• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Ratelend geluid in de 2e versneling bij stationair toertal

Lees meer
6 jaren 1 maand geleden - 6 jaren 1 maand geleden #32982 door IX35Con
Haha MAS! Dat is géén arrogantie! Ik merk in mijn vakgebied ook vaak dat klanten menen het beter te weten. Als blijkt dat dat niet zo is is het altijd "ja maar...". Dus doe maar lekker uhh... arrogant ;-)

Zijn er méér symptomen van dit probleem? Mijn bak schakelt ENORM hakerig in de 1 en de 2. Ik merk zo eigenlijk niet dat rammeltje uit deze draad. Maar ik heb met de caravan wel regelmatig dat de pook bergop uit zijn 4 schiet. Mijn dealer heeft de motorsteun-rubbers al gecontroleerd en oké verklaart. Ze willen een dunnere olie gaan proberen, maar mij lijkt juist dat een dunnere olie minder goed smeert (ik ben zelf ook zo'n klant die het soms beter meent te weten, dus ik ben op zoek naar een arrogante second opinion ;-) )

Hyundai ix35 2.0 Style, keyless
[IMG

Sorry voor de profielfoto, das mijn andere hobby ;)
Laatst bewerkt 6 jaren 1 maand geleden door IX35Con.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #37301 door benosman
Ik heb hetzelfde probleem. (ratelend geluid bij laag toerental 2e versnelling) Wie kent een goede plek/garage om tandwiel te laten vervangen (revisie?) voor een schappelijk prijs?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #37304 door MAS

benosman schreef : Ik heb hetzelfde probleem. (ratelend geluid bij laag toerental 2e versnelling) Wie kent een goede plek/garage om tandwiel te laten vervangen (revisie?) voor een schappelijk prijs?


Kan ook de koppelingsplaat zelf zijn

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #37308 door Warmentuuter

benosman schreef : Ik heb hetzelfde probleem. (ratelend geluid bij laag toerental 2e versnelling) Wie kent een goede plek/garage om tandwiel te laten vervangen (revisie?) voor een schappelijk prijs?

Ik ken er wel ééntje.......
Zou een ritje Lelystad doen en MAS opzoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #37363 door Krommeister
Toch nog even een nabrander mbt het euvel van de versnellingsbak icm 5e lager. Een vriend van jij had er onlangs ook last van, vandaar.
Bij mij is bij aanschaf ook dit defect ontdekt en er is een nieuwe versnellingsbak geplaatst onder garantie. Wat ik alleen nergens lees is of de nieuw geplaatste bakken gemodificeerd zijn, ik kan dat nergens terug vinden (of ik lees er overheen) op het forum of andere sites.
Maw, wie kan er uitsluitsel geven of de nieuw geplaatste bakken dusdanig aangepast dat het vijfde tandwiel (in principe, want het blijft techniek) niet zal gaan rammelen?
Ik heb er inmiddels bijna 60.000 km opzitten met de nieuwe versnellingsbak en de oude is vervangen met 65.000 km... Ik hoop niet dat er over +\-5000 km behoorlijke kosten aan zitten te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden - 5 jaren 1 maand geleden #37372 door Krommeister
@MAS, heb zelfs jij hier ook geen antwoord op? Dan begin ik me wel degelijk zorgen te maken ;)
Laatst bewerkt 5 jaren 1 maand geleden door Krommeister.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.