• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

vraag trek kracht

  • Mart57
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #44662 door Mart57
vraag trek kracht werd gestart door Mart57
hallo
ik heb een i30 1.4 uit 2007 mijn vraag is of ik met een caravan van 750 tot 1000 kg kan trekken naar luxenburg
ik weet dat ik 1200 kg geremd mag trekken .
is dit te doe

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden - 2 jaren 9 maanden geleden #44664 door 7bb78ffd3c6b4e5102cf497885adaf3f
Dit is absoluut geen probleem zolang de auto in goede conditie is.
Let wel op niet te veel te laden in de auto of de caravan. Kijk naar het totaalgewicht van de auto en laad zware dingen in de auto en dan liever iets minder in de caravan.
Een fijne vakantie gewenst.
Laatst bewerkt 2 jaren 9 maanden geleden door 7bb78ffd3c6b4e5102cf497885adaf3f.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #44669 door Gerrit I30
Beantwoord door Gerrit I30 in topic vraag trek kracht
Hallo Mart57 welkom hier op het forum veel plezier en veilige kilometers met de i30.
Misschien komen we elkaar nog eens tegen tijdens een bijeenkomst van HCH.
Die 1000 kilo zal hij best trekken maar verwacht geen topprestaties en doe rustig aan de berg op.
100 pk is natuurlijk niet veel.
:hlogo: :--))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden #44688 door Willie Wortel
Beantwoord door Willie Wortel in topic vraag trek kracht
Mijn advies
Ik zou in de auto het meeste gewicht aan bagage stoppen, wordt het weggedrag beter van tov de caravan
Bij berg op rijden niet inde lagere toeren laten komen als je automaat rijd

:--))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
2 jaren 9 maanden geleden - 2 jaren 9 maanden geleden #44690 door Tucson V60
Beantwoord door Tucson V60 in topic vraag trek kracht
De route rijd ik normaliter elk jaar heen en terug tot een paar jaar terug met caravan (Fendt 450 max1300kg) en daarvoor zelf met een Fendt495. De wagen zal het zeker doen maar waak er voor dat je wel vroegtijdig terug schakelt als je merkt dat deze er moeite mee heeft of krijgt. Beter met teveel toeren heel boven aan komen dan blijven proberen en halverwege de koppakking er uit blazen! Je ervaart ook meteen waar de grenzen liggen van jouw wagen.
Ik weet niet waarvandaan je komt maar mocht dit over Luik zijn begint de eerste klim meteen goed en hier volgen nog een aantal lange klimmen achter aan in de Ardennen!!

Zorg voor een goed gewichtsverdeling en leg het zwaartepunt van de caravan boven de as. Zorg ook voor een goede kogeldruk en ik vind persoonlijk 50kg te weinig en met een caravan is dit bij mij altijd 75-80kg(Tucson 2.7). Ik zou zeker 50+ toepassen.

Misschien meteen een tip(uit eigen ervaring langzaam verkeer in de Pyreneeën). Als de wagen erg zwaar wordt belast en je hebt de airco aan zal de ECU deze uitschakelen om zoveel mogelijk vermogen te kunnen leveren op de wielen. Houd dan ook altijd de temperatuur meter in de gaten en loopt deze op naar rood dan ramen open en dan volle verwarming aan en laat deze max blazen dit zal je helpen boven te komen en de motor extra te koelen.
Prettige rit en geniet van de mooie omgeving, Luxemburg is ook mooi! :--))

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)
Laatst bewerkt 2 jaren 9 maanden geleden door Tucson V60.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.