Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Stoelverwarming 27 dec 2020 16:54 #42779

• Hyundairood
  • Hyundairood's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste forumleden.

(kort)
Ik zoek het Elektrisch schema van de stoelverwarming (I30CW 1.6 2010)
Wie weet wat te controleren?

In eens werkt links de stoelverwarming niet meer en rechts wel.

(lang)

In eens werkt de stoelverwarming aan de bestuurderskant van onze I30 CW uit 2010 niet meer. De stoelverwarming van de bijrijder werkt nog wel gewoon. De verlichting achter het tekentje werkt wel gewoon. 'S avonds zag ik in eens dat 1 van de twee oranje puntjes(stand 1 en/of 2) heeeeeeeel erg flauw bleef branden. Op de schakelaar drukken had uiteraard geen zin.

Wat heb ik gedaan?

De zekering gecontroleerd (1 zekering voor beide kanten dus kon haast niet defect zijn) De schakelaar van links naar rechts verwisseld en visa versa. Het probleem blijft aan de bestuurderszijde bestaan en de schakelaar van de bestuurderszijde werkt perfect aan bijrijderszijde.

Vervolgens heb ik de beide controlunits (vanonder de voorstoelen) uitgewisseld, dit had ook geen effect. Na een beetje prutsen en denken ging in ene de stoelverwarming op stand 1 (sloeg stand 2 over) en kon vervolgens niet meer worden uitgezet. De stoel wordt wel warm.

Opvallend:
Als ik de control unit bij de bijrijderszijde lostrek dan reageert de knop ook niet meer. Bij de bestuurderskant bleef hij continue op stand 1 staan. (unit wel of niet aangesloten). Met het terug in elkaar zetten van alles sprong de stoelverwarming van de bestuurdersstoel in eens van stand 1 op 2 zonder iets aan te raken. Ik heb nu de schakelaar los gelaten om eventuele schade te voorkomen.

Daarnaast heb ik de stoelverwarming geheel losgekoppeld en weer aangesloten (ook de splitsing in de stoel) Wellicht dat een van de stekkers toch niet goed zit.

Mijn vraag is of er ergens nog een relais zit of zit deze in de unit? En wellicht of iemand een elektrisch schema heeft. Dan kan ik het e.e.a. even gaan doormeten. Nu ben ik als een kip zonder kop alles aan het controleren, maar ik had gehoopt dat het iets simpels zou zijn.

Alle ideeën zijn welkom.

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Stoelverwarming 28 dec 2020 11:52 #42782

• Gerrit I30
  • Gerrit I30's Profielfoto
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • Tucson 1.7 crdi
  • Ontvangen bedankjes 445
Hallo Hyundairood welkom hier op het forum veel plezier en veilige kilometers met de i30 cw.
Misschien komen we elkaar nog eens tegen tijdens een bijeenkomst van HCH en show je de i30 cw.
Er zijn hier genoeg techneuten die je misschien kunnen helpen.
:hlogo: :--))
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hyundairood

Re:Stoelverwarming 29 dec 2020 09:22 #42789

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 870
Als ik het zo lees zou ik zeggen massa.
Loopt er toevallig een draad van de verwarmingsmodule naar een massa punt?

Ooit zal ik de gds software weer installeren, maar moet ik even de tijd voor vinden.

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Nice and smooth.

• Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.345 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.