Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Vering kraakt 16 juli 2021 10:15 #44846

• Chineesje
  • Chineesje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Ontvangen bedankjes 64
Hallo iedereen,

ik heb een Hyundai i20, 1.4 uit 2009. Voor heb ik last van een kraak in de vering. Ik hoor hem vooral bij lichte verticale belasting; van stilstand optrekken en lichte hobbel op de snelweg. Kan het ook opwekken door gewoon in de hoek van de auto de auto in te drukken.

Er is vorige jaar al naar gekeken en toen hebben ze de veerpootlager ingespoten, wat misschien even heeft geholpen. Misschien, omdat de kraak niet altijd aanwezig is. Twee weken later hoorde ik hem weer. Suggestie van de garage was toen om een veerpootlager te vervangen, maar een veerpoot lager zorgt er voor dat je draai bewegingen kan maken, dus betwijfel of het daar aan ligt. Of denk ik dan fout?

Inmiddels heb ik 3 afspraken gemaakt om er naar te laten kijken, maar elke keer dat er een afspraak maak is die weer stil. Volgende week weer een poging.

Video met geluid: 3x indrukken van rechtsvoor met geluid, dan links voor stil en dan weer rechtsvoor met geluid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vering kraakt 18 juli 2021 15:10 #44851

• Tucson V60
  • Tucson V60's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • V6 2.7- Volvo V60 T6 3.0
  • Ontvangen bedankjes 740
Het kan goed zijn dat het einde van de veer beweegt in de schaal waarin deze ligt. Ik zou het voor alle zekerheid goed laten controleren en ook of er misschien geen breuk in de veer zit.
Volvo V60 T6 3.0(2011); VW Up 1.0 '15; Zelfbouw buizen versterker Class A(zie foto), Sony ES apparatuur, Hiseeu Europe BV camera systemen.

Vering kraakt 19 juli 2021 15:44 #44855

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 929
Is het niet een rubber geluid?

Dat wellicht een schokdemper bus kapot/uitgedroogd is?
Nice and smooth.

Vering kraakt 23 juli 2021 09:09 #44882

• Chineesje
  • Chineesje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Ontvangen bedankjes 64
Het was blijkbaar de stabilisator stang rechtsvoor. Is vervangen en in iedergeval van de garage tot thuis weer stil geweest.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.