Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Temperatuur koelvloeistof 07 feb 2021 15:39 #43361

Hoi Leden,
Ik rijd sinds donderdag een hyundai i20 1.2 benzine uit 2016. Het eerste wat mij opviel is de temperatuur van de koelvloeistof. Wat is gewend ben is dat deze temperatuur altijd strak op de 90 graden staat bij bedrijfstemperatuur. Ik heb hiervoor altijd VAG gereden en mijn vorige auto was een Audi A3. Deze temperatuur stond altijd in het midden en was dan 90 graden. Nu zie ik bij mijn nieuwe Hyundai i20 dat de temperatuur zo ergens richting 80 a 85 graden staat. Mijn Hyundai heeft een digitale meter, dus precies aflezen is moeilijk. Is dit normaal of is de thermostaat defect en hoort ook de Hyundai strak op de 90 graden te staan ?

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Temperatuur koelvloeistof 08 feb 2021 09:06 #43374

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 678
Ik zou me geen zorgen maken, wacht de zomer even af dan zal deze waarschijnlijk wel iets hoger worden. Maar je schrijft van Audi naar Hyundai? Heb zelf vele wagens gehad meeste allemaal VAG gerelateerd waaronder 4x Audi.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jeroen033

Temperatuur koelvloeistof 08 feb 2021 18:26 #43381

Klopt van Audi naar Hyundai. Met het budget wat wij te besteden hadden kon ik alleen maar oliebakken kopen. Dus vandaar de keus Hyundai. Deze auto al zeker een jaar willen hebben. Prachtig model en rijdt heerlijk voor zijn 1.2. Ik had verwacht dat ik wat compromissen zou maken, maar dat valt me echt heel erg mee.

Temperatuur koelvloeistof 08 feb 2021 20:59 #43382

Maar nu heb ik nog niet het antwoord op mijn vraag. Klopt het dat bij Hyundai i20 (2016) de temperatuur niet volledig 90 graden is. Hij geeft ongeveer 80 graden aan. Hoort dit of moet de Hyundai ook gewoon strak op de 90 graden staan. Of met andere woorden is de thermostaat kapot ?

Temperatuur koelvloeistof 08 feb 2021 22:23 #43383

• M_25
  • M_25's Profielfoto
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • i20 1.0 T-GDI GO
  • Ontvangen bedankjes 35
Hallo,

Onze i20 heeft (vast net als de jouwe) een digitale temperatuurindicator en deze staat ook niet mooi op het midden, maar net onder het midden. Laat ik zeggen zo rond de 85 graden C.

Ik heb wel eens een i10 gereden, die had een analoge temperatuurwijzer en deze stond ook niet in het midden, maar iets links van het midden. Ik vind het ook niet mooi uitzien inderdaad. Bij onze Golf 4 TDI stond het altijd loodrecht in het midden als de motor op temperatuur was.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jeroen033

Temperatuur koelvloeistof 09 feb 2021 18:04 #43386

Kijk hier hebben we een antwoord waar ik iets mee kan. Het is idd een digitale meter. Wat je zegt 1 blokje voor de 90 graden. Bij VAG is dan de thermostaat kapot (of wat anders). Voor mij is het dus wennen. Verder schommelt de meter niet en dat heb je bij een kapotte thermostaat wel. Ik had dus al een vermoeden maar was opzoek naar een bevestiging dat het klopt.

Temperatuur koelvloeistof 04 mrt 2021 10:02 #43596

• DJP1990
  • DJP1990's Profielfoto
  • aanwezig
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • i20 Premium DCT7
  • Ontvangen bedankjes 2
Hi Jeroen!

Het klopt, bij deze generatie I20 geeft de digitale meter 1 blokje voor 90 graden aan. Deed mijn 1.2 uit 2015 ook en mijn nieuwe 1.0 TGDI van vorig jaar precies hetzelfde. ;)

Geen reden om je zorgen te maken!

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.312 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.