• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

abs problemen, ashoes kapot

• RenK
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
3 weken 5 dagen geleden - 3 weken 4 dagen geleden #56990 door RenK
abs problemen, ashoes kapot werd gestart door RenK
Beste allemaal. Zijn er hier ook mensen met ABS storingen? Hoor dat dit bij de I10 vaker voor komt.

Vr.grtz
Kees
Laatst bewerkt 3 weken 4 dagen geleden door RenK. Reden: Deels opgelost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• RenK
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
3 weken 3 dagen geleden - 3 weken 2 dagen geleden #56997 door RenK
Beantwoord door RenK in topic abs problemen, ashoes kapot
Na zoek werk blijkt de speed sensor links achter defect, doormeet waarde zou 3to4k moeten zijn maar is oneindig. Asdeel helemaal uitgebouwd en zoals ik in filmpje zag uitelkaar gehaald. Nu moet ik het lagerdeel van het montagedeel scheiden en zo de sensor eruit krijgen. Helaas wil dit niet loskomen. Heet gestookt tot roodgloeiend maar wil nog niet loskomen. Wie heeft nog een tip hiervoor en is dit ooit tegen gekomen?
Kruipolie wil ook niet helpen en op de sloop kon ik een vervangende kopen maar ook die sensor is defect.  Wie weet raad???
Laatst bewerkt 3 weken 2 dagen geleden door RenK.

• RenK
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 weken 1 dag geleden #57044 door RenK
I10 uit 2008 blijkt  bij defecte sensor hele naaf vervangen. De sensors zijn niet los leverbaar. De. Abs ring in deze naaf is een schijf. De nieuwere modellen is dit een soort doosdeksel met in de opstaande rand de gaatjes. De sensor zelf zit bij de oude in de platte deksel van de zwarte box en bij de andere in de rand van de zwarte box dus niet uitwisselbaar.  Weet iemand dit oude model nog te liggen?

Lees meer
2 weken 1 dag geleden #57047 door Arnold

• RenK
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 weken 8 uren geleden #57057 door RenK
Hallo , Nee. op deze i10 uit 2008 (achteras)zit een sensor die op een doosje van schoensmeer lijkt. ca 10 cm diameter en met stekker op grote bovenvlak. inwendig zit de echte electronische sensor niet op het zijvlak maar op de binnenkant "deksel gedeelte". Het oude type had een sensorschijf die plat was met gaatjes in de rand, die nieuwere heeft een schijf met opstaande rand waarin de gaatjes in die opstaande rand zitten. De oude is niet meer leverbaar en je moet dus de hele naaf vervangen bij defect, die nieuwere is dit "doosje", bij aliexpress al voor 5 tot 20 euries te koop.  Je kan de oude van de nieuwe herkennen doordat die een"platte deksel" heeft het nieuwere type een soort verhoging in het midden gedeelte.
Een naaf kost ca. 150 euries en dat voor 2 zijden wordt wel kostbaar.
Moet dus even kijken wat we gaan doen.
Elk geval bedankt voor je meedenken.
Vr.grtz RenK

• RenK
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
9 uren 48 minuten geleden #57167 door RenK
hallo, inmiddels een stapje verder. ashoes opgelost. ABS probleem blijft.
De uitlezing geeft aan  C1202  volgens de lijst sensor LH dus links voor. Deze vervangen door nieuwe en bij rijden kan ik de snelheid nu lezen op de obd scanner. rij ik bijv. 50 kmh geven alle vier de wielsensoren dit trouw aan. Signaal komt dus binnen op ABS blok. Nu geeft hij na reset na kort uitproberen weer de C1202 aan en blijft ABS lamp weer branden. De stekker op ABS unit al na gekeken en  ingespoten maar geen resultaat. waar kan ik nu nog naar kijken??????

wie heeft de gouden tip ??

Vrgrtz Kees