Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.

Onderwerp:

Re:Advies Hyundai 1e generatie 08 jan 2021 20:18 #42915

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 870
Ik ben toevallig ook op zoek. Zit te twijfelen tussen een i20 of i30. De Coupe moet helaas gaan.

Corona heeft er voor gezorgd dat mijn vriendin haar baan kwijt is geraakt. Ook geen recht op ww. We hebben een tijd spaargeld opgeknabbeld. Het budget is dus beperkt.

Nu heeft ze sinds 4 januari een nieuwe baan, waarvoor ze met eigen vervoer wel flink kilometers moet maken.
De familie toyota willen we daar niet aan op rijden en de 2.7 v6 coupe is daar te duur voor.

Dus dat wordt een ander karretje.

Ik moet zeggen, er is op i20 gebied niet zo heel veel interessants. Maar er zijn genoeg i30 cw's die goed in de spullen zitten met flinke luxe opties. Ook behoorlijk wat onder de 7000(jouw budget toch?)

Denk dat jij je auto wel snel vindt.
Toch zou ik zeker voor de 1.6 kijken. De 1.4 sla ik zelf ook over (is gewoon te traag)

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk
Nice and smooth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re:Advies Hyundai 1e generatie 08 jan 2021 20:28 #42916

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
Nog wel even een toevoeging.
Staar je niet blind op 1 met standaard navigatie. Standaard zit deze boven op het dashboard. Is een systeem van gpstar, bedrijf bestaat niet meer, updates zijn dus niet te krijgen en de kwaliteit van geluid is ruk.

Ook wil het "zilver" laagje van het stuur snel slijten. Sommigen wat meer dan anderen. Kan dus zo zijn dat je een auto ziet met een ton op de teller waar dat laagje al wat minder fraai er uit ziet terwijl bij 1 met 150.000 het nog wel ok is. Geeft geen indicatie wat betreft ouderdom oid dus :-)

Ik noem nu de negatieve dingen. De positieve zijn er zo veel dat ik er niet aan begin deze op te schrijven ;-)

Nice and smooth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel, KonaHybrid-1

Advies Hyundai 1e generatie 09 apr 2021 11:59 #43909

• yep123
  • yep123's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 1
Hallo

Ik ben nog steeds bezig met het zoeken naar een auto. Het budget is wel wat opgeschroefd naar 10000 a 11000 euro. De reden is dat ik dan meer keus heb en zelfs een fase2 kan kopen van een Hyundai I30 of een kia Ceed wagon. Ik lees wel regelmatig over problemen met de verlichting en het stuurhuis bij de Kia, voorkeur gaat wel uit naar een Hyundai het liefst wel in de regio Twente, voor als er wat aan de hand is binnen de garantie termijn.

Nu heb ik deze auto gezien bij Autogroep Twente, wel een fase 1 maar met heel weinig kilometers wat vinden jullie daarvan? www.autogroeptwente.nl/voorraad/hyundai/i30/c...sion&leasetype=&aanschafsoort=

Of is het toch aantrekkelijker om voor een fase2 te gaan en is het verschil heel groot qua auto?

Advies Hyundai 1e generatie 09 apr 2021 12:56 #43910

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
Hoi hoi,

persoonlijk vind ik het een (te) hoge prijs voor dat model.
Voor de km's ziet hij er aardig versleten uit (zie bovenop stuur en versnellingspook)

Deze misschien? www.autotrack.nl/a/hyundai-i30-benzine-2012-51008567

Voor ietsje meer: (geen climate control, verder zeer netjes en luxe)
www.autotrack.nl/a/hyundai-i30-benzine-2013-50687901

Mocht je de kleur mooi vinden (ik persoonlijk wel) Dan heeft deze een flinke bak opties met een zeer nette km stand. Deze generatie i30's heeft een LG nav systeem veeeeeel beter dan in mijn eerder bericht gpstar systeem van de oudere generatie i30
Stilstand is ook achteruitgang he ;-) (als een auto maar 40.000 op de teller heeft in 10 jaar heeft die altijd maar hele kleine stukjes gereden, ook niet echt goed)
www.autotrack.nl/a/hyundai-i30-benzine-2012-50840491

Ietsje boven budget
www.autotrack.nl/a/hyundai-i30-benzine-2014-50795523
Nice and smooth.

Advies Hyundai 1e generatie 09 apr 2021 13:40 #43913

• yep123
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 1

Hoi hoi,

persoonlijk vind ik het een (te) hoge prijs voor dat model.
Voor de km's ziet hij er aardig versleten uit (zie bovenop stuur en versnellingspook)

Deze misschien? www.autotrack.nl/a/hyundai-i30-benzine-2012-51008567

Voor ietsje meer: (geen climate control, verder zeer netjes en luxe)
www.autotrack.nl/a/hyundai-i30-benzine-2013-50687901

Mocht je de kleur mooi vinden (ik persoonlijk wel) Dan heeft deze een flinke bak opties met een zeer nette km stand. Deze generatie i30's heeft een LG nav systeem veeeeeel beter dan in mijn eerder bericht gpstar systeem van de oudere generatie i30
Stilstand is ook achteruitgang he ;-) (als een auto maar 40.000 op de teller heeft in 10 jaar heeft die altijd maar hele kleine stukjes gereden, ook niet echt goed)
www.autotrack.nl/a/hyundai-i30-benzine-2012-50840491

Ietsje boven budget

Thanks voor de input, wat betreft de slijtage, dat valt mij nu ook op en de prijs is idd stevig. Ik ga gewoon verder zoeken, wel regio twente, 50 km rondom Enschede

Advies Hyundai 1e generatie 09 apr 2021 19:26 #43918

• yep123
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoi

Morgen ga ik maar eens proberen om een proefrit in deze auto te maken, ziet er op het oog wel goed uit en de prijs lijkt mij ook allerzins redelijk. Zijn er nog belangrijke zaken waar ik specifiek op moet letten?

www.wikkerink-autoservice.nl/occasions/hyunda...-gdi-blue-i-motion/2543927/#25

Advies Hyundai 1e generatie 09 apr 2021 21:02 #43919

• Willie Wortel
  • Willie Wortel's Profielfoto
  • ++ Special member ++
  • ++ Special member ++
  • i40 Eye catcher
  • Ontvangen bedankjes 370
Lijkt me te duur voor km stand, zoals eerder gemeld zijn er alternatieven :woohoo:

Als je zelf een beetje onderhoud kan doen, of een bevriende garage dat werk gunt plus evt een aankoopcontrole vooraf,
zou ik afleverkosten bij de verkoper skippen :whistle:

Re:Advies Hyundai 1e generatie 10 apr 2021 07:26 #43922

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6

Hoi

Morgen ga ik maar eens proberen om een proefrit in deze auto te maken, ziet er op het oog wel goed uit en de prijs lijkt mij ook allerzins redelijk. Zijn er nog belangrijke zaken waar ik specifiek op moet letten?

www.wikkerink-autoservice.nl/occasions/hyunda...-gdi-blue-i-motion/2543927/#25

Ziet er op de foto's goed uit.
Als ik toch kritiek mag leveren...... Geen nav en achteruirij camera.
Dan die combi met km stand is de prijs mijn inziens wat hoger dan gemiddeld.

Speciale punten zijn mij niet bekend, zegt niet dat ze er niet zijn :-)

Nice and smooth.

Re:Advies Hyundai 1e generatie 10 apr 2021 10:08 #43923

• KonaHybrid-1
  • KonaHybrid-1's Profielfoto
  • Senior lid
  • Senior lid
  • Kona HEV Premium
  • Ontvangen bedankjes 67
Hi yep123,

Nu heb ik geen specifiek verstand van de Hyundai i30 maar ben zelf in mijn 30e auto aan het rijden dus enigszins ervaring met andere auto's aanschaffen.
Zoals ik dit topic volg denk ik dat een goede keuze de aangegeven i30 van Arnold "iets boven het budget" is.
Deze wagen ziet er op het oog zeer goed uit, is een van de jongste (2014) en verkopende partij is goed aangeschreven in de autowereld.

Uiteraard krijg je altijd wat van de prijs af (zeker als je niet inruilt, €10.000 ) dus kom je ruim binnen jouw budget uit.
Ik zou aanraden eens proef te rijden ;)

succes :)

Advies Hyundai 1e generatie 10 apr 2021 13:01 #43925

• yep123
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoi

Bedankt maar weer voor de tips. Nu kan ik al wel beter inschatten wat een reeele prijs is. De fase 1 is goedkoper maar ik ben er wel achter gekomen dat de bagageruimte voor mij wat te klein is (415L) De fase 2 is och een stuk groter.
Opties vind ik niet zo belangrijk, alleen airco is voor mij goed genoeg ipv climate control. Voor de navigatie heb ik een prima TT met ingebouwde wifi werkt perfect. Achteruitrij camera leuk, maar "piepjes" zijn voldoende. Samengevat, veel opties is mooi maar als ik goedkoper uit ben met minder opties ga ik daarvoor.
Helaas heb ik niet veel verstand van auto's, heb ook geen kennis die er echt verstand van heeft. Voor mij is denk ik dan verstandig om toch een auto bij een goed aangeschreven garage te kopen met garantie inclusief een aankoopkeuring. Ben ook op internet het fenomeen "autocoach" tegengekomen zal mij daar ook eens in verdiepen.

Tijd voor maken pagina: 0.247 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.