• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Dakraam part 2

• grrd70
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
1 jaar 2 weken geleden #55380 door grrd70
Dakraam part 2 werd gestart door grrd70
vandaag een stukje gaan rijden ri. Beverwijk. Het was mooi weer en ik besloot het dakraam open te zetten. Na een tik en wat gerommel wilde het raam niet meer sluiten. ANWB gebeld, raam eraf gehaald, rails bekeken enz. 
Raam wil dus niet meer sluiten en mn auto staat voor de deur met open dak. Gelukkig voor nu wel afgeplakt met vuilnis zakken en ik ga morgen naar de garage.

Heeft iemand ooit al eens problemen met het dakraam gehad, dat deze niet meer wilde sluiten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 2 weken geleden #55381 door DeDoper
Beantwoord door DeDoper in topic Dakraam part 2
Ik rij een IX35 waarvan het dakraam ook weigerde om weer dicht te gaan. Het ging soepel open maar bij het dichtdoen kwam het raam maar tot de helft en ging dan weer meteen weer helemaal open. Bij mijn auto was het vuil in de rails waardoor het schuifraam weerstand tegen kwam en dus uit veiligheid automatisch weer helemaal open ging. Ik heb daarvoor steeds de rails schoon proberen te maken maar dat was een lastig karwij en na een half uur rommelen deed het raam helemaal niets meer. Toen heb ik een stukje van de hemel losgehaald zodat ik bij het motortje kon komen die ik met een schoevendraaier een tik heb gegeven. Daarna sloot het raam weer. Ik wacht tot de zomer voordat ik het raam weer uit ga proberen en de rails goed schoon ga maken maar ben bang dat ik het motortje ook moet vernieuwen.

Het is in jouw verhaal niet helemaal duidelijk of het raam helemaal niets meer doet of net als bij mijn auto ook eerst nog wel een stukje dicht ging en dan weer automatisch helemaal open. 

• grrd70
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
1 jaar 1 week geleden - 10 maanden 3 weken geleden #55382 door grrd70
Beantwoord door grrd70 in topic Dakraam part 2
Bedankt voor je antwoord.
Ik probeerde het dakraam te sluiten, maar alles wat die deed is nog verder opengaan en niet meer dicht. Van de rechter rails is wat afgebroken. 
Als je nu het raam probeert te sluiten doet de motor niets. Als je het raam wil openen beweegt die 1 cm.

Zo maar eens naar de garage rijden. Het dak is ingepakt met komo zakken en ik hoop dat er geen kat op is gaan liggen.
Laatst bewerkt 10 maanden 3 weken geleden door grrd70.

• grrd70
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
10 maanden 3 weken geleden #55807 door grrd70
Beantwoord door grrd70 in topic Dakraam part 2
Het is al even geleden. Het dakraam is gelukkig gemaakt a 652 euries. Gelukkig geen nieuw frame (1600) of heel nieuw dak (2800). 

Lees meer
10 maanden 3 weken geleden #55823 door galaxis
Beantwoord door galaxis in topic Dakraam part 2
Oei, dat is een dure aangelegenheid alsnog. Gelukkig is het weer gerepareerd.

Verbruik Ioniq
[IMG

Mijn Hyundai's