- Berichten: 3253
- Ontvangen bedankjes 942
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Hyundai i10 I uit 2012 oververhit? Motor blijft afslaan.
- Tucson V60
-
- Moderator
-
Minder
Lees meer
2 maanden 2 weken geleden - 2 maanden 2 weken geleden #57965
door Tucson V60
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Beantwoord door Tucson V60 in topic Hyundai i10 I uit 2012 oververhit? Motor blijft afslaan.
1e gasklepsensor/regelaar. Zit meestal rond de luchtinlaat gasklephuis. Afhankelijk van uitvoering kun je deze meten met een ohm meter. De waarde mag niet hakkelen en moet gelijkmatig verlopen.
2e Vacuum lekkage
3e Maak zekeringkast in motor compartiment los en controleer alle stekker verbindingen aan de onderkant
4e centraal massapunt in motor compartiment check op corrosie en anders los maken, schoonmaken en weer monteren, seal met silliconen spray.
5e Main relais en brandstofrelais trek deze er eens uit en controleer deze op afwijkende vreemde lucht en/of verkleuringen.
Veel succes
2e Vacuum lekkage
3e Maak zekeringkast in motor compartiment los en controleer alle stekker verbindingen aan de onderkant
4e centraal massapunt in motor compartiment check op corrosie en anders los maken, schoonmaken en weer monteren, seal met silliconen spray.
5e Main relais en brandstofrelais trek deze er eens uit en controleer deze op afwijkende vreemde lucht en/of verkleuringen.
Veel succes
2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
Laatst bewerkt 2 maanden 2 weken geleden door Tucson V60.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- M_25
-
- Premium Member
-
Minder
Lees meer
- Berichten: 147
- Ontvangen bedankjes 60
2 maanden 1 week geleden - 2 maanden 1 week geleden #57982
door M_25
Beantwoord door M_25 in topic Hyundai i10 I uit 2012 oververhit? Motor blijft afslaan.
Hallo,
Ik zou ook even naar de krukassensor en de nokkenassensor kijken.
Als de koelvloeistoftemperatuursensor nooit is vervangen, zou ik deze uit voorzorg ook vervangen. Deze geeft soms ook rare problemen zonder dat je een foutcode krijgt. Misschien dat het geen directe relatie met je huidige probleem heeft, maar meer als preventief.
Ik zou ook even naar de krukassensor en de nokkenassensor kijken.
Als de koelvloeistoftemperatuursensor nooit is vervangen, zou ik deze uit voorzorg ook vervangen. Deze geeft soms ook rare problemen zonder dat je een foutcode krijgt. Misschien dat het geen directe relatie met je huidige probleem heeft, maar meer als preventief.
Laatst bewerkt 2 maanden 1 week geleden door M_25.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tuutjemuts
-
Onderwerp Auteur
- New Member
-
Minder
Lees meer
- Berichten: 24
- Ontvangen bedankjes 0
1 maand 3 weken geleden - 1 maand 3 weken geleden #58107
door Tuutjemuts
Beantwoord door Tuutjemuts in topic Hyundai i10 I uit 2012 oververhit? Motor blijft afslaan.
Nou, de auto is laatst naar de garage geweest en alles is gecheckt en er is niks uitgekomen.
De computer is wel nogmaals gereset en het probleem leek weg te zijn voor een aantal dagen.
Totdat het benzine niveau laag was en het lampje ging branden. Tijd om te tanken.
Ipv van e10 heb ik e95 's morgens getankt en direct na het tanken en wegrijden viel hij weer uit. Op weg naar huis viel hij wel 8x uit.
's middags weer flink wat kilometers gereden. Veel gestopt en geschakeld en hij is geen 1x uitgevallen. Het is buiten warmer dus dat was ook geen probleem.
Dus voor het tanken ging het goed (na de reset in de garage). Benzine niveau werd lager, in het laatste balkje en direct na het tanken ging het mis.
Maar daarna en tot nu toe gaat het goed...
Kan het zijn dat er rommel onder in de tank zit waardoor het fout gaat? Dus bij een laag benzine niveau komt die rommel in motor ofzo en begint het.
Is de tank voller dan wordt alles in de benzine gemengd of verdunt en dan is het probleem er niet of minder?
Iemand nog een idee?
De computer is wel nogmaals gereset en het probleem leek weg te zijn voor een aantal dagen.
Totdat het benzine niveau laag was en het lampje ging branden. Tijd om te tanken.
Ipv van e10 heb ik e95 's morgens getankt en direct na het tanken en wegrijden viel hij weer uit. Op weg naar huis viel hij wel 8x uit.
's middags weer flink wat kilometers gereden. Veel gestopt en geschakeld en hij is geen 1x uitgevallen. Het is buiten warmer dus dat was ook geen probleem.
Dus voor het tanken ging het goed (na de reset in de garage). Benzine niveau werd lager, in het laatste balkje en direct na het tanken ging het mis.
Maar daarna en tot nu toe gaat het goed...
Kan het zijn dat er rommel onder in de tank zit waardoor het fout gaat? Dus bij een laag benzine niveau komt die rommel in motor ofzo en begint het.
Is de tank voller dan wordt alles in de benzine gemengd of verdunt en dan is het probleem er niet of minder?
Iemand nog een idee?
Laatst bewerkt 1 maand 3 weken geleden door Tuutjemuts.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.