Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Zekering audio slaat er (soms) uit - vocht in achteruitrijcamera 30 jan 2021 14:07 #43234

Ben niet heel (auto) technisch onderlegd. De laatste tijd slaat de 20Ampere zekering van het audio systeem eruit. Dat gebeurt “af en toe”. Ik heb ook vocht in de camera en de garage denkt dat het hieraan kan liggen. Anders zou het de DC converter kunnen zijn die onder het dashboard verborgen zit. Zonder enige zekerheid dat een van beide het probleem oplost, kijk ik wel naar kostenpost van 500€ voor de camera en/of 650 euro voor de DC converter. Het eventueel afkoppelen van de camera functie (die kan ik wel missen) kan ook niet zomaar omdat dan de achterklep niet meer geopend kan worden.

Heeft iemand nog een suggestie? Zijn dit trouwens “normale” bedragen voor deze onderdelen? Ik zie achteruitrijcamera’s voor een euro of 50€. Gaan die het doen in mij IX20? Vervanging van de camera (met dank aan Youtube) gaat me nog wel lukken, dus als er een eenvoudigere (lees goedkopere) vervanging is, zou dat mooi zijn.

Alvast dank!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zekering audio slaat er (soms) uit - vocht in achteruitrijcamera 05 feb 2021 08:41 #43335

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • aanwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 679
Beste Jos,
De bedragen van de dealer zijn schrikbarend en ik heb een after market set geplaatst van een Ali site voor wat jaren terug al voor gemiddeld 10-15e. En het zo gemaakt dat bij vocht of iets anders deze zo verwisselt kan worden. Dit gaat meestal 2jaar goed en doet dan ook geen pijn in de knip.
Het doorsmelten van 20A wil wel iets zeggen en dat is toch een flinke sluiting en ook een garage zal eerst moeten uitsluiten waar dit aan ligt.
Als ik jouw was liet ik de garage eerst even zoeken waar het probleem zit en als het de camera is deze maar even achter wegen laten. Er zijn leden bekend die de camera uit elkaar hebben gehaald, goed schoongemaakt en toen deed deze het weer, je bent er wel ff mee bezig en daar zijn warme zaterdagmiddagen voor ;) .

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur.

Zekering audio slaat er (soms) uit - vocht in achteruitrijcamera 05 feb 2021 11:47 #43340

Dank voor je antwoord. Ja, het doorsmelten van de 20A zekering is idd zorgelijk, maar de garage zegt er niet veel mee te kunnen. Het probleem treedt nl niet meteen op. Pas weer nieuwe zekering erin. Ging aantal dagen goed, daarna klapt ie er weer uit. Dat gebeurde overigens nadat de auto tijd in de regen gestaan had, dus ik verdenk de camera wel een beetje.

Ben ook op Ali aan het rondkijken, maar ik vind het moeilijk om door de bomen het bos te zien. Alle camera’s van rond de 20 euro hebben een stekker die aangepast moeten worden. De “echte” camera’s - die wel een Hyundai specifieke stekker hebben - kosten dan weer een euro of 70. Helaas is daar dan weer geen exemplaar voor een IX20 bij.... Als je een tip voor me hebt welke op Ali geschikt is (of waar ik op moet letten), houd ik me aanbevolen.

Ik wil in elk geval - zodra het weer het toelaat - de achtekant maar eens open maken. Kijken hoe erg de camera aangetast is en of dat wellicht idd de sluiting verklaart. Vraagje: Kan ik de camera evt ook gewoon losgekoppeld laten? De garage vertelde me dat dan de achterklep niet meer via de afstandsbediening geopend kan worden. Klopt dat?

Zekering audio slaat er (soms) uit - vocht in achteruitrijcamera 05 feb 2021 17:33 #43344

• M_25
  • M_25's Profielfoto
  • aanwezig
  • Senior Boarder
  • Senior Boarder
  • i20 1.0 T-GDI GO
  • Ontvangen bedankjes 35
[quote= Het eventueel afkoppelen van de camera functie (die kan ik wel missen) kan ook niet zomaar omdat dan de achterklep niet meer geopend kan worden.[/quote]

Hallo,

Dit lijkt me merkwaardig. Normaliter heeft een camera geen effect op de werking van de achterklep. Indien de camera echt een verdachte is, zou ik deze toch even proberen af te koppelen en kijken wat er gebeurt, of de zekering er dan nog eruit springt.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.232 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2020. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.