Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.

Onderwerp:

Advies Hyundai 1e generatie 06 jan 2021 11:59 #42868

• yep123
  • yep123's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 1
Hallo

Helaas is mijn huidige auto bijna "overleden" er zal waarschijnlijk een ander moeten komen. De Hyundai I30 wagon 1.4 of 1.6 benzine is tot nu toe de grootste kanshebber.

We rijden ongeveer 15.000 km per jaar, wel veel stadskilometers. Tijdens de vakantie maken we gebruik van een bagagewagen (totaal gewicht 750kg) en nog een dakkoffer. Met aanhanger moeten we wel de Simplonpas over kunnen, hoeft niet snel, maar de auto moet dit wel kunnen trekken. Budget is 7000 euro.
Na wat studie op het internet komt de Hyundai i30 erg betrouwbaar over, dat is ook wat zoek, een degelijke betrouwbare auto die je veilig van A naar B brengt. Ik heb 2 pubers die in de huidige auto (Focus Wagon) toch wel beginnen te klagen over de beenruimte. Als ik het goed heb begrepen zou de I30 meer beenruimte hebben.

Nu is mijn vraag, waar moet ik specifiek op letten bij een aankoop van een 2ehands I30? En is de 1.4 liter krachtig genoeg om fatsoenlijk onze bagagewagen te trekken?
Misschien voor jullie "vloeken in de kerk" de andere auto's die op mijn shortlist staan zijn een Kia C eed Station en een Renault Megane Station (3e generatie) De Hyundai staat tot nu toe wel op 1.

Alvast bedankt voor de eventuele tips

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Advies Hyundai 1e generatie 06 jan 2021 12:26 #42871

• Willie Wortel
  • Willie Wortel's Profielfoto
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • i40 Eye catcher
  • Ontvangen bedankjes 370
Proefrijden met de hele familie erin en dan een brug op in een hoge versnelling, voelen en zien of ie het redt
Persoonlijk vind ik de motorkeuze te klein om nog een aanhanger over een pas te rijden

Reed ooit met 3 kinderen achterin surfplank en skibox op het dak met een caravan naar italiaans kust,
de 1.6 motor werd bij Innsbruck al te heet boven op de pas ,de verwarming aan en alle ramen open om te koelen
We redden het toen net, daar geleerd niet te kleine motor te nemen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: yep123

Laast bewerkt: door Willie Wortel.

Advies Hyundai 1e generatie 06 jan 2021 14:30 #42875

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 870
Ik denk dat jij het over de i30 FD hebt in uitvoering CW ( de station) gezien je budget :)

De 1.4, prima motor, echter te licht voor het type auto en ook nog eens met bagage. Dat ga je niet leuk vinden.
Toevallig in een i20 gereden met dezelfde 1.4 v/d week. Die vond ik al traag (maar ben dan ook een v6 gewend)

De 1.6, betrouwbare motor met distributieketting. Net even wat meer vermogen. Denk dat je daar wel mee uit de voeten kan, al vind ik ook deze wat lui aan doen onderin. Op wat hogere toeren is dit prima.
Persoonlijk ding is dat de uitvoering met de 5 bak wat hoog in toeren vind lopen bij 120. Er zijn ook uitvoeringen met een 6 bak, geloof vanaf 2011. Maar zoals ik al aangaf dat is persoonlijk.

Er bestaat ook een 2.0, die heeft ruim voldoende power. Wel schaars. Nu weet ik het niet helemaal zeker maar volgens mij heeft die motor een distributiesnaar.

Dan de KIA, technisch zo goed als dezelfde auto. Allebei HMC (Hyundai motor company)
De interieur materialen zijn naar mijn mening minder.

Renault, het merk ken ik. Het type nog nooit in gereden.
Nice and smooth.

Advies Hyundai 1e generatie 06 jan 2021 17:20 #42881

• Gerrit I30
  • Gerrit I30's Profielfoto
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • Tucson 1.7 crdi
  • Ontvangen bedankjes 445
Hallo Yep123 welkom hier op het forum als je alleen een bagage wagentje gaat trekken zou ik de 1.6 motor nemen de 1.4 is te ligt.
Succes met de zoektocht en laat ons weten wat je keuze is geworden.
:hlogo: :ear: :--))

Advies Hyundai 1e generatie 06 jan 2021 18:02 #42884

• curacao
  • curacao's Profielfoto
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • ix35
  • Ontvangen bedankjes 22
De 1.6 GDI is voldoende de 2.0 heeft een hoog verbruik!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Advies Hyundai 1e generatie 06 jan 2021 18:46 #42886

• yep123
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoi

Ten eerste dank voor alle feedback.
Mijn huidige auto (Ford Focus Wagon 16.V 2006) heeft 74kw/100 pk. Volgeladen met kar rijdt de auto prima mee met het verkeer. Als ik in Duitsland op de A7 na Kassel (zuidwaarts) dan heb je een stuk met wat klimmetjes. Het tempo gaat er dan uit, ik schakel dan snel terug en rij lager in de toeren. Op zich vind ik dit niet zo'n ramp en merk dat de auto/koppeling hier prima tegen kan. Als ik het goed bestudeerd heb dan heeft de I30 1.4 CW vanaf 2010 109 pk, meer dan mijn huidige auto. In principe moet dan een 1.4 ook kunnen? Het liefst heb ik wel een 1.6 maar stel dat....
Wat betreft het hoog in de toeren zitten, dat heb ik nu met de Ford ook, ik stoor mij er niet zo aan. De Ford staat bekend om wat meer herrie boven de 130 km per uur.

Ik hoop eigenlijk dat met wat geluk de huidige auto het nog even volhoudt, dan kan ik wat langer sparen en evt een I30 vd 2e generatie kopen, ieder geval heb ik dan meer keus.

Ik laat het jullie weten wat het geworden is.

Laast bewerkt: door yep123.

Advies Hyundai 1e generatie 07 jan 2021 08:21 #42892

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 711
Ik praat nu even in mijn eigen straatje maar wil je echt been ruimte dan is een Tucson 1(tot 2010) een optie. Absoluut geen geklaag meer(spreek uit ervaring met Ford en Opel). Verbruik ligt iets hoger en trekken zal het probleem niet zijn. Ook mijn V6 met caravan moet bij klimmen naar handbediening en zelfs terug naar de 2e versnelling.
Persoonlijk zou ik voor een stap hoger gaan dan anders vraag je jezelf straks af had ik het maar gedaan want dit is het ook net niet, dit zal een ergernis zijn die blijft knagen.

Succes.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur, Hiseeu Europe BV camera systemen.

Laast bewerkt: door TucsonV6.

Advies Hyundai 1e generatie 07 jan 2021 16:29 #42899

• yep123
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoi
Zo'n Tuscon is mij een beetje teveel van het goede, vooral mbt wegenbelasting en verbruik.
Ik kijk nu vooral naar de I30 1.6 16V, zou mooi zijn evt een exemplaar te bemachtigen met 6 versnellingen. Budget wordt dan wel erg krap en anders denk ik toch maar een 1.4 maar dan wel eentje met meer dan 100pk.

Advies Hyundai 1e generatie 08 jan 2021 08:43 #42901

• TucsonV6
  • TucsonV6's Profielfoto
  • Moderator
  • Moderator
  • Tucson 2.7 V6 - 2005
  • Ontvangen bedankjes 711

Hoi
Zo'n Tuscon is mij een beetje teveel van het goede, vooral mbt wegenbelasting en verbruik.
Ik kijk nu vooral naar de I30 1.6 16V, zou mooi zijn evt een exemplaar te bemachtigen met 6 versnellingen. Budget wordt dan wel erg krap en anders denk ik toch maar een 1.4 maar dan wel eentje met meer dan 100pk.

Ok, dus een 1.4 met 100pk waar je wel hetzelfde van wil vragen dan een 1.6 of hoger. Wat denk je wat het verbruik doet met zo'n 1.4 als je deze harder laat werken en slijtage speelt ook een rol op lange termijn? De garage rekening van Hyundai behoren niet tot de goedkoopste. Met alle respect, ik zou toch verder vooruit kijken en op langere termijn.
Wens je succes met de keuze.
Als budget een probleem is zou ik zeggen spaar wat langer door dit zal beloond worden.

Deze afbeelding is verborgen voor gasten.
Login of registreer om deze te zien.

Hyundai TusconV6 2.7 '05(huidig);Hyundai Getz 1.1 '05(huidig); Zelfbouw Hi-End Tube Amplifier Class A(zie foto), Sony ES Vintage apparatuur, Hiseeu Europe BV camera systemen.

Laast bewerkt: door TucsonV6.

Advies Hyundai 1e generatie 08 jan 2021 11:55 #42906

• yep123
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 1

Hoi

Ok, dus een 1.4 met 100pk waar je wel hetzelfde van wil vragen dan een 1.6 of hoger. Wat denk je wat het verbruik doet met zo'n 1.4 als je deze harder laat werken en slijtage speelt ook een rol op lange termijn? De garage rekening van Hyundai behoren niet tot de goedkoopste. Met alle respect, ik zou toch verder vooruit kijken en op langere termijn.
Wens je succes met de keuze.
Als budget een probleem is zou ik zeggen spaar wat langer door dit zal beloond worden.

Je hebt volkomen gelijk, ik ga voor een 1.6 of hoger, desnoods maar even zonder auto om de spaarrekening wat sneller te spekken.

Tijd voor maken pagina: 0.256 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.