• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Accu ( bijna defekt ) claimbaar in de garantie ?

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #25445 door Morgoth
Inderdaad.
Maar even verderop staat dat garantie alleen geldt voor fabrikagefouten en dat defecten als gevolge van normale slijtage zijn uitgesloten.
Dit zou wel eens een discussie kunnen opleveren. Ben benieuwd. Het zal aan je dealer liggen of hij garantie geeft of niet. Het zou mooi zijn als je garantie krijgt. Zo niet, dan heb je voor 100 euro al een hele mooie accu. Daar kommen de meeste auto-eigenaren ook wel overheen.

Kona electric 2019
Na de zomer 2024 een Ioniq 6
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden - 7 jaren 6 maanden geleden #25447 door Thomas
Ho ho, niet zo snel heren. Deze garantievoorwaarden golden in 2011. Verzekeraars hebben het recht om tussentijds de garantievoorwaarden zonder kennisgeving aan te passen. In maart 2016 zijn de garantievoorwaarden voor het laatst aangepast en in die vernieuwde garantievoorwaarden staan een heleboel beperkingen en uitsluitingen van de 5-jaar garantie. Ik noem er een paar:
- Garantiedekking voor accu's is maximaal 24 maanden
- Garantiedekking audio en navigatie is maximaal 36 maanden tot 60.000 km

Mijn nieuwe Hyundai i10 is van juni 2016 dus daarvoor gelden de garantievoorwaarden van maart 2016. Ik weet niet zeker of de nieuwe voorwaarden van maart 2016 ook met terugwerkende kracht gelden voor auto's die daarvóór zijn gekocht, bijvoorbeeld in 2011, maar je kunt altijd proberen of je gratis een nieuwe accu kunt krijgen met beroep op de toen geldende garantievoorwaarden. In die mooie brochure uit 2011 zegt Hyundai zelf:

"Wij zeuren niet over voorwaarden en kleine lettertjes, we lossen het gewoon op". :)
Laatst bewerkt 7 jaren 6 maanden geleden door Thomas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #25448 door Chineesje

Willie Wortel schreef : Mijn 2e hands dealer gekochte i40 heeft kuren
Accu te verzwakt , startmotor draait niet meer, vrees voor te diepe ontlading waardoor ie nooit meer de oude kracht zal krijgen :pinch:

Eerste accu denk ik..... is zoiets claim baar onder de 5 jarige garantie ? :woohoo:

Willie Wortel schreef : Accu door garage laten testen.........was in orde ? :S ( auto 5 jaar oud nog in garantie 2 maanden)

Dynamo opladen laten testen .......... genoeg oplaadstroom by 2000 toeren
6 keer starten met alle stroomgebruikers vol vermogen aan..........ging goed zonder haperen


Je hebt een keer een lege accu gehad. Hij doet het weer, auto start weer prima als ik zo lees en is volgens een accu tester goed, wat is dan het probleem?

Waarom verwacht je dat een dealer jouw een nieuwe accu geeft als hij het nu gewoon doet? Tuurlijk gaat een accu achter uit met gebruikt en gaat de staat van de accu achteruit als deze te ver ontladen is. Maar als het nog doet, dan doet hij het nog. Ik denk eerder dat je een vertrouwens probleem met de accu hebt. Maar als de accu nu gewoon zijn werk correct doet, is het probleem niet de accu, maar ben jij dat.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #25451 door Patrick27
@Arnold: remmen kan je wel onder garantie claimen, mits deze bijvoorbeeld door normaal gebruik ineens kapot gaan. Bij een productiefout van een onderdeel (ook al is het buiten de garantie) dan wordt het wel gratis vervangen/ gerepareerd!

Maar een nieuwe accu kost inderdaad niet zo veel hoor. Ik heb hier in Bergen op Zoom een auto-accu gehaald voor het starten van mijn nitro helicopter (makkelijker met laden etcetera. Toen was ik denk iets van €25- €30 kwijt, en dat was bij Delta Accu`s in Bergen op Zoom. Goede service en familiebedrijfje!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #25460 door Sharkster

Patrick27 schreef : Maar een nieuwe accu kost inderdaad niet zo veel hoor. Ik heb hier in Bergen op Zoom een auto-accu gehaald voor het starten van mijn nitro helicopter (makkelijker met laden etcetera. Toen was ik denk iets van €25- €30 kwijt, en dat was bij Delta Accu`s in Bergen op Zoom. Goede service en familiebedrijfje!


Ik denk dat je zo'n accu voor je helicopter niet echt kunt vergelijken met een auto accu voor een i40.
Een accu voor een i40 heeft toch al vlug zo'n 60 tot 70 Ampere-uur (Ah) accu nodig, misschien zelfs wel meer, zeker met alle elektronica van tegenwoordig, anders blijf je tegen het probleem aan lopen dat deze bij kortere ritjes zo leeg is.

Denk vooral aan stoelverwarming, achterruit verwarming en ontwasemen van de voorruit wat veel stroom trekt, zeker in de winterperiode heeft je accu het dan zwaar te verduren.

Ikzelf zou dan toch kiezen voor een Varta of Bosch accu en dan minimaal 70 Ah of hoger.
Deze kosten dan toch wel zo rond de € 100,- of zelfs meer.

M.v.g.
Martin

Voorheen Hyundai IX35 I-Catcher, 2.0 GDI, 6-traps automaat, bouwjaar 2014 Faceliftmodel, kleur: Steelgrey
Nu VW Tiguan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 6 maanden geleden #25462 door Willie Wortel
Allen , hartelijk dank voor de bijdrage in deze discussie :)

Dealer van der Wel 28 Okt gebeld en gevraagd hoe nu verder
Oorzaak is hen onduidelijk, zal wel een lampje hebben laten aanstaan of achterklep niet goed gesloten
Vooralsnog stellen zij zich op het standpunt dat er nu niets meer aan de hand is, hij doet het toch weer
Nachtje aan de lader was het advies :dry:

Ik heb nog iets meer dan een maand garantie, als ie weer kuren heeft kom dan maar langs dan laden ze die wel weer op
Vervanging is vooralsnog niet mogelijk en ook niet claim baar bij Hyundai

Accu die er in zit is 65 of 70 amph , rond de 140 Euro gemiddeld afhankelijk van het merk wat je wenst
Wat mij het meeste treft is dat ik nu alle stroom items,,,,, en dat zijn er veel in deze auto zo min mogelijk gebruik

We zien wel hoe het afloopt en zal ik het positiever proberen in te zien
mvg Wil de Jong

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.