Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

Events

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp: In dubio...een 1.2 HP of een 1.0 T-GDI

In dubio...een 1.2 HP of een 1.0 T-GDI 19 nov 2018 21:51 #36227

Prachtige wagen, zoals hij daar staat, Mikeu. Wij rijden een zwarte I20 met het bruine interieur. Maar de zilvergrijze is ook erg mooi. De zwarte stijlen achter de achterportieren komen hierin mooi uit.
Ik heb geen tips voor veranderingen. Wij hebben de auto nieuw gekocht en gewoon standaard gelaten. Het is elke keer weer een feest om in te stappen en te gaan rijden.
In een test van de nieuwe I20 wordt gezegd dat het onderstel beter is dan dat van de nieuwe I30. En dat voel je ook. Hyundai heeft een forse stap vooruit gemaakt met de nieuwe I20 ten opzichte van de oude.
Je merkt aan details dat de techniek verder gaat. Bij de invoering van de wintertijd moest ik bij de oude I20 het klokje in de auto handmatig gelijk zetten. Nu gaat dat automatisch. Altijd de juiste tijd.
Wat bij de comfort ook zo heerlijk is, de automatische klimaatregeling. Je zet hem op 20 graden en in de winter warmt de auto automatisch op tot die temperatuur. Geen gedraai meer aan knoppen. De automatische klimaatregeling is een extra voorziening ten opzichte van de I-motion uitvoering die € 1500,00 minder kostte.
Ik hoor graag hoe de auto na enige tijd bevalt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: mikeu

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

In dubio...een 1.2 HP of een 1.0 T-GDI 20 nov 2018 00:22 #36231

• mikeu
  • mikeu's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I20 T-gdi
  • Ontvangen bedankjes 2
Dank voor je reactie ik meld mij zeker weer met m’n bevindingen tzt.
Waar ik nog geen antwoord op heb gekregen is op de volgende vraag:
ik gedacht aan mogelijke vervanging van de halogeenverlichting naar LED, maar ik weet niet of dit zo gemakkelijk gaat en of dit geen storingen oplevert in het electrisch circuit wat ik in een ander artikel tegenkwam.
En verder de volgende vraag over in de display van de navigatie staat een “WiFi” symbooltje..(zoals in de bovenhoek op je telefoon bv.
Wat houd dat in dit geval in..?

In dubio...een 1.2 HP of een 1.0 T-GDI 20 nov 2018 16:40 #36237

• Marv46
  • Marv46's Profielfoto
  • Clubkrant / meeting organisator
  • Clubkrant / meeting organisator
  • Ontvangen bedankjes 56
@mikeu: Gefeliciteerd met de aankoop, de I20 blijft een prachtig model. Wat betreft het wifi symbool zou ik toch de gebruikershandleiding raadplegen als ik jou was. Of even door de menu's en instellingen van het navigatiesyteem bladeren wat alle mogelijkheden zijn.

Morgoth schreef : Ben het gedeeltelijk met je eens. Alleen heeft een moderne motor, en zeker een turbo, een hoog koppel bij lage toeren. Koppel heb je nodig voor de acceleratie. Als je bij bv 2500 toeren al 80% van je koppel hebt, heeft verder in toerental rijden geen enkele zin.
Terug on-topic: ik zou zeker gaan voor de kleine turbo!

Dit klopt niet helemaal, de vlotste acceleratie gebeurt vanaf het punt van hoogste koppel tot aan het punt van het hoogste vermogen. Als je voorbij dat punt bent, is verder in toeren stijgen minder nuttig. Ondanks dat ging het in mijn verhaal niet om het punt van ideale koppel, maar het punt van het beste specifieke brandstofverbruik.

In dubio...een 1.2 HP of een 1.0 T-GDI 21 nov 2018 14:02 #36246

• mikeu
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I20 T-gdi
  • Ontvangen bedankjes 2
Dank voor je reactie..
Kun je overigens volstaan met benzine 95 RON loodvrij, of adviseren jullie 98 RON.(voor de 1.0 T-gdi) Zal ook wel achter de benzineklep staan zit mij te bedenken :P

Laast bewerkt: door mikeu.

In dubio...een 1.2 HP of een 1.0 T-GDI 03 dec 2018 15:16 #36368

• galaxis
  • galaxis's Profielfoto
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • I40 business ed. Wagon
  • Ontvangen bedankjes 30
Ombouw naar LED gaat niet zonder slag of stoot, het probleem is dat het moeilijk past in de koplampunit en je met adapters moet werken om het passend te krijgen. Ook passen de meeste LED lampen niet in de koplamp, omdat deze te veel uitsteken aan de achterkant waardoor het deksel er niet meer oppast.

Het wifi icoon ; Je kan je telefoon instellen als hotspot, daarna je radio ermee verbinden. Je radio kan dan gebruik maken van de internetverbinding van je telefoon zodat je radio live file informatie e.d. kan binnenhalen.

In dubio...een 1.2 HP of een 1.0 T-GDI 06 dec 2018 23:20 #36396

• mikeu
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • I20 T-gdi
  • Ontvangen bedankjes 2
Dank voor je antwoord Galaxis..
Ik wil geen complexe aanpassingen gaan doen aan de auto, laat staan aan de elektronische delen.
Als je er geen verstand van hebt, gewoon van afblijven..dat is mijn ervaring.
Wat het WiFi betreft, ik neem aan dat het dan met name gaat om de info t.b.v. de verwering van file info etc voor de navigatie.

Al met al..wat ben ik verschrikkelijk blij en tevreden met deze auto zeg..wat een comfort en de souplesse in het motorblokje, 1.0 ltr..
De complete afwerking, de gekozen materialen, de heerlijke ergonomische bediening, alles precies op de plek waar je zou en wilt verwachten.
Misschien wel met erg veel lof omschreven, maar deze auto kan je niet onberoerd laten.. :) :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

• Pagina:
  • 1
  • 2

Tijd voor maken pagina: 0.512 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online