Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

Events

ma di wo do vr za zo
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Parkeerlichten (stadslichten) blijven branden (incl achtetlichten)

Parkeerlichten (stadslichten) blijven branden (incl achtetlichten) 10 jan 2019 11:10 #36639

• Black35
  • Black35's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • IX35
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik heb sinds kort een probleem. Mijn parkeerlichten (stadslichten) blijven branden na uitschakelen van het contact (en uitnemen van de sleutel) en afsluiten van de auto. Dit is het geval wanneer de dimlichten handmatig worden aangezet. Voorheen kon bij afsluiten van de auto tweemaal op het slotje van de afstandsbediening drukken of de "Follow me home" functie zijn werk laten doen. Dan gingen de dimlichten en de parkeerlichten allebei uit evenals de achterlichten.
Maar dat werkt nu absoluut niet meer. De Hyundai dealer vermoed een defect in het contactslot, wat een dure reparatie is. Dit laten vervangen en er dan achter komen dat dit toch niet het probleem is toch een te grote en dure gok.

Mijn vraag is heeft iemand van jullie dit ook gehad of herkent dit probleem en hoe is dit opgelost of wat kan de oorzaak zijn? Kan het echt het contactslot zijn of nog wat anders? Is het ook na te meten in het contactslot of dit het probleem echt is?

ps. in de automatische verlichtingsstand werkt alles gewoon naar behoren.

Gelieve Inloggen of Maak een account aan om te deelnemen aan het gesprek.

Parkeerlichten (stadslichten) blijven branden (incl achtetlichten) 10 jan 2019 15:44 #36640

Ritje Lelystad is misschien een oplossing om dure vervanging te voorkomen :huh:
Mas, onze hoofdsponsor van deze club zal wel reageren of je kunt hem zelf vragen
We horen graag
:--)) :ear:

Parkeerlichten (stadslichten) blijven branden (incl achtetlichten) 10 jan 2019 18:47 #36647

• MAS
  • MAS's Profielfoto
  • Hoofdsponsor
  • Hoofdsponsor
  • Getz
  • Ontvangen bedankjes 654
Vermoeden in contactslot??? Dit is gewoon na te kijken in de CURRENT DATA van de BCM. De i30 had dit probleem ook, was daar gewoon een los schakelaartje voor te bestellen.

Ik snap niet dat een dealer hun GEREEDSCHAP niet weet te gebruiken.... een ieder die bij mij is geweest, weet dat een tester meer kan dan alleen een foutcode uitlezen.

In de currentdata heb je de PID: KEY IN SWITCH.... deze moet bij sleutel erin op ON staan en eruit op OFF...

Verder kan de dealer alles zien in de BCM met uitgenomen sleutel (anders dan de ECM waarbij contactsleutel wel op ON moet staan).
Dus in geval van storing kunnen ze snel zien of relais/schakelaars/e.d. allemaal goed staan.
Tja.... je hebt diagnoses en gokken.... maar gokken is dokken, meten is weten !!!
Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Parkeerlichten (stadslichten) blijven branden (incl achtetlichten) 10 jan 2019 20:52 #36650

• Black35
  • Black35's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • IX35
  • Ontvangen bedankjes 2
Dank je wel Willie Wortel en MAS heeft gereageerd.

Dank je wel MAS je hebt helemaal gelijk meten is weten. Ik ga met dit advies aan de gang en je hoort de afloop nog.

Wordt vervolgd...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

• Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.467 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online