Forum

Meer onderwerpen »

Events

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: standaard radio/versterker -- extra boxen erbij

standaard radio/versterker -- extra boxen erbij 08 nov 2018 14:52 #36098

• levelLars
  • levelLars's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • i20
  • Ontvangen bedankjes 0
Op dit moment zitten er geen boxen in de achterdeuren, deze wil ik graag inbouwen zelf maar ik kan nergens vinden welk vermogen de radio/versterker levert of aankan.
Er zit een standaard radio/versterker in, het gaat om een i20 uit 2009.
Ik ben naar 2 soorten spearkers aan het kijken, het zou gaan om 2 speakers erbij in totaal naast de standaard set die in de auto zit.
speakerset 1: rms vermogen van 70W en een piek vermogen van 210W.
speakerset 2: rms vermogen van 50W en een piek vermogen van 200W
Weet iemand of dit kan?

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

standaard radio/versterker -- extra boxen erbij 11 nov 2018 01:56 #36127

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 485

levelLars schreef : Op dit moment zitten er geen boxen in de achterdeuren, deze wil ik graag inbouwen zelf maar ik kan nergens vinden welk vermogen de radio/versterker levert of aankan.
Er zit een standaard radio/versterker in, het gaat om een i20 uit 2009.
Ik ben naar 2 soorten spearkers aan het kijken, het zou gaan om 2 speakers erbij in totaal naast de standaard set die in de auto zit.
speakerset 1: rms vermogen van 70W en een piek vermogen van 210W.
speakerset 2: rms vermogen van 50W en een piek vermogen van 200W
Weet iemand of dit kan?

Beste levelLars, wil je je eerst even voorstellen wie je bent en wat voor een moois jij hebt?

Tegenwoordig kunnen alle radio units 2 paar speakers aan en het vermogen van de speakers is hierin niet zo belangrijk wel of deze daadwerkelijk passen. Ik verwacht dat de versterker 20-40w per kanaal kan leveren. Voor het juiste geluidsbeeld zou ik aan de voorkant zeker voor een 3 weg model gaan en achter mag dan iets minder zijn. Indien 3 weg achter zit worden de hoge tonen toch wel behoorlijk gedempt door de voorstoelen.
Voor de juiste keuze van de speakers zou ik eerst kijken naar de diameter en beschikbare diepte(elektrisch raam). Verwijder de deur panelen en meet dit op ook met het raam naar beneden. Heb je de ruimte ga dan voor speakers waarbij de conus een lange slag kan maken zodat je ook meteen wat meer bass hebt, deze speakers zijn dan ook dieper en de magneet wat groter. De bedrading mits niet aanwezig probeer 1-1,5mm2 te leggen en anders de bestaande bedrading, let heel goed op de polariteit. Meten is weten anders krijg een een raar geluidsbeeld.
Mogelijk moet je een aanpassing doen en kijk dan bij mijn topic van de Tucson waarbij ik pas ringen heb gemaakt van afval laminaat. Mocht je voor het zwaardere werk gaan heb ik nog een mooie ovale Pioneer set liggen TS-E6995 3-weg max 300w en deze zijn zeldzaam en erg goed.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Laast bewerkt: door TucsonV6.

standaard radio/versterker -- extra boxen erbij 11 nov 2018 22:16 #36138

• Gerrit I30
  • Gerrit I30's Profielfoto
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • i30 CRDi 5 deurs
  • Ontvangen bedankjes 256
Hallo Lars welkom hier op het forum veel plezier en veilige kilometers met de i20.
Misschien komen we elkaar nog eens tegen tijdens een bijeenkomst van Hch.

• Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 1.573 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online