• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Re:Aantal tanden starterkrans en startmotor

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #42002 door iedertig
Dag mede Hyundai eigenaars,

Een jaartje terug begon mijn auto motorolie te lekken langs een gaatje bij de koppeling. Na een half jaar elke maand 2liter olie bij te vullen begon de koppeling te slippen. Ik dacht alleerst aan de krukaskeerring.

Nieuwe keerring, vliegwiel (Japanparts, enige keuze) en koppelingset (aisin) besteld.

Bij het veranderen bleek het niet de keerring te zijn dat lekte maar een kleine bout met koper ring aan de motor achter het vliegwiel dat was losgekomen. Vastgemaakt met loctite en alles vervangen.

Vanaf dan maakte de starter een akelig geluid, een beetje schurend en vanaf de motor start een luide tik. Ik heb de starterkrans van het oude en nieuwe niet gecontrolleerd.

Hiermee heb ik een maandje rondgereden en nu start hij niet meer. Klikjes bij aanslaan contact zijn aanwezig. De starter geeft heel stil rollend geluid. Hij draait maar komt niet naar buiten (denk ik).

Nu heb ik een nieuwe starter besteld van MAPCO met 8 tanden. Die van japanparts waren niet in voorraad maar zijn ook 8 tands. Op de foto van het nieuwe vliegwiel tel ik 110 tanden. Ik kan er enkele naast zitten. Het oude vliegwiel is al weg met het oud ijzer. Dus nu is mijn vraag aan jullie. Hoeveel tanden zouden er op de originele starterkrans zitten, en hoeveel tands is de oude startmotor?

Het betreft hier een hyundai I30 3deurs hatchback. Een van de eerste van de tweede generatie i30. (Bwj 11/2011)

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #42006 door Tucson V60
Beste nieuw lid,
Het is gebruikelijk dat we ons even voorstellen alvorens meteen het probleem voor te leggen.

U zou 'van Deijne' in Volkel kunnen bellen misschien dat hun een gelijke motor hebben waar deze starter krans op zit. Anders misschien de dealer.

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #42025 door iedertig
Excuseer ik ga me meteen even voorsteolen.

Een originele starter gaat niet veel uithalen aangezien ik een nieuw vliegwiel heb gemonteerd en de problemen dan zijn begonnen... Ik heb vooral meer info nodig omtrent de hoeveelheid tanden ik nodig heb bij de starter. Het vliegwiel heeft 110 tanden (tel ik op de foto).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #42026 door Arnold
Om welke motor gaat het?

Verstuurd vanaf mijn telefoon. Excuses voor eventuele typo's.

Nice and smooth.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #42040 door iedertig

Arnold schreef : Om welke motor gaat het?

Verstuurd vanaf mijn telefoon. Excuses voor eventuele typo's.


1.6 GDI 2012

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
3 jaren 6 maanden geleden #42047 door iedertig
Het is gemaakt.

Nieuwe starter van 8 tanden heeft oplissing geboden. Originele heeft er 10. Dat ging niet met het nieuwe vliegwiel welke minder tanden heeft.

Ook zat de originele starter vol smurrie van het olielek.

/closed
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.