• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Stroom achterlicht duplo lamp.

  • JBS
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 jaren 10 maanden geleden - 2 jaren 10 maanden geleden #44542 door JBS
Hyundai i-110, H-210-ND, vin: MALAM51BP9M291793, 23-04-2009
In de achterlichten-unit zit een duplolamp van 21/5-watt, op de 5-watt draad staat geen stroom, deze wil ik gaan gebruiken om als achterlicht te fungeren wanneer mijn DRL aan de voorkant automatisch aangaat (dit is bij nieuwe auto's al een paar jaar verplicht), kan er niet achter komen waar deze draad ergens in de auto uitkomt zodat ik er stroom op kan zetten.
Wie weet dit of kan mij een een kabelboom / bedrading schema helpen ? het vermoeden is dat dit een voorbereiding is voor een Zweedse lichtstand, want daar is het altijd branden van achterlichten verplicht. Heb al contact gehad met Hyundai maar die weten het zo ook niet, kan de auto brengen om het te laten uitzoeken.

Bijlage niet gevonden

Bijlage niet gevonden

Bijlagen:
Laatst bewerkt 2 jaren 10 maanden geleden door JBS.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • JBS
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 jaren 10 maanden geleden #44558 door JBS
Beantwoord door JBS in topic Stroom achterlicht duplo lamp.
"Probleem" opgelost.
Na wat zoekwerk hebben de de extra 5-watt draad aansluiting op de Duplolamp en kabelboom kunnen vinden,
dit is een stroom draad die hier in NL niet op het verlichtings systeem van de auto is aangesloten,
wanneer we er stroom op zetten gaat deze 5-watt gewoon branden als een extra achterlicht.
Foto is een beetje wazig, maar het zat er gewoon bij de kabelboom als een losse draad ingedrukt.
zoals we al vermoeden is dit een zogenaamde Zweedse aansluiting.
Nu even een stroom draad vanaf de DRL aansluiting naar achteren op deze aansluiting trekken,
en dan gaat de achter-verlichting ook branden bij het inschakelen van het contact.
Bijlagen:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: galaxis, KonaHybrid-1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 10 maanden geleden #44559 door galaxis
Beantwoord door galaxis in topic Stroom achterlicht duplo lamp.
Bedankt voor het delen van de uiteindelijke oplossing ! :)

Verbruik Ioniq
[IMG

Mijn Hyundai's
De volgende gebruiker (s) zei dank u: JBS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • JBS
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 jaren 10 maanden geleden #44563 door JBS
Beantwoord door JBS in topic Stroom achterlicht duplo lamp.
Een heleboel auto's met DRL aan de voorzijde hebben geen achter verlichting, ze denken dat ze veilig en zichtbaar zijn maar dat is dus niet zo.
Er zullen waarschijnlijk veel meer Hyundai's of andere auto merken zijn die deze Zweedse lichtvoorbereiding wel hebben maar waarbij het nog niet werkt.
Even een Duplo lamp opzoeken die op de 5-watt niet werkt en die draad naar voren halen en er stroom op zetten.
Uiteraard wel eerst alles even heel goed uittesten, dit kun je doen met een 12-volt trafo, en dat ze uitgaan wanneer de DRL ook uit is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • JBS
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #44627 door JBS
Beantwoord door JBS in topic Stroom achterlicht duplo lamp.
De achterlichten van mij i-10 werken nu ook bij het aanzetten van de DRL verlichting.
De kabelboom die in de auto aanwezig is heeft hier geen voorbereiding voor,
er zit wel een "loze draad" van de Duplo-lamp bij de kabelboom ingestoken maar is dus elektrisch niet aangesloten.
Dus heb ik vanuit de achterlichten via de kofferbak en de deurdorpels een draad naar voren getrokken.
Wel vreemd dat Hyundai niet eens weet dat er qua lamp wel een Zweedse voorbereiding aanwezig is.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.