• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Hoe kapjes mistlichten vervangen.

Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #50245 door Erwin_83
Beste mede Hyundai rijders.

Voor mijn IX35 heb ik dagrijverlichting gekocht welke is verwerkt in de kappen van de mistlampen. Nu dacht ik vandaag de boel in te bouwen, echter kan ik niet goed bij de achterkant van de mistlampen komen om de kapjes los te halen.

Heeft iemand ervaring hiermee en tips? Moet de hele voorbumper eraf en zoja hoe? Of kan het ook via de onderkant en hoe gaat daar de plaat makkelijk los die onder het ,motorblok zit?
Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
1 jaar 10 maanden geleden #50288 door Tucson V60
Hoe dit gedemonteerd kan worden weet ik niet.
Maar let wel op dat deze dimmen naar 50% wanneer het dimlicht aan gaat anders APK afkeur. Mocht er een zweef zekering opgenomen zijn kijk dan goed naar de waarde en anders plaats deze er tussen. Bij mijn voormalige Tucson1 set was de zekering zwaar overbemeten(10A) en dit kon ik terug brengen naar max. 500mA (O,5A) nadat ik de maximale stroom had gemeten van 300mA. Let er ook op dat de driver(kastje) vochtvrij wordt geplaatst. Ik heb deze een paar maal moeten opereren omdat er vocht in zat en slechte solderingen.
Veel succes en plezier ermee.

2013~2021 Tucson V6 2.7 175pk-240Nm (bwjr 2005)
2021~heden Volvo V60 T6 3.0 AWD Summun, Heico tuned +K&N intake filter 340PK-520Nm (bwjr 2011)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Erwin_83

Lees meer
2 weken 12 uren geleden - 2 weken 12 uren geleden #57053 door RVSix35
Beantwoord door RVSix35 in topic Hoe kapjes mistlichten vervangen.
Ik heb een dergelijke set weten te scoren op marktplaats. Maar ik mis dus een aansluitschema kunnen jullie hier iets meer over vertellen?! 

Mijn Driver heeft alleen één kabel met 2 aansluitogen, en twee kabels met stekker t.b.v. de DRL. 

Alvast bedankt. 
Laatst bewerkt 2 weken 12 uren geleden door RVSix35.

Lees meer
2 weken 9 uren geleden - 2 weken 9 uren geleden #57058 door Erwin_83
Beantwoord door Erwin_83 in topic Hoe kapjes mistlichten vervangen.

RVSix35 schreef : Ik heb een dergelijke set weten te scoren op marktplaats. Maar ik mis dus een aansluitschema kunnen jullie hier iets meer over vertellen?! 

Mijn Driver heeft alleen één kabel met 2 aansluitogen, en twee kabels met stekker t.b.v. de DRL. 

Alvast bedankt. 

Ik heb een versie met een "domme" voeding, dus geen dim functie e.d.

Ik heb de driver aangesloten op de accu (met zekering er tussen) en daar tussen heb ik een verbreek relais geplaatst. In de normale stand branden de DRL, als de verlichting van de auto aan gaat dan gaat de DRL uit. Bij de draad van een stadslicht heb ik een aftakking gemaakt voor stuursignaal van het relais.

Verder is het geen plug and play aansluiting, dus je moet wel een beetje met gelijkstroom elektra kunnen knutselen.

Ondertussen al twee keer probleemloos de APK door gekomen hiermee.
Laatst bewerkt 2 weken 9 uren geleden door Erwin_83.

Lees meer
2 weken 5 uren geleden - 2 weken 5 uren geleden #57062 door RVSix35
Beantwoord door RVSix35 in topic Hoe kapjes mistlichten vervangen.
Bedankt voor je reactie, dat moet wel lukken. Weet je zo welk relais je hebt gebruikt?  

Nog een ander vraagje, ik heb veel gezocht baar hoe ik de orginele kapjes uit de bumper krijg. Maar vind nergens duidelijke info. Kun je me ook vertellen hoe je deze hebt kunnen vervangen. 
Laatst bewerkt 2 weken 5 uren geleden door RVSix35.

Lees meer
1 week 6 dagen geleden #57065 door Erwin_83
Beantwoord door Erwin_83 in topic Hoe kapjes mistlichten vervangen.
5 polig relais voor 12 volt.

De auto heb ik voor op blokken gereden. Van binnenuit de kapjes los geschroefd. Was best wat gepruts.  De hele bumper eraf halen zal ook een optie zijn, als je weet hoe die los moet.