• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Advies bij aankoop I40 Wagon (2011-2014)

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden - 7 jaren 8 maanden geleden #24900 door Thomas

rsvmakkie schreef : Heb net het #2 kenteken op Autoweek ingevuld en daar komt een Blue I-motion (A6) uit als model????
Hij wordt geadverteerd als I-Catcher, zijn er wezenlijke verschillen? Hij komt op mij over als Full Option..

Op autotrader staan er trouwens 4 te koop.
3 heb ik er gezien, de vierde ligt buiten budget :blush:


Ik heb één wezenlijk verschil ontdekt. De I-Motion kost nieuw € 32.000,- en de I-Catcher kost nieuw € 40.000,-. Ze staan beide te koop op AutoTrader dus daar kun je de technische verschillen wel vinden. Het zijn allebei hele deftige auto's trouwens. Daar wordt ik met m'n kleine i10 een beetje verlegen van. :)
Laatst bewerkt 7 jaren 8 maanden geleden door Thomas.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #24901 door rsvmakkie

Ik heb één wezenlijk verschil ontdekt. De I-Motion kost nieuw € 32.000,- en de I-Catcher kost nieuw € 40.000,-. Ze staan beide te koop op AutoTrader dus daar kun je de technische verschillen wel vinden. Het zijn allebei hele deftige auto's trouwens. Daar wordt ik met m'n kleine i10 een beetje verlegen van. :)


Het is ook lastig als je van een astra full options over wil stappen naar een andere auto :P
Wat me dan wel opvalt is dat we een hoop geld bijleggen en er qua bouwjaar niets op vooruit gaan....
Zijn Hyundai's zo waarde vast?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #24902 door Sharkster
Zelf ben ik ook van een Opel (Zafira) overgestapt op een Hyundai (ix35 i-catcher).
Ik denk persoonlijk dat je de i40 niet helemaal kunt vergelijken met een Opel Astra (full-options)
Een i40 is een maatje groter, gewoon veel ruimer en zeker als je de stationcar uitvoering neemt waarmee die dan in een hogere prijsklasse zal liggen.

Op zich is de i40 inderdaad een hele mooie auto en dat zou ook mijn 1e keus zijn geweest, als de ix35 niet zo'n prettige hoge zitpositie had.
Vanuit mijn Zafira tijdperk (automaat en hoge zit) heb ik eens goed rondgekeken wat er allemaal vergelijkbaar was en voor welke prijs.
Al snel kwam ik toen bij Hyundai uit, gezien hun prijs/kwaliteit verhouding en de 5 jaar fabrieksgarantie.

Ik heb tot op heden nog geen seconde spijt van mijn aankoop en ik betaalde bij aankoop geen € 945,- rijklaarmaakkosten, doch 'slechts' € 345,- :)
Dit heb ik niet door onderhandelen bereikt maar dat is hun standaard bijtelling voor rijklaar maken.
En dat was ook bij een officiele Hyundai dealer !!!

Ik zou adviseren, kijk eens op je gemak rond bij de diverse Hyundai dealers, er komen nog genoeg gebruikte i40's en dan heb je uiteindelijk ook nog iets aan die 5 jaar garantie, wat je eigenlijk niet hebt als je niet bij de merk-dealer koopt en waarvoor je extra mag bijbetalen.

M.v.g.
Martin

Voorheen Hyundai IX35 I-Catcher, 2.0 GDI, 6-traps automaat, bouwjaar 2014 Faceliftmodel, kleur: Steelgrey
Nu VW Tiguan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #24904 door rsvmakkie

Sharkster schreef : Zelf ben ik ook van een Opel (Zafira) overgestapt op een Hyundai (ix35 i-catcher).
Ik denk persoonlijk dat je de i40 niet helemaal kunt vergelijken met een Opel Astra (full-options)
Een i40 is een maatje groter, gewoon veel ruimer en zeker als je de stationcar uitvoering neemt waarmee die dan in een hogere prijsklasse zal liggen.

Op zich is de i40 inderdaad een hele mooie auto en dat zou ook mijn 1e keus zijn geweest, als de ix35 niet zo'n prettige hoge zitpositie had.
Vanuit mijn Zafira tijdperk (automaat en hoge zit) heb ik eens goed rondgekeken wat er allemaal vergelijkbaar was en voor welke prijs.
Al snel kwam ik toen bij Hyundai uit, gezien hun prijs/kwaliteit verhouding en de 5 jaar fabrieksgarantie.

Ik heb tot op heden nog geen seconde spijt van mijn aankoop en ik betaalde bij aankoop geen € 945,- rijklaarmaakkosten, doch 'slechts' € 345,- :)
Dit heb ik niet door onderhandelen bereikt maar dat is hun standaard bijtelling voor rijklaar maken.
En dat was ook bij een officiele Hyundai dealer !!!

Ik zou adviseren, kijk eens op je gemak rond bij de diverse Hyundai dealers, er komen nog genoeg gebruikte i40's en dan heb je uiteindelijk ook nog iets aan die 5 jaar garantie, wat je eigenlijk niet hebt als je niet bij de merk-dealer koopt en waarvoor je extra mag bijbetalen.

M.v.g.
Martin


Grappig..
Mijn vriendin en ik hadden het gisteravond ook over de IX35.
Ook een hele mooie auto alleen twijfelen we of we de kofferruimte van onze station niet gaan missen.
Heb je ook de automaat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 8 maanden geleden #24909 door Sharkster
Ja uiteraard een automaat, ik wil niet anders meer ! :woohoo:
Maar de 2.0 I-Catcher benzine uitvoering wordt alleen maar geleverd in automaat, dus dat was meteen goed.
Voor de rest zitten er standaard al heel veel opties in, zoals panoramadak/uitgebreide multimedia met navi/ achteruitrijcamera/lederen bekleding enz.enz.

Ik was laatst bij de dealer en heb toen de i40 beter bekeken, o.a. de kofferbak.
Deze is wel iets dieper, maar veel lager als bij de ix35, dus ik denk dat inhoud uiteindelijk nagenoeg hetzelfde is.
Bovendien kun je de achterbank van de ix35 plat leggen waardoor je een zee van ruimte krijgt.

Maar nogmaals, bij mij heeft de hoge zit en het stoere uiterlijk ;) uiteindelijk de doorslag gegeven.
Ik zou zeggen maak er eens een proefrit mee, dan kun je zelf ervaren hoe dit zit en wat voor overzicht dit geeft.
Zowel voor de i40 als de ix35 zou ik toch een 2.0 motor adviseren als je voor een benzine uitvoering gaat, deze heeft toch wat meer vermogen dat toch wel belangrijk is voor zo'n formaat auto, zeker als je er een caravan mee wil gaan trekken.

M.v.g.
Martin

Voorheen Hyundai IX35 I-Catcher, 2.0 GDI, 6-traps automaat, bouwjaar 2014 Faceliftmodel, kleur: Steelgrey
Nu VW Tiguan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.