• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Brandstof verbruik

Lees meer
5 jaren 8 maanden geleden #34964 door Robin12th
Brandstof verbruik werd gestart door Robin12th
Ik rij nu een jaar met mijn I20 en ik ben er tevreden over al moest ik wil even wennen want hiervo0r heb ik 2 I30 's gereden Bj 2010 en 2012.Ik rijd rustig en maak er een sport van om zo zuinig mogelijk te rijden. Met mijn beide I30 's (1400) kwam ik gemiddeld tot een gebruik van 1 op 14 tot 1 op16 (snelweg) Mijn overweging op I20 te gaan rijden waren de opgegeven verbruikcijfers.. Ik weet dat deze in de praktijk altijd minder zijn maar. Hoe ik ook rij ik krijg er niet meer uit dan 1 op15 waarbij 80% lange ritten. het gunstigste gebruik had ik nog op een rit naar oostenrijk waarbij ik honderden kilometers op de cruise control heb gereden met 120 km/uur 1 op 18 . Ik ga morgen naar de garage voor mijn 1e beurt en wil dit ook melden. Wat is jullie mening hierover er staan nu 11000 km op de teller . M.vr.gr Robin.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #35204 door I20 rijder
Beantwoord door I20 rijder in topic Brandstof verbruik
Heb je een I20 met 1.0 turbomotor, Robin? Die heb ik ook sinds 8 juni. Mijn verbruik over de eerste 2600 km is 1 op 18,48 gemiddeld. Ik houd het bij via de verbruiksmonitor. Nu is het wel zomer met warm weer en de lange vakantieritten zitten er ook bij. Op de snelweg is de I20 naar mijn idee het meest zuinig. Het gebruik van de turbo kost de meeste brandstof. Regelmatig lekker doorhalen zie je terug bij de pomp.
Toen ik de I20 van het model uit 2012 met 1200 motor inruilde voor de nieuwe, vertelde de verkoper me dat de nieuwe wel een stuk minder zuinig zou rijden dan de oude. Ik haalde met de oude een verbruik van 1 op 17,67 gemiddeld over 3,5 jaar. En ik houd wel van doorrijden. Ik ben benieuwd hoe het verbruik van de nieuwe in de winter zal zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 7 maanden geleden #35232 door galaxis
Beantwoord door galaxis in topic Brandstof verbruik
Mijn wederhelft rijd in een i20 black edtion met de 1.0 turbo motor. Zolang dat ze niet boven de 105 km/h rijdt is haar verbruik tussen de 4.8 en 5.0 L/100KM. op de snelweg met 130 km/h gaat het verbruik stevig omhoog, en is het eerder 6.0 a 6.2 L/100Km.

Verbruik Ioniq
[IMG

Mijn Hyundai's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #35583 door Robin12th
Beantwoord door Robin12th in topic Brandstof verbruik
Dank voor de reacties, bij de laatste service beurt is een reset gegeven waarbij de motor weer teruggesteld is naar fabriek instellingen. Ik ben iets vlotter gaan rijden het gecombineerd verbruik is nu 1op17 waarbij weer 80% lange ritten (100~120 km per uur) ik hou het bij door de gereden afstand te delen met getankte liters benzine (volle tank) Ik heb ook een email gestuurd naar Hyundai, nu 2 maanden geleden . Deze hebben de ontvangst hiervan bevestigd maar nog niet gereageerd. Voor de rest ben ik zeer tevreden over mijn I20.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #35584 door Robin12th
Beantwoord door Robin12th in topic Brandstof verbruik
Nog even terugkomend op mijn eerdere reactie ik blijk wel een antwoord gekregen te hebben van Hyundai Nederland. Het antwoord is voorspelbaar, rijgedrag ,buitentemperatuur, airco en andere (electrische) verbruikers bij, en een link naar "het nieuwe rijden" de opgegeven gebruikcijfers moeten haalbaar zijn.Mijn conclusie is De Hyundai I20 1liter turbo is een fijne auto maar is gewoon een stuk dorstiger als de cijfers beloven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 6 maanden geleden #35586 door Hy-undai
Beantwoord door Hy-undai in topic Brandstof verbruik
Ik rij sinds begin augustus een i20 van 2012 met 1200 motor en ben zeer te spreken over het verbruik van gemiddeld 5,5l/100. Dit met zeker 70% bebouwde kom en binnenwegen.

De fabrieksopgave zijn behaald op een manier die op de openbare weg onhaalbaar zijn. Denk bv. aan het weglaten van ruitenwissers, antenne en buitenspiegels. Ook worden naden van motorkap, deuren en kofferbak afgeplakt. Dit alles om de lucht weerstand zo gering mogelijk te houden. Daarbij word op afgesloten banen getest waar niet geremd of geaccelereerd hoeft te worden ivm. met ander verkeer en met de meest gunstige snelheid. Die opgave kunnen dan wel juist zijn maar onhaalbaar voor de gebruiker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.