Forum

Meer onderwerpen »

Forum Zoeken

Trefwoord

LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

-Vul je chassisnummer in op je profiel: hyundaiclubholland.nl/index.php?option=com_co...r&view=userdetails&Itemid=1804
Of geef je chassisnummer op in het forum(geen voorkeur)
- Als iemand je vraagt bepaalde handelingen te doen , doe dat dan en geef gericht antwoord terug.
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Voldoe je niet aan bovenstaande kan het gebeuren dat er geen antwoord op je vraag gegeven wordt.
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp:

Slepend of zuigend geluid bij lage toeren 03 mrt 2020 08:36 #40511

• PaulJager
  • PaulJager's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • IX35 Style
  • Ontvangen bedankjes 2
Hallo allen,

Ik heb toch nog een vraagje: is iemand bekend met een soort slepend of zuigend geluid wanneer je bij lage toeren in zijn 2e of 3e versnelling bijvoorbeeld weer gas geeft?
Het viel mij afgelopen weekend op bij een rotonde die ik in zijn 3 nam en bij het uitkomen van de rotonde, na driekwart rond te zijn gegaan, met lage snelheid en lage toeren gaf ik weer gas en is het net of er valse lucht ofzo wordt aangezogen of iets sleept bij de motor. Hij trekt gewoon prima en als de snelheid en toeren weer wat omhoog gaan is het geluid weer weg terwijl je dan nog steeds in dezelfde versnelling aan het optrekken bent.
Ik mis dus geen vermogen en het is ook niet iets specifiek van een bepaalde versnelling.
Hopelijk kent of herkent iemand dit.

Mvg, Paul Jager.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Slepend of zuigend geluid bij lage toeren 03 mrt 2020 15:27 #40521

• benosman
  • benosman's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • IX35
  • Ontvangen bedankjes 8
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PaulJager

Slepend of zuigend geluid bij lage toeren 03 mrt 2020 15:38 #40522

• PaulJager
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • IX35 Style
  • Ontvangen bedankjes 2
Waar ik wel benieuwd naar ben is of het dan daadwerkelijk hetzelfde geluid is. In het andere topic hebben ze het over een rammelend geluid. Voor zover ik het vanuit de dichte cabine kan beoordelen denk ik zelf meer aan een slepend of zuigend geluid. Maar goed, geluid wordt in een auto via diverse wegen naar je oren geleid en daarbij vervormd, gestoord, versterkt en verzwakt waardoor het soms lastig is de exacte plek van oorsprong en het ruwe geluid te achterhalen. Maar misschien goed om te checken. Gaan donderdag even langs de dealer waar we hem gekocht hebben, Ford dealer welliswaar, vooral voor de piepende parkeersensoren, maar misschien kan ik het geluid even laten horen.

Slepend of zuigend geluid bij lage toeren 15 apr 2020 16:50 #40867

• PaulJager
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • IX35 Style
  • Ontvangen bedankjes 2
Even een update met betrekking tot het slepende geluid. De auto is enkele weken terug al bij de verkoper geweest en daarbij zijn enkele issues opgelost. Maar het geluid is gebleven met de opmerking dat dit waarschijnlijk gewoon bij de auto hoort. Ik had daar geen goed gevoel bij en ook lijkt het geluid inmiddels wel wat meer aanwezig te zijn. Omdat vervolgens ook de cruise control nog steeds niet altijd goed te activeren was heb ik maar weer gebeld om te overleggen. De afspraak werd gemaakt om naar een Hyundai dealer dichterbij ons huis te gaan. Zowel voor ons gemak, maar ook omdat Sutherland in Drachten hem anders ook naar een Hyundai dealer zou brengen. Ik ben naar Bockhoudt in Groningen geweest vandaag, ondanks dat ze inmiddels geen dealer meer zijn. Ze hebben wel 25 jaar aan kennis en ervaring en er is door de monteur in gereden. De cruise control zou heel goed te maken kunnen hebben met het niet eerst gebruiken van de rem. Dat schijnt eerst te moeten voordat de cruise control te gebruiken is.

Maar nu het geluid. De monteur geeft aan dat dit een al deels versleten 5e versnelling is. Die trilt daardoor, bij het opschakelen en uiteindelijk ook in de 5e versnelling zelf natuurlijk. Daar merk je dan gewoon minder van, maar hij slijt daardoor wel. Juist snelwegkilometers en veel op en af schakelen zal dit steeds erger maken. Enige optie is bakrevisie wordt aangegeven.

Kent of herkent iemand van hier dit probleem? Het schijnt een bekend probleem te zijn met deze auto, zowel de 5-bak alsook de 6-bak. Sutherland begint nu wat moeilijker te doen wat ik begrijp, want een revisie onder garantie kost natuurlijk een hoop. Maar kan dit naar jullie idee inderdaad het probleem zijn? Hebben mensen van hier dit inderdaad ook wel gehad? En wat zou de oplossing wellicht kunnen gaan kosten?

Ik hoop dat iemand van hier er iets over kan zeggen.

Re:Slepend of zuigend geluid bij lage toeren 15 apr 2020 17:47 #40868

• Arnold
  • Arnold's Profielfoto
  • Eigenaar/Oprichter
  • Eigenaar/Oprichter
  • I20 / Coupe 2.7 v6
  • Ontvangen bedankjes 858
Komt vaker voor
Lees dit topic maar eens goed door. Kan meerdere oorzaken hebben.

www.hyundaiclubholland.nl/index.php?option=co...c&catid=37&id=4052&Itemid=3076

Verstuurd vanaf mijn telefoon. Excuses voor eventuele typo's.
Nice and smooth.

Slepend of zuigend geluid bij lage toeren 24 apr 2020 10:10 #40916

• A3
  • A3's Profielfoto
  • Junior Boarder
  • Junior Boarder
  • ix35 2.0 benzine
  • Ontvangen bedankjes 17
Hallo
Zie idd mijn topic.
Ik heb dat euvel ook gehad en alles is onder garantie vervangen.
Complete nieuwe versnellingsbak en nieuwe koppeling.
Dit is idd een vervelend geluid en ook een bekend iets bij modellen van 2010/2011
Probeer het op de garantie te doen want als je het zelf moet betalen.....
Succes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PaulJager

Slepend of zuigend geluid bij lage toeren 24 apr 2020 10:16 #40917

• PaulJager
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • IX35 Style
  • Ontvangen bedankjes 2
Ik heb je topic gezien. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het geluid minder ratelend vind dan wat ik uit het verhaal meende te halen. Inmiddels is hij bij Hyundai Delfzijl geweest voor een second opinion en zij geven aan dat het de koppeling is en niet de 5e versnelling. Dat hoort anders gaven zij aan. De auto is vanmorgen naar de verkopende garage gebracht omdat zij zelf de diagnose nogmaals goed willen uitvoeren. Ik heb hun mijn bevindingen inmiddels ook doorgegeven en zij gaan vandaag kijken wat zij vinden. Het komt vast goed. En we hebben garantie op motor en bak, dus als het daadwerkelijk niet goed is zal het vervangen moeten worden. Ik houd jullie op de hoogte.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Slepend of zuigend geluid bij lage toeren 03 apr 2021 14:22 #43850

• arjanvl
  • arjanvl's Profielfoto
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • ix35
  • Ontvangen bedankjes 16
Hoi Paul,

Ik weet precies wat je bedoeld! Een schrapend geluid in lagere toeren. Goed te horen in de 3e versnelling over een rotonde, tot ca 2100 toeren.
Als je goed luisterd is het ook in de eerste versnelling.
Mijn auto is net terug van de dealer. De drukgroep had een gebroken veer, die is vervangen, en het vliegwiel is afgedraaid. Bij mij is het probleem opgelost!
Gelukkig onder de garantie... zo blij dat ik hem bij de dealer heb gehaald!

Als het nog kan,terug gaan en de drukgroep laten vervangen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

• Pagina:
  • 1

Tijd voor maken pagina: 0.252 seconden
cpr certification online
cpr certification onlinecpr certification online

Copyright © Hyundai Club Holland 2012-2021. All Rights Reserved. Hyundai Club Holland is geen onderdeel van het merk Hyundai.