• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Caravan trekken Oostenrijk automaat 6 versnelling

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #24491 door Willie Wortel
Wat zijn jullie ervaringen in de bergen als je met een sleurhut van 1500 kilo die kant opgaat B) , schakelt de 2 liter automaat netjes terug
bij de lange bergop aanloop, of is het raadzaam :lol: om toch maar tijdig zelf terug te schakelen om de gang (90 km minimaal) erin te houden?

Remt de automaat bij behoorlijk steile hellingen :( wel genoeg af of is het vaak bij remmen omdat de compressie niet genoeg tegendruk geeft
met zo n combinatie :woohoo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #24498 door Gerrit I30
Toch maar over schakelen op hand bediening zowel op als zeer zeker naar beneden. Succes
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #24501 door Arnold
Ik denk dat de bak slim genoeg is heuvel op. Remmen op de motor daar in tegen zal denk ik niet snel gebeuren.( automatich bedoel ik dan)

Verstuurd vanaf mijn ZUK Z1 met Tapatalk

Nice and smooth.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden - 7 jaren 8 maanden geleden #24502 door RuudH
Wij zijn afgelopen vakantie in Oostenrijk geweest met onze i30CW 1.6 automaat maar dan zonder caravan.

Zowel de bergop als bergaf hebben wij zelf de versnelling gekozen.
Bergop omdat anders de bak onnodig zou gaan schakelen, bergaf omdat je op de motor moet afremmen en in de D zou je dat in volle vaart doen (die van ons remt dan echt niet af).
Soms ging het zelfs in z'n 1 nog veel te hard, bijremmen was dus noodzakelijk.
Het bijremmen moet je niet continue doen anders komt de rook van je remblokken.
Laatst bewerkt 7 jaren 8 maanden geleden door RuudH.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #24503 door Willie Wortel
Mijn vorige automaat 2.4 Honda remde ook niet af in de D drive, wel op de handgestuurde automaat
Heuvel op is bij minder versnellingen(5) toch gauw een moment van toeren zwakte als je niet zelf instructie geeft

Hoop dat de 6 bak van Hyundai daar beter mee om gaat, natuurlijk jaag je hem in meer toeren op de sport stand

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #24509 door Sharkster
Misschien is het een idee om de cruise-control in te stellen op de gewenste snelheid, althans bergafwaarts, volgens mij remt ie dan zelf af om de ingestelde snelheid vast te houden.
Als het echt steil wordt, kun je de down-hill assistant (indien aanwezig) inschakelen.

Bergopwaarts is denk ik inderdaad handmatig schakelen de beste optie voor een automaat, anders gaat ie te veel op en neer schakelen tussen 2 versnellingen en gaat ie behoorlijk veel toeren maken (in de lagere versnelling).

M.v.g.
Martin

Voorheen Hyundai IX35 I-Catcher, 2.0 GDI, 6-traps automaat, bouwjaar 2014 Faceliftmodel, kleur: Steelgrey
Nu VW Tiguan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.