• slide-1.png
  • slide-2.png
  • slide-3.png
  • slide-4.png
  • slide-5.png
LET OP:
Heb je een technische vraag, of heb je een technische tekening nodig?

- Probeer zo duidelijk mogelijk het probleem te omschrijven.

Wintertest geef zwakke accu aan

Lees meer
4 jaren 2 maanden geleden - 4 jaren 2 maanden geleden #40341 door Willie Wortel
Accusterkte 12,5 ipv 14 werd vandaag als zwak beoordeeld door Kwikfit dus gaan we er wat aan doen

Hoe kan ik dit oplossen, met mijn Action Dunlop accu trainer laadt ie maar 1 ampere bij

Vraag aan onze techneuten, kan dit wel maar het duurt het mssischien wat lang of toch maar een langer ritje doen zonder stroom verbruikers aan
en dan alsnog de accu trainer voor het aftoppen en trainen

Wat raden jullie aan ?

Wil :ear: :hlogo:
Bijlagen:
Laatst bewerkt 4 jaren 2 maanden geleden door Willie Wortel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 2 maanden geleden #40352 door MAS
Beantwoord door MAS in topic Wintertest geef zwakke accu aan
Met een AGM-accu heb je hier dus niets aan....

Tja..... ik heb het niet op dit soort bedrijven. Maar ook niet op dit soort laders.....
Kwaliteit kost geld, diagnoses ook. Een verkeerde diagnose kost nog meer.

En zoals ik in vele andere topics al heb geschreven... een accu met een minpool met sensor heeft een intelligent laadsysteem, dus niet traditioneel. Rijden zonder verbruikers om een accu snel te laden, werkt dus niet meer. Dynamo laadt harder bij afremmen op motor, minder bij optrekken, en bij constante snelheid maar een beetje of iets meer om de accu te laden. Dit alles om het brandstofverbruik te verminderen.

En een accu trainer van 1 ampere???? De bedoeling is om de accu te ontladen en daarna weer te laden. met een 1 ampere accu, duurt dit dus zo'n 70 uur.... ga je gang.
Waarom denk je dat ik een 20 ampere lader heb (welke ook op 5, 10 of automatisch is in te stellen) die zelf terugregelt?

Voorheen GMW op dit forum.

Echter ben ik nu als zelfstandige begonnen. Vandaar mijn bedrijfsnaam M.A.S.

In 2007 en 2012 voor Hyundai meegedaan aan de Hyundai Skill Olympics.
En in 2007 in Korea de titel: Beste Monteur van Europa behaald.
In 2012 in Duitsland de 4e plaats bereikt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 2 maanden geleden #40358 door Willie Wortel
Dank je wel Hein
De melding van Kwikfit 12,5 en 14 is mij ook compleet onduidelijk maar de reden is duidelijk..... verkopen aan argeloze rijders

Ook dank voor je uitleg , ben wel beetje verbaasd dat het opladen door de dynamo op cruise snelheid weinig doet , altijd gedacht dat het wel effekt had :woohoo:
In deze i 40 zitter erg veel stroomvretende gadgets wat al gauw leidt tot een overall hoog stroomverbruik dus zal ik de follow me lampen, panorama dak,
stoelverwarmers. verstralers , navigate ed maar even minder gaan gebruiken

Ik heb ook nog een 10 ampere lader maar die is uitgeleend dus dacht ik probeer het met de 1 amp winterlader/ trainer van de motorfiets maar dat is dus niet zo n goed idee :whistle:

Grtz Wil
:--)) :hlogo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 2 maanden geleden #40365 door e8f88f36608ce9ca43353f860b7f54ba
Een volle accu in rust heeft een spanning van 12,8 volt lees ik bij een accu bedrijf.
14 volt is naar mijn idee een waarde die je moet hebben bij een lopende motor waarbij de dynamo aan het laden is.
Leuke gratis actie van KwikShit, levert ze een hoop argeloze slachtoffers op, het is dat je er bij bleef anders hadden ze je ruitenwissers ook nog stuk getrokken.

Nu Seat Arona maar voorheen Kona 2018, I30 2013, I20 2015
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 2 maanden geleden #40366 door Warmentuuter
Vanwege de AGM accu heb ik ooit een C.Tek MXS 5.0 gekocht.
De lader werkt met hoger voltage dan de standaard acculader om bij te laden.
Deze werkt ook met meerder stappen om je accu weer op 100% te krijgen dan een standaard lader.
Dan werkt je start/stop systeem ook weer.
Daar gebruikte ik het voor met de Kia Venga.
Na de winterperiode de lader aansluiten en werkte het systeem weer een hele tijd.

link naar de lader
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willie Wortel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 2 maanden geleden #40372 door Willie Wortel
Klopt Kwikfit managers blijven het proberen om je op kosten te jagen en toen ik het accu verhaal zo aanhoorde kreeg ik heel even twijfels ....... zou het waar zijn ? :dry:
Ik rij korte stukjes en veel stroomvreters op deze auto

Voor een ieder die het nog niet wist............. kijk uit bij Kwikfit en ga altijd voor een 2e opinie
:--))

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.