• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Probleem met USB in radio

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #23001 door SofieLievens
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een jaar mijn hyundai i40 en ben er echt volop tevreden van.
Ik zit regelmatig op de baan en beluister dan gewoon de radio. Nu gaan we volgende week op autovakantie en dacht ik eventjes een lijst met wat muziek op een usb-stickje te zetten, zodat ik in het buitenland ook mijn favoriete liedjes hoor.
Alles goed, maar zodra ik de usb-stick insteek, begint hij de stick te lezen. Hij springt daarbij van nummer naar nummer en loopt daarna meteen vast. Er komt geen foutmelding op. Het gehele radio- en navigatiesysteem blijft op dat scherm steken en ik kan niets doen buiten hem af te zetten. Als ik hem weer opstart krijg ik hetzelfde vastgelopen scherm terug.
Als ik de stick verwijder, herstart na enkele minuten pas het systeem zich en begint de gewone radio te spelen.
Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar steeds hetzelfde verhaal. De USB-stick doet het in andere wagens en op computers wel.
Ook andere USB-sticks geven hetzelfde resultaat…

Iemand ervaring of een oplossing?

Groetjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #23003 door Gerrit I30
Beantwoord door Gerrit I30 in topic Probleem met USB in radio
Hallo sofielievens welkom op het forum hier, stel je even voor dat praat gemakkelijker met elkaar.
Ik heb een i30 daar deed mijn usb stick het ook niet terug naar de garage met de stick daar kwamen we er achter dat de bestanden in mp 3 moeten staan. Dus ik weet verder ook niet wat er bij jou scheelt maar je kan altijd terug gaan naar de dealer die kan je misschien verder helpen of even wachten misschien heeft iemand hier een tip voor je succes.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: SofieLievens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden - 7 jaren 11 maanden geleden #23004 door Thomas
Beantwoord door Thomas in topic Probleem met USB in radio
Hallo Sofie,
De Hyundai accepteerd alleen mp3 via de USB stick. De auto waarin hij het wel deed, was dat ook een Hyundai? Ik adviseer je om een aantal muziekmappen aan te maken op je USB stick en daarin de diverse muziekstukken op te slaan. Je kunt dan eenvoudig naar een muziekmap navigeren en de nummers in deze map [herhaald] afspelen. Het navigeren naar de gewenste map doe je door op de knop PTY Folder te drukken, omhoog of omlaag. Als je dan de TUNE knop indrukt begint het eerste nummer van die map te spelen. Je kunt een ander nummer kiezen door de TUNE knop te verdraaien en opnieuw in te drukken. Je kunt het gespeelde nummer steeds herhalen door de knop RPT in te drukken of alle nummers in de map in willekeurige volgorde af spelen door op de knop RDM te drukken. Er zullen nog wel meer tips komen want dit probleem is hier al vaker aan de orde geweest. Kijk ook eens in je gebruikershandleiding bij afdeling 4: Kenmerken van uw voertuig en vooral het gedeelte: Aandacht - gebruik van een USB-apparaat.
Laatst bewerkt 7 jaren 11 maanden geleden door Thomas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #23005 door SofieLievens
Beantwoord door SofieLievens in topic Probleem met USB in radio
Dankjewel voor de reactie!

Alle bestanden zijn MP3. Auto waar hij het wel in deed was Fort.
Zal het mapjes-idee ook eens proberen.
En als dat niet werkt misschien inderdaad maar gewoon eens langs de garage passeren :-) !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden #23007 door Tucson V60
Beantwoord door Tucson V60 in topic Probleem met USB in radio

SofieLievens schreef : Dankjewel voor de reactie!

Alle bestanden zijn MP3. Auto waar hij het wel in deed was Ford.
Zal het mapjes-idee ook eens proberen.
En als dat niet werkt misschien inderdaad maar gewoon eens langs de garage passeren :-) !


Misschien maakt het ook nog uit hoe de indeling is gedaan bij het formateren: tegenwoordig is de keuze 32-bits, 64bits of NTFS. Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat de meeste zeker met 32bits overweg kunnen.

Thomas,
Kan de Hyundai dus alleen mp3 en m4a afspelen geen Wav of Flac?

Volvo V60 T6 3.0 6cyl AWD(2011)Summun, Heico tuned 340PK-520Nm, (K&N filter)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 11 maanden geleden - 7 jaren 11 maanden geleden #23008 door Thomas
Beantwoord door Thomas in topic Probleem met USB in radio

TucsonV6 schreef :

SofieLievens schreef : Dankjewel voor de reactie!

Alle bestanden zijn MP3. Auto waar hij het wel in deed was Ford.
Zal het mapjes-idee ook eens proberen.
En als dat niet werkt misschien inderdaad maar gewoon eens langs de garage passeren :-) !


Misschien maakt het ook nog uit hoe de indeling is gedaan bij het formateren: tegenwoordig is de keuze 32-bits, 64bits of NTFS. Ik heb er geen ervaring mee maar ik denk dat de meeste zeker met 32bits overweg kunnen.

Thomas,
Kan de Hyundai dus alleen mp3 en m4a afspelen geen Wav of Flac?


Ik weet niet of het tegenwoordig nog nodig is om zelf keuzes te maken m.b.t. het formatteren van de USB-stick. Om dit probleem te vermijden ben ik overgestapt naar een Apple iMac. Als je daar een lege USB-stick in steekt wordt ie automatisch geformatteerd. Misschien ook bij een Windows PC?

Volgens de gebruikershandleiding kan via de USB aansluiting van de Hyundai alleen mp3 worden afgespeeld. Ik heb zelf ontdekt dat ook gekochte en onbeveiligde nummers vanuit iTunes op de USB-stick kunnen worden gezet en afgespeeld. Je moet dan wel eerst in iTunes het standaard iTunes formaat m4a converteren naar mp3. Misschien zijn nog andere formats, zoals WAV en FLAC, mogelijk maar dat is mij niet bekend. Dat kun je proberen, of ook eerst converteren naar mp3.
Laatst bewerkt 7 jaren 11 maanden geleden door Thomas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.