- Ontvangen bedankjes 0
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?
- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.
Wat mag het kosten ...
- JK
-
Onderwerp Auteur
- Junior lid
-
Minder
Meer
1 maand 2 dagen geleden #59774
door JK
Van een E-Kadett(ilac) naar een C-Kadett coupe - Alfa 146 - Astra - Zafira - Scenic 1 - Scenic 2 - Musa - C3 en Meriva naar een IX35... duurt ff, maar dan heb je ook wat (gehad)
Wat mag het kosten ... werd gestart door JK
Hallo medeforummers,
Ik reed onlangs een file in en liet daarom de auto uitrollen. In plaats van zachtjes tot stilstand te komen, voelde ik duidelijk een schokje toen de auto stil stond. Tevens merkte ik op dat het brandstofverbruik ietsje hoger was. (spoiler: de handrem was niet aangetrokken)
Eenmaal op het werk aangekomen, heb ik een rondje langs de wielen gemaakt en wat bleek: de remschijf rechtsachter was heet.
Alle remschijven en -blokken zijn vorig jaar vernieuwd. Ik heb bij een garage (niet dealer) gevraagd om de remklauw weer 'gangbaar' te maken, maar ze zeiden na een diagnose dat dat niet kon. Beter was het om beide remklauwen achter te vervangen (zou ik ook zeggen €€€), voor een bedrag van €1280,-
Ik zei dat ik alleen de remklauwen wilde en niet ook weer nieuwe schijven en blokken hoefde .... helaas, de remklauwen alleen al kostten €300 ex. btw..... per stuk ....
Dus na dit stukje proza de vraag: wat mag dat kosten??
Ik merk het overigens niet altijd meer, als ik wat minder hard rem (wanneer dat kan), heb ik er minder last van.
Ik reed onlangs een file in en liet daarom de auto uitrollen. In plaats van zachtjes tot stilstand te komen, voelde ik duidelijk een schokje toen de auto stil stond. Tevens merkte ik op dat het brandstofverbruik ietsje hoger was. (spoiler: de handrem was niet aangetrokken)
Eenmaal op het werk aangekomen, heb ik een rondje langs de wielen gemaakt en wat bleek: de remschijf rechtsachter was heet.
Alle remschijven en -blokken zijn vorig jaar vernieuwd. Ik heb bij een garage (niet dealer) gevraagd om de remklauw weer 'gangbaar' te maken, maar ze zeiden na een diagnose dat dat niet kon. Beter was het om beide remklauwen achter te vervangen (zou ik ook zeggen €€€), voor een bedrag van €1280,-
Ik zei dat ik alleen de remklauwen wilde en niet ook weer nieuwe schijven en blokken hoefde .... helaas, de remklauwen alleen al kostten €300 ex. btw..... per stuk ....
Dus na dit stukje proza de vraag: wat mag dat kosten??
Ik merk het overigens niet altijd meer, als ik wat minder hard rem (wanneer dat kan), heb ik er minder last van.
Van een E-Kadett(ilac) naar een C-Kadett coupe - Alfa 146 - Astra - Zafira - Scenic 1 - Scenic 2 - Musa - C3 en Meriva naar een IX35... duurt ff, maar dan heb je ook wat (gehad)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- joop1981
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 158
1 maand 1 dag geleden #59778
door joop1981
Beantwoord door joop1981 in topic Wat mag het kosten ...
Ik zou naar Kwikfit gaan en vragen wat het daar kost.
- Krommeister
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 48
1 maand 1 dag geleden #59779
door Krommeister
Beantwoord door Krommeister in topic Wat mag het kosten ...
Zo dan, 1280 voor 2 remklauwen! Ik weet de huidige prijzen niet bij een garage, maar zoek eens online bij bijv Winparts op kenteken. Dan zie je de online prijzen van rond de 80,-
De klauwen vervangen is ook niet veel werk. Twee bouten los, de remleiding los nieuwe erop en dan de boel ontluchten.
Dat moet toch voor een stuk minder kunnen lijkt me.
Als je een beetje handig bent, dan kun je hem ook proberen zelf weer gangbaar te maken.
Wiel eraf, klauw even loshalen, blokjes verwijderen en dan kun je met bijv een lijmklem met beleid proberen de cilinder weer in te drukken. Alleen doen als je weet wat je doet! Remmen is een vrij essentieel punt bij autorijden
En als laatste zou je nog kunnen vragen aan de garage om de klauw te reviseren. Een revisieset kost drie keer niks en als een nieuwe remklauw 300 ex kost, kunnen ze daar drie uur voor sleutelen a 100 per uur.
De klauwen vervangen is ook niet veel werk. Twee bouten los, de remleiding los nieuwe erop en dan de boel ontluchten.
Dat moet toch voor een stuk minder kunnen lijkt me.
Als je een beetje handig bent, dan kun je hem ook proberen zelf weer gangbaar te maken.
Wiel eraf, klauw even loshalen, blokjes verwijderen en dan kun je met bijv een lijmklem met beleid proberen de cilinder weer in te drukken. Alleen doen als je weet wat je doet! Remmen is een vrij essentieel punt bij autorijden
En als laatste zou je nog kunnen vragen aan de garage om de klauw te reviseren. Een revisieset kost drie keer niks en als een nieuwe remklauw 300 ex kost, kunnen ze daar drie uur voor sleutelen a 100 per uur.
- Warmentuuter
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 415
1 maand 1 dag geleden #59781
door Warmentuuter
Beantwoord door Warmentuuter in topic Wat mag het kosten ...
Zo dat is verdienen.
Remklauw is voor achter per stuk 67 en 72 Euro voor aan de voorkant per stuk.
Een revisie set is 11 Euro per stuk.
Hooguit 1 uur werk.
Ben ik er vanuit gegaan van een IX35 met 2 liter motor.
Remklauw is voor achter per stuk 67 en 72 Euro voor aan de voorkant per stuk.
Een revisie set is 11 Euro per stuk.
Hooguit 1 uur werk.
Ben ik er vanuit gegaan van een IX35 met 2 liter motor.
- JK
-
Onderwerp Auteur
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Ontvangen bedankjes 0
1 maand 1 dag geleden #59784
door JK
Beantwoord door JK in topic Wat mag het kosten ...
Dank voor de reacties zover.
Een andere garage vond ook het schoonmaken al een goed idee, al kon hij zo geen (richt-)prijs geven, dus uurtje factuurtje.
Deze garage stond ook bij Winparts vermeld als 'montagepartner', maarrrrrr....:
- daarbij moest ik zelf maar uitzoeken wat ik precies nodig had en dat meebrengen;
- moest er contant worden afgerekend;
- gaf hij er geen geen garantie op ....
De winparts-materialen vond hij dus ook niet geweldig blijkbaar....
Terwijl als hij het via zijn leveranciers zou bestellen het allemaal geen probleem is.
Zijn ervaring was dat Hyundai-klauwen van deze leeftijd (auto is van 2011) er wel bekend om stonden defect te raken.
ik ben niet vies om wat te doen, maar aan de remmen heb ik me nog niet gewaagd.
Ook uit onwetendheid niet, dat zou ik liever eerst met een ervaringsdeskundige doen .
Zijn nou niet van die dingetjes waarvan je halverwege zegt 'ik maak het morgen wel af' als je nog naar je werk moet
Een andere garage vond ook het schoonmaken al een goed idee, al kon hij zo geen (richt-)prijs geven, dus uurtje factuurtje.
Deze garage stond ook bij Winparts vermeld als 'montagepartner', maarrrrrr....:
- daarbij moest ik zelf maar uitzoeken wat ik precies nodig had en dat meebrengen;
- moest er contant worden afgerekend;
- gaf hij er geen geen garantie op ....
De winparts-materialen vond hij dus ook niet geweldig blijkbaar....
Terwijl als hij het via zijn leveranciers zou bestellen het allemaal geen probleem is.
Zijn ervaring was dat Hyundai-klauwen van deze leeftijd (auto is van 2011) er wel bekend om stonden defect te raken.
ik ben niet vies om wat te doen, maar aan de remmen heb ik me nog niet gewaagd.
Ook uit onwetendheid niet, dat zou ik liever eerst met een ervaringsdeskundige doen .
Zijn nou niet van die dingetjes waarvan je halverwege zegt 'ik maak het morgen wel af' als je nog naar je werk moet