Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

Events

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan

Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan 09 jan 2019 20:21 #36634

• gestel.m
  • gestel.m's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Ik heb het onderstaande bericht naar Hyundai Nederland gestuurd via Facebook. Ik ben benieuwd of er meer rijders zijn met mijn slechte ervaring of dat er ooit oplossingen zijn gevonden voor dit irritante euvel, of zoals de dealer in Tilburg het noemt: 'producteigenschap'...*zucht*

Jullie zijn mijn laatste hoop ;) dus brand maar los:

"Beste Hyundai Nederland medewerker, ik zit met een probleem met mijn i10 waar de dealer onbevredigend op reageert. Mijn vrijwel nieuwe i10 met 40.000 op de teller heeft het probleem dat de motor zwaar ondertoeren maakt en soms zelfs uitvalt aan het einde van de remweg. Dat doet de auto alleen als de airco aanstaat en ik vlak daarvoor +10 minuten 80 in de 5de versnelling heb gereden. Het antwoord van de dealer, is dat dit een 'producteigenschap' is, veroorzaakt dat de airco toevallig dan aanspringt terwijl de motor arm loopt. Het zou pech zijn, maar vaker voor komen bij statische airco's en kleine motors. Ik twijfel zelf zeer aan dit antwoord. De ECU zou dit moeten opvangen door het toerental via de EGR tijdelijk te verhogen, zoals bij elke mij bekende auto gebeurt. Als het echt een producteigenschap is, dan lijkt mij dat er een ontwerp- of programmeerfout is gemaakt bij de ontwikkeling van de auto (laatste model i10). Een motor die schokkend onder de 500 toeren komt en soms zelfs uitvalt even... Dat zou zeer slechte reclame voor de i10 en Hyundai als veel rijders dit zouden gaan melden. Maar wat schets mijn verbazing...niemand heeft hier ooit iets over gemeld op internet. Iets wat een onmogelijkheid is inmiddels, zeker wat betreft de overvloed aan info op fora over autotechniek. Er is meer aan de hand, maar de dealer is van mening dat ik mij er maar bij neer moet leggen. Naast dit probleem zijn ook al de oliekeerringen vervangen, want er lekte olie en bij de laatste grote beurt heeft de dealer bij wederom een olielekkage toegegeven dat er zowel in de versnellingsbak als de motor teveel olie was gegaan, waardoor er olie via de overdruknippel was gaan lekken weer. Mijn vertrouwen in deze dealer in Tilburg is dus al niet zo geweldig meer. Twee keer olie op je parkeerplaats en een motor die soms afslaat lijkt mij niet passen een betrouwbaar merk dat klanten wil houden. Graag verneem ik wat u kan betekenen voor mij met deze klachten. De auto heeft nog garantie, dus ik wacht nog even met het inschakelen van de BOVAG, zodat Hyundai Nederland de gelegenheid heeft om mij naar tevredenheid te helpen."

Ter aanvulling: na uitvallen of onder de 500 toeren bokken springt het toerental (te laat) ineens naar zo'n 1200 toeren om daarna netjes op 700/800 te landen. Ik weet vrijwel zeker dat er iets mis is, maar de dealer weigert dat te erkennen. Ik moet dus met een duidelijk verhaal komen onderbouwt met ervaringen van i10 rijders.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan 10 jan 2019 15:55 #36641

Das niet handig van jouw huidge dealert :sick:

Zou bij een dealer verderop aankloppen, je garantie geldt overal lijkt me B) B)
Hoop dat Hyundai Nederland ook een oplossing aanbiedt
We horen graag :ear:

Ps onze Hyundai guru/clubsponsor Mas in Lelystad, kan als je daar langs gaat, een prima diagnose stellen en repareren maar
zou eerst eens onder garantie bij officiele dealers aankoppen

Mas zal denk ik hier ook nog wel adviseren

:--)) :ear: :hlogo:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: gestel.m

Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan 10 jan 2019 17:24 #36643

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Ontvangen bedankjes 654
Aircopomp laten controleren of de drukken. Als de aircopomp teveel weerstand opbouwt kan de motor inderdaad afslaan.
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, gestel.m

Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan 10 jan 2019 17:30 #36645

• gestel.m
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Hartelijk dank voor jullie reacties. Hyundai Nederland betwijfelt ook de non-diagnose van de dealer en ik word naar de dealer in Breda gestuurd. Het zou zomaar ook iets met de airco pomp kunnen zijn natuurlijk. Ik verwacht dat de andere dealer daar ook naar zal kijken. Ik ben vooral benieuwd of er iemand te vinden is die het ook heeft, want het kan ook nog een ontwerpfout zijn of een programmeerfout in de ECU van de i10. Als hier niemand dat met zijn of haar i10 heeft, dan kan het onmogelijk een producteigenschap zijn en is er iets defect of kapot.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan 01 feb 2019 15:51 #36926

Ik rij met de i10 2016 comfort uitgevoerd met climate control.
Hierbij merk ik geen verschil tussen het toerental of deze aan staat of uit gaat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, gestel.m

Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan 01 feb 2019 17:45 #36930

• gestel.m
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
Lijkt mij ook dat dit niet normaal is en de technische afdeling van Hyundai zegt ook dat het onwaarschijnlijk is dat het een producteigenschap is. Ben nu naar Breda gestuurd voor een second opinion. Ik weet niet hoe deze dealers achter de schermen voordeel of nadeel ondervinden door het garantiesysteem. Ik weet wel dat ik in Tilburg nooit meer naar de Hyundai dealer ga. Een dealer die teveel olie in de motor en de versnellingsbak gooit, heeft het bij mij al verpest. Nu dus de bewering dat een auto soms mag afslaan... Goede reclame voor je merk zulke dealers.

Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan 01 feb 2019 18:48 #36931

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
Naar Breda schreef je al op 10januari, nu op 31januari schrijf je weer dat je naar Breda moet.

Had je in deze 3 weken nog geen afspraak kunnen krijgen met een auto die 'zo slecht' is?
Dan was ik (als ik het zelf niet kon) allang bij die dealer geweest of een andere. De importeur bepaalt ook niet waar jij je garantie moet laten doen.

Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan 01 feb 2019 18:55 #36932

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
Nadeel?

Je werkt voor garantietarief dat jaarlijks wordt bijgesteld op basis van uurloon van jou en omringende garages/dealers. Je krijgt dus bv 85% van je normale tarief.
Daarnaast gaat alles voor flatrate tijden. Deze zijn soms te krap. Onderdelen voor garantietarief. Dus ja, ze verdienen er niet echt op.
Maar in ' krappe tijden' kan je met 'terugroepacties' wel weer je werkplasts vullen ipv vegen en schoonmaken.

Voordeel?
Goede oplossing geeft klantenbinding.
Terugroeacties geven ook weer klantcontact.

Je kan van iets negatiefs iets positiefs maken, maar andersom gaat sneller

Laast bewerkt: door MAS.

Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan 01 feb 2019 19:24 #36933

• gestel.m
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 3
MAS waarom de aanvallende houding? Je suggereert van alles, waar je op basis van wat ik heb gezegd niet over kan oordelen. Ik ben tot afgelopen donderdag met de importeur in overleg geweest en het heeft 1,5 week geduurd voordat er contact is opgenomen, zoals afgesproken met Hyundai Nederland. Echter bleek het erg druk in Breda, waardoor zij ook twee weken later pas reageerden. Ik wou ook uitspraak van de importeur en de TD waar zij contact mee hadden. De auto is niet slecht, maar valt soms uit bij specifieke omstandigheden die soms voorkomen. Ik vroeg me gewoon af hoe dat werkt bij een dealer, omdat ik het gevoel kreeg afgewimpeld te worden. Ik vroeg mij af of een dealer de reparaties wel goed betaald krijgt en of de dealer daar wel iets aan overhoudt. Weinig dus, zoals je zegt. Ik heb Hyundai Nederland de case voorgelegd, zodat zij de case bij een andere dealer konden voorleggen. Dat komt heel anders over dan wanneer ik zelf naar een andere dealer ga. Dat is puur tactiek om ervoor te zorgen dat ze me niet met een kluitje in het riet sturen.

Afslaan, stotteren en te laag toerental einde remweg met airco aan 01 feb 2019 21:38 #36938

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
Als 'dit' aanvallend was.... ehhh, laat ik dan niks meer zeggen.

Ik ken de jongens van de TD. Had er zelf bijna gezeten. Weet precies hoe het werkt. Jaren bij de dealer gewerkt (ook meerdere merken onder één dak).
Zeg alleen dat het echt niet zolang hoeft te duren. En kluitje in het riet? Ben je ook echt zelf bij.

Ik heb eerder al aangegeven wat een mogelijke oplossing zou zijn.
Dus misschien iets meer antwoorden in ook andere posts doorlezen, krijg je misschien een ander beeld over mij.

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.846 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online