• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Advies gevraagd over onderzoeken oorzaak probleem zekering audio systeem

Lees meer
3 jaren 18 uren geleden #44021 door Jos.hennen
Ik heb sinds een half jaar problemen met de zekering van het audio systeem die er geregeld uitligt. Het gaat om het audio/navigatie systeem met touchscreen van een IX20 uit 2012. Probleem is dat het niet direct optreed. De ene keer na een week, dan andere keer na een paar uur.

De garage suggereerde als de camera als oorzaak of mogelijk de “DC converter”. Ik heb de camera (zat vocht in) afgekoppeld, dus lijkt me niet de oorzaak. De DC converter vervangen kost 600-700€ en ik geloof daar niet echt in - als het dat niet is, is het ook geld weggegooid.

De garage heeft uiteraard niet heel lang gereden in de auto, dus ze kunnen het probleem niet reproduceren.

Heeft iemand wellicht suggesties over mogelijke oorzaak en vooral ook aanpak van onderzoek. Kan ik beter naar een ander bedrijf gaan dan de garage? Andere dealer wellicht?

Alvast dank.

Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #44043 door Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #44045 door Jos.hennen
Dank voor de suggestie. Kan dit echt de oorzaak zijn van het af en toe klappen van de zekering? Ik zou verwachten dat de audio het dan totaal niet doet. Klappen zekering suggereert voor mij toch wel een sluiting ergens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #44046 door Willie Wortel
Heb je al een zwaardere zekering voor heel korte tijd geprobeerd, let goed op want het is een risico
maar misschien is dit een van de items die je dan kunt uitsluiten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #44051 door Jos.hennen
Sorry voor mijn ondeskundigheid. Welk item sluit ik uit als ik een zwaardere zekering gebruik? Dat het aan de DC converter ligt? Of iets anders?
Dank voor je hulp!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 11 maanden geleden #44055 door Tucson V60
DC converter is letterlijk een gelijkspanningsomzetter. Waar vandaan wordt dit omgezet? Als een gelijkspanning niet geheel gelijk is kun je ook vreemde dingen krijgen. Ik zou de spanning eens laten bekijken met een aangesloten oscilloscoop om te kijken wat er op deze spanning zit. Een zekering gaat idd normaliter bij overbelasting maar als het apparaat iets vreemds krijgt wat niet niet geheel stabiel is kan dit het mogelijk ook het gevolg zijn. Meten is weten en het maakt het moeilijker als het af en toe op treed maar zou visueel toch ook even het e.e.a. onderzoeken om dit uit te sluiten.

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.