Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp:

i20 verliest kracht bij optrekken, cilinders misfire 18 mei 2021 08:34 #44288

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 713
Ontsteking goed schrijf je ook de kabels gecontroleerd op overslag?
Als de tank idd leeg gereden is(of bijna) kan het zijn dat er troep meegekomen is of je hebt net de pech dat het bij jouw is gebeurd. Jouw injectoren hebben waarschijnlijk ook filters bovenin zitten en die kunnen ook vervuild raken en daarop zou ik zeker actie nemen, met dit soort storingen is het uitsluiten want het kunnen meerdere oorzaken zijn.

Wynns injectie reiniger kan het problemen even oplossen maar ik verwacht dat het weer terug komt. Mocht je de injectorenbank verwijderen pas op met de injector stekkers want die willen na verloop van tijd week worden(kunststof) en dan kun je deze niet meer borgen.
Het kan zeker geen kwaad om ze te laten reinigen en meteen een revisie set te plaatsen met nieuwe rubber afdichting, filter, ring verwacht ik. Misfires kunnen vele oorzaken hebben en alles wat met de inspuiting, elektrisch, regeling, lucht toevoer, lekkage, vacuum, verstopping, ontsteking, sensoren, uitlaat, brandstofpomp relais.
Vaak met de juiste diagnose apparatuur moeten ze een heel eind kunnen komen.
Mocht je de bobine kabels los trekken of ooit vervangen stroop het rubber dan eerst een stukje terug en stop de contact huls eerst helemaal in de bobine met iets weerstand. Dan de rubber beschermhuls er weer overheen schuiven. Zo erop duwen kan al een misfire opleveren en schade aan de bobine.

Veel succes, misfires kunnen je hoofdpijn opleveren en frustratie.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur, Hiseeu Europe BV camera systemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

i20 verliest kracht bij optrekken, cilinders misfire 02 juni 2021 09:34 #44471

• JeroenK
  • JeroenK's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 0
Het is opgelost. Tijdens een lange autorit werd het probleem opeens veel erger toen het een poosje regende. Dus misschien door de hoge zuurstofconcentratie werd het slechter toen de lucht vochtig was oid.

Garage heeft distributieketting vervangen.

De auto gisteren opgehaald, hij rijdt weer heel soepel (zelfs iets soepeler dan voor de problemen begonnen).

Nu is er wel hel volgende:

1. Als ik de auto start (wanneer de motor warm is) dan lijkt het alsof de starter 0.2 seconden (heel kort dus) wordt onderbroken middenin het starten. De auto start wel gewoon.

2. Bij het optrekken/gas geven hoor ik een heele lichte tik/ratel uit de motor komen.

Ik heb al contact opgenomen met de garage, maar in het geval ze zouden zeggen van "dit hoort zo" wil ik wat meer info erover vinden. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

i20 verliest kracht bij optrekken, cilinders misfire 07 juni 2021 22:22 #44495

• VorkHi20
  • VorkHi20's Profielfoto
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • I20 t-gdi
  • Ontvangen bedankjes 0
Ha Jeroen,
Ik herken de problemen die je beschreef ook wel. Weet je nog of het verliezen van kracht + zwaar klinkende/trillende motor bij het gas geven gebeurde bij een vast toerental? Bij mij gebeurt het namelijk alleen als ik gas geef en het toerental rond de 2500 toeren zit.

i20 verliest kracht bij optrekken, cilinders misfire 15 juni 2021 15:11 #44570

• JeroenK
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 0
Het was bij alle toerentallen, wanneer je gas geeft.

i20 verliest kracht bij optrekken, cilinders misfire 18 juni 2021 09:16 #44594

• JeroenK
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 0
Naar een garage gebracht, getik is blijkbaar een te grote clearance bij te uitlaatkleppen.
Ze zeggen dat het geen kwaad kan, alleen snap ik niet hoe het probleem er eerst niet was, en nu (na de vervangen ketting) wel opeens. Een optie zou zijn het oliesysteem schoon te maken / filteren, maar dat kost weer €150 en de olie is nét vervangen. (Ook zeggen ze dat het misschien het getik oplost, maar het verder niet uitmaakt dat het getik er is. Dus voor nu wil ik het geld er niet in steken)

Maar de volgende problemen snap ik niks meer van en ben er wel een beetje klaar mee:

Afgezien van het (irritante) getik, rijdt de auto soepel. Alleen lijkt het verbruik nu veel hoger (gem. 7.5L/100km, eerder was het 5-6L/100km).
De auto start prima als die koud is, maar als die warm is heeft ie er wat meer problemen mee.

Al deze problemen hebben we eerder niet gehad. Garage zegt dat het niks te maken heeft met vervangen van ketting, maar het is wel heel toevallig dat deze problemen er nu opeens zijn ...

Heb accuspanning net gemeten, en is 12.58V (Auto staat uit, gisteravond voor het laatst gebruikt). Dus hij lijkt opgeladen te zijn + de spanning te behouden.

Als ik op deze problemen zoek krijg ik uiteraard weer een lijst met 100 verschillende problemen die er zou kunnen zijn :D

Iemand nog ideeën? :-)

i20 verliest kracht bij optrekken, cilinders misfire 18 juni 2021 11:55 #44595

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 886
Ik zou er persoonlijk geen genoegen mee nemen.

Nu ben ik geen monteur, dus kan je niet specifiek iets vertellen. Wel heb ik het geluk over wat documentatie te beschikken.
Dat zij aangeven dat de kleppen niks met de Distributieketting te maken heeft is te betwijfelen , de ketting drijft onder andere de nokkenassen aan, welke op hun beurt weer de kleppen een zetje geven.
Als er hydraulische stoters in zitten kan een oliewissel inderdaad weleens helpen. Of dat de oplossing is voor jou probleem is zo niet te zeggen.

Bekijk de documenten en oordeel zelf :)

Nice and smooth.

Dit bericht bevat bestanden als bijlagen
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: KonaHybrid-1

i20 verliest kracht bij optrekken, cilinders misfire 19 juni 2021 19:58 #44604

• Willie Wortel
  • Willie Wortel's Profielfoto
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • i40 Eye catcher
  • Ontvangen bedankjes 372
BMW doctor ticking hydraulic lifters, misschien eens proberen

• Pagina:
  • 1
  • 2
Tijd voor maken pagina: 0.230 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.