en met de stappenboor een gat gemaakt van 21mm dit is strak de inbouwmaat van de camera.
Met een klemveertang de opening groter gemaakt zodat de stekkers er door heen konden. Camera geplaatst en aangesloten op de aanwezige connectors.
De afdekplaat heeft een uitneembaar klepje en daar zitten de connectoren achter en zijn zo snel bereikbaar mocht er iets mee zijn.
Standaard tape ik de verbinding altijd af en bedrading vast gezet met een paar tyraps.
Kentekenplaat verlichting gedemonteerd en gesoldeerd, met dezelfde schroeven weer vast gezet en deze vallen er netjes in en geven geen direct licht naar achteren en dit is zo ook APK goedkeur.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door TucsonV6.

Tucson 1, Kentekenplaat verlichting en camera vervangen 10 mei 2020 20:23 #41034

Mooi gelukt en........... dat voor zo weinig geld
Zullen velen hier van smullen als het bij hen ook aan vervanging toe is

Tks:--)) :hlogo:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: TucsonV6

Tucson 1, Kentekenplaat verlichting en camera vervangen 11 mei 2020 10:25 #41040

Mooie aanpassing!
Geeft ook een hoop licht de nieuwe kentekenverlichting
De volgende gebruiker (s) zei dank u: TucsonV6

Tucson 1, Kentekenplaat verlichting en camera vervangen 12 mei 2020 21:20 #41053

• TucsonV6
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005

Warmentuuter schreef : Mooie aanpassing!
Geeft ook een hoop licht de nieuwe kentekenverlichting

Wat opvalt is dat er geen overkill aan licht is. Ik zie wel eens wagens die ook led verlichting hebben gezet en als je daar achter rijdt moet je de zonnebril opzetten. De verlichting wordt ook al goedkoper aangeboden en of dit dan hetzelfde is weet ik niet.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.

Tucson 1, Kentekenplaat verlichting en camera vervangen 06 nov 2020 03:56 #42351

• Bane_87
  • Bane_87's Profielfoto
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Tucson 2.0 World Cup Edition
  • Ontvangen bedankjes 2
Ziet er erg mooi uit, man!

En inderdaad, het geeft geen overkill.

Ik zit momenteel hier naar te kijken en ik vraag me af of dit een realistische optie is.
Al moet ik zeggen dat jouw manier ook netjs en zeer subtiel is.

Optie 1:

nl.aliexpress.com/item/32912075436.html?spm=a...rchweb201602_,searchweb201603_

Optie 2:

nl.aliexpress.com/item/32858755582.html?spm=a...rchweb201602_,searchweb201603_

Dankzij dit soort berichten krijg ik nog meer zin in dit project!!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Tucson 1, Kentekenplaat verlichting en camera vervangen 06 nov 2020 08:29 #42352

• TucsonV6
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
Nog even ter info:
Er zijn meer smaken voor de achterkant. Wat betreft de kentekenplaat verlichting zijn 2 dezelfde led units een prachtige oplossing en geven mooi licht geen overdaad zie je in de topic.
Er zijn ook units te krijgen waarbij je de rechterkant kunt uit wisselen voor een combinatie led+camera. Je zult links een passende led moeten plaatsen.
Een Ali-E of Wish geven meestal in hun advertentie niet aan dat het voor een Tucson is. Advies meet de unit op en vergelijk dit met de advertentie en details. Deze kenteken units zijn in meerdere wagens gebruikt.
Probeer de aansluiting van de achterlichten zoveel mogelijk origineel te houden en let goed op de bevestigingsclips die kunnen afbreken!

Het video signaal en sturing is meer werk en wilt je dit netjes doen reserveer hier een zonnige weekend voor, bedrading doortrekken door rubber aansluiting achterklep. Ik ben voor vaste bedrading naar voren en de aansturing +12v op camera kun je van de achteruit lichtunit afhalen. Ik zou dit in de wagen doen i.v.m. corrosie. Let ook op dat de radio unit een aansturing moet krijgen dat deze omschakelt naar de camera achter. Kijk bij de radio welke aansturing nodig is, dit kan mogelijk negatief zijn maar ook een + kan goed zijn. In de afdekking van de achterklep heb je een service deksel zitten en zorg dan daar de koppeling van de camera achter zit. Zo is vervangen makkelijk bij defect.
De camera met led in één unit gaf bij mij wel het juiste beeld en hoogte. De huidige enkele die ik helemaal rechts heb gemaakt kijkt te ver naar beneden.
Als je de camera gaat kopen bestel er meteen 2 of 3 dan kun je de eerste jaren vooruit, kosten zijn nihil en beter dan honderden euro's bij de garage. Bij mij was het na 2-3jaar toch intern nat geworden en dan is het over, met een half uurtje was het vervangen.

Heb je een radio met puls teller voor snelheid navi dan kun je deze onder het dashboard vinden op de OBD stekker, zoek even bij de topic voor de kleur.

Mocht je voor een kentekenplaat gaan lees wat ik heb gedaan bij de Getz anders apk afkeur.

Geduld, neem de tijd en doe het doordacht en met het juiste gereedschap, heel veel succes.

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, Bane_87

Laast bewerkt: door TucsonV6.
  • Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.